Boksen, iemand tips?
dinsdag 18 oktober 2016 om 20:48
Hoi ik ben 20 jaar en ik ga binnenkort aan de sport boksen beginnen!
Super enthousiast en uitgedaagd ben ik, maar nu... Handschoenen/ bandages enz enz kopen. Waar rekening mee te houden, wat is gebruikelijk enz.
Heeft iemand handige praktische tips?
Of iemand die ervaringen wil delen?
Het lijkt me leuk om hierover te lezen!
Groetjes Cynthia
Super enthousiast en uitgedaagd ben ik, maar nu... Handschoenen/ bandages enz enz kopen. Waar rekening mee te houden, wat is gebruikelijk enz.
Heeft iemand handige praktische tips?
Of iemand die ervaringen wil delen?
Het lijkt me leuk om hierover te lezen!
Groetjes Cynthia
dinsdag 18 oktober 2016 om 20:54
dinsdag 18 oktober 2016 om 21:24
Als je ook echt wilt gaan sparren, kijk of de boksschool/leraar is aangesloten bij de boksbond. Dan weet je dat je deskundig advies krijgt. En zorg dat je een gelijkwaardige partner krijgt (die zich ebentueel kan aanpassen aan jouw niveau). En een bitje is een must.
Als je alleen op de zak gaat, heb je speciale zakhandschoenen, die blijven langer heel. Comfortabele kleding uiteraard waarin je vrij kam bewegen.
Veel hardlopen, conditie is bij boksen belangrijker dan kracht.
En veel plezier! Boksen is echt een heerlijke sport en probeer eerst echt de techniek onder de knie te krijgen, voordat je voluit gaat lopen rossen regen zo'n zak
Als je alleen op de zak gaat, heb je speciale zakhandschoenen, die blijven langer heel. Comfortabele kleding uiteraard waarin je vrij kam bewegen.
Veel hardlopen, conditie is bij boksen belangrijker dan kracht.
En veel plezier! Boksen is echt een heerlijke sport en probeer eerst echt de techniek onder de knie te krijgen, voordat je voluit gaat lopen rossen regen zo'n zak
dinsdag 18 oktober 2016 om 22:17
Bandages en bitje zou ik sowieso aanschaffen. Samen ongeveer 10 euro, misschien iets meer.
Handschoenen zijn best prijzig, zeker goede. Daar zou ik nