Zeeeeeeeerrrrrr frustrerend

13-10-2016 21:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de berichten, ik zie dat ik wat dingen moet herzien.
anoniem_310919 wijzigde dit bericht op 13-10-2016 22:47
Reden: Situatie veranderd
% gewijzigd
De mensen om je heen zijn geen therapeuten. Zo moet je ze ook niet willen 'gebruiken'. Waarom wil je geen medicatie meer? Blijkbaar gaat het nog niet zo heel erg goed met je.
Bel je mensen ook weleens op als je niets te klagen hebt maar gewoon gezellig wil babbelen? Mensen zijn t op een gegeven moment beu om naar alleen maar geklaag te luisteren. Zuigt energie.
Sensoor

Hier zijn mensen die naar je willen luisteren
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Wie bel je? Familie, vrienden, of de buren?

Het is een hele lastige situatie, ook voor de mensen om je heen. Zij denken je te helpen met medicatie, en maken zich zorgen om je. Voor hen kan 1x per week best een belasting zijn, hoe hard dat ook voor jou kan klinken.

Probeer duidelijk te zijn in wat je van iemand wil, en respecteer het als iemand je niet kan helpen. Probeer ook te zien dat mensen het beste met je voorhebben, ook al valt dat je nu niet op.

Als je echt de behoefte hebt om van je af te praten, dan kan je ook een psycholoog overwegen. Hij/zij kan je ook helpen met je rouwproces en de situatie waar je nu in zit.
Je kan niet van anderen verwachten dat ze het 'beter' voor je maken. Daar moet je toch echt zelf hard voor werken!
Ik zou mijn verhaal niet vertellen aan mensen die zich niet kunnen of willen inleven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wie zijn die mensen?
Ik heb zelf last van depressies maar ik ga echt geen mensen zomaar opbellen ( ook niet goede vrienden en directe familie) elke week om van me af te praten.

Die mensen hebben daar terecht ook geen zin in. Mij hoef je ook niet bellen. Energieslurpende acties vind ik dat.

Bel de HA eens, zij hebben vaak een spv-er verbonden aan de praktijk. Daar kan je altijd goed mee praten over dit soort dingen en krijg je handvatten hoe je op een betere manier om kan gaan met dit soort dingen.
Geen zorgen de meerderheid van de gesprekken die ik heb zijn leuke gezellig gespreken. Over de bijtjes de de boemtjes. Anders ander dome dingen. De gesprek heb ik met mijn vader en een goede vriendin. Die laatste durf ik nu niet meer te spreken over nare dingen of irritaties. En ik heb het tot zover nog maar twee keer gedaan( Nu klinkt het alsof het een misdaad was). Ik vind het niet vreemd dat je eens op andere mensen wild leunen.

Zoals ik al zei het is een frustratie, wat iets anders is dan een probleem. Een frustratie die ik hier van me af wilde typen. En niet Door iemand weer op te bellen. ;)
1x per week iemand bellen om van je af te praten?

Ga naar een psycholoog of de POH oid.
quote:Claudia9876 schreef op 13 oktober 2016 @ 22:33:

Geen zorgen de meerderheid van de gesprekken die ik heb zijn leuke gezellig gespreken. Over de bijtjes de de boemtjes. Anders ander dome dingen. De gesprek heb ik met mijn vader en een goede vriendin. Die laatste durf ik nu niet meer te spreken over nare dingen of irritaties. En ik heb het tot zover nog maar twee keer gedaan( Nu klinkt het alsof het een misdaad was). Ik vind het niet vreemd dat je eens op andere mensen wild leunen.

Zoals ik al zei het is een frustratie, wat iets anders is dan een probleem. Een frustratie die ik hier van me af wilde typen. En niet Door iemand weer op te bellen. ;)Nou je zegt zelf dat je zulke gesprekken gaat houden om geen pillen te gaan slikken.

Serieus ik bel mensen juist op omdat ik niet weer aan de medicatie wil. Wat ik wil is starten en me geen zorgen maken over bijstand zaken.

Echt vraag gewoon bij de HA op een Spver of spycholoog , bel Sensoor ect.
Meltdown. Dat is snel.

Twee routes to.. andere vrienden zoeken of je verwachtingen bijstellen.
"People, what a bunch of bastards"
quote:Diddie_Boho schreef op 13 oktober 2016 @ 22:49:

Meltdown. Dat is snel.

Twee routes to.. andere vrienden zoeken of je verwachtingen bijstellen.Gewoon reële verwachtingen hebben.
quote:Diddie_Boho schreef op 13 oktober 2016 @ 22:49:

Meltdown. Dat is snel.

Twee routes to.. andere vrienden zoeken of je verwachtingen bijstellen.Wat betekend dat toch; "meltdown"?
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
quote:jackie_o schreef op 15 oktober 2016 @ 00:44:

[...]

Wat betekend dat toch; "meltdown"?verdwijnen van de openingspost
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oké thanks!
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven