ellende

16-10-2016 22:06 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een grote ellende bij mij op dit moment. Niks levensbedreigends maar ik ben zonder duidelijke reden verdrietig en chagrijnig. Ik had vanavond een late dienst (werk in de zorg) maar kon niks hebben. Zeer kort lontje. Collega's hebben me naar huis gestuurd omdat t zo niet kon. Nu alweer even thuis en weet niet wat ik er mee moet. Ben net al een rondje gaan lopen. Ik kwam onderweg een buurman tegen en daar lukte het me ook niet bij om aardig te zijn. Nu thuis zin om met dingen te smijten. Knallende hoofdpijn ook nu. Kortom: ellende.

heb dit zelden zo gehad. En geen idee waar dit door komt. Hormonen? Herkent iemand dit?
Ja, herkenbaar. Meestal als ik op m'n tandvlees loop. Beste remedie: rust.
Kan van alles zijn toch?

Iets aan de hand of gebeurd wat je toch wel bezig houdt? En inderdaad, onderschat hormonale invloeden niet. Die halen bij mij soms echt de feeks naar boven.
"People, what a bunch of bastards"
Klinkt als helemaal overspannen/overprikkeld.

Is er laatst iets gebeurd, of vele kleine dingetjes achter elkaar, of een innerlijk conflict wat al een tijdje gaande is?

Waarschijnlijk moet je heel goed uitrusten, slapen, ontspannen.

Ademhalingsoefeningen, lekker rustig douchen, op de bank met een dekentje, kopje thee.

Doen alsof je ziek bent, lief zijn voor jezelf.
Ik zou in elk geval lekker op tijd naar bed gaan en morgen eens kijken hoe je je voelt
Je minder voelen kán door hormonen komen maar bij zo erg ineens is dan de vraag of er iets met je cyclus is en lijkt me meer een terugkerend iets. Dan zou je moeten kijken hoe je cyclus is, waar je nu zit in je cyclus en of er iets in is veranderd. Houd je jouw cyclus bij?

Daarnaast kan er iets spelen waar je je niet helemaal bewust van bent. Iets wat toch iets heeft getriggerd. Dan oun je kijken hoe je leven in elkaar zit. Partner. Werk. Iets anders. En kijken of je eegens toch niet zo gelukkig bij bent.

Of anders andere gezondheidsproblemen. Dat je moe bent. Tekort aan iets van vitaminen hebt. Eetpatroon? Anders langs de huisarts om bepaalde oorzaken uit te sluiten.

Werk je er al lang? Heb je eerder iets ongeveer vergelijkbaars ervaren? Was of is er ergens een mijlpaal?
Inderdaad zoiets als te druk of overspannen. Niet je rust voldoende nemen of kunnen vinden. Ben je verder wel meestal bewust van waardoor je je op een bepaalde manier voelt?
Ik zit halverwege m'n cyclus nu. En heb ooit wel eens eerder zoiets gehad. Alles loopt verder wel goed. Dus kan me niet voorstellen dat t daar door komt. Ga over twee weken op reis. Misschien zenuwen?
Ja, zenuwen kan...slaap je voldoende en heb je op dit moment wel iets in je maag?

Een lege maag kan namelijk extra onrustig maken.

Een glaasje water drinken helpt soms ook om de eerste golf van stress wat te verzachten.

Pas als je je weer rustig voelt vanbinnen kun je verder met analyseren van de situatie en hoe je zoiets in de toekomst eventueel kunt voorkomen.

Misschien is dit gewoon een momentopname en kijk je er morgen heel anders tegenaan als je een nachtje geslapen hebt.
Je gedachten tijdens zo'n irritatie bui opschrijven kan ook heel verhelderend zijn.

Mij helpt het vaak om erachter te komen wat me dwars zit.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Volle maan
Er heerst een virusje en jij hebt het wel maar niet genoeg om echt ziek te worden?

Hier al de hele week een gaar gevoel in mijn hoofd, moe, snotterig. Mijn collega's waren ziek, maar ik 'niet'.
Collega's die je naar huis sturen omdat jij jezelf niet kan beheersen?

Hoe lief is die baan je? Mijn advies: get your act together. Zeker als je wilt blijven werken waar je nu doet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zenuwen voor op reis gaan? Is dat iets nieuws? En afreageren op je werk?

Doe even normaal zeg, onacceptabel.
Herkenbaar.

Ik ga de laatste weken niet graag naar mijn werk. Dat komt vooral omdat we daar als kleuters behandeld worden. Het is een Sociale Werkplaats, maar dat sociale is heel ver te zoeken. De kleinste foutjes worden daar als ramp gezien. Mensen worden erg onder druk gezet en dat zou op zo'n bedrijf juist niet moeten. Met mij gaat het nog redelijk vergeleken met sommige collega's (overspannen zijn of geweest). Behalve dat ik met tegenzin opsta.
Slaaptekort kan heel goed meespelen: voel je je moe?

Als er veel speelt lossen problemen er niet door op, maar slaap doet soms wel wonderen
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
quote:eva-luna schreef op 16 oktober 2016 @ 23:18:

Zenuwen voor op reis gaan? Is dat iets nieuws? En afreageren op je werk?

Doe even normaal zeg, onacceptabel.+1
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alles is mogelijk overprikkeld , hormonen , volle maan ? ontevreden gevoel in je lijf en ziel ? Ga er niet aan voorbij meisje want deze signalen komen niet voor niks. Goed uitrusten en dan opnieuw aan de bak , kijk hoe het gaat en zoniet keihard aan de bel trekken.

Sterkte
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hondenmens schreef op 16 oktober 2016 @ 23:21:

Herkenbaar.

Ik ga de laatste weken niet graag naar mijn werk. Dat komt vooral omdat we daar als kleuters behandeld worden. Het is een Sociale Werkplaats, maar dat sociale is heel ver te zoeken. De kleinste foutjes worden daar als ramp gezien. Mensen worden erg onder druk gezet en dat zou op zo'n bedrijf juist niet moeten. Met mij gaat het nog redelijk vergeleken met sommige collega's (overspannen zijn of geweest). Behalve dat ik met tegenzin opsta.Lijkt mij ook niet erg fijn.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Of het nou een reden heeft of niet. Je hebt toch wel het vermogen om jezelf in de hand te houden? Ik neem aan dat je volwassen bent?
Je bent naar huis gestuurd omdat je chagerijnig bent en een humeur hebt? Zijn er geen mensen van jou afhankelijk dan? Echt een kulreden om voor naar huis gestuurd te worden. Je mag hopen dat dit geen staartje krijgt. Echt, man up en zorg dat je jezelf bijeenraapt als je moet gaan werken!!
quote:Enn schreef op 16 oktober 2016 @ 22:59:

Collega's die je naar huis sturen omdat jij jezelf niet kan beheersen?

Hoe lief is die baan je? Mijn advies: get your act together. Zeker als je wilt blijven werken waar je nu doet.

Dit.

Neem een hete douche, ga een potje janken, neem een bak thee en ga slapen. In die volgorde. Mocht dat niet lukken loop je nog een rondje en herhaal je bovenstaande.

En ga morgen je excuses maken aan je collega's, patiënten/cliënten en leidinggevende. En je buurman verdient denk ik ook een 'sorry voor mijn onaardige gedrag gisteren'.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik denk dat jullie het 'naar huis sturen' verkeerd begrijpen. Ik heb het in ieder geval niet goed uitgelegd. Het ging ongeveer zo: "Mick, ga anders gewoon naar huis als het niet zo goed met je gaat. We redden het wel zo het is toch zondagavond"

Dus nee ik heb geen hysterische scene getrapt of zo.

nu overigens nog steeds flinke hoofdpijn na een nacht slapen. Dus gewoon ziek denk ik.
Hoi Mick, het zou kunnen, rust lekker uit vandaag en drink veel water en gezonde sapjes.

Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven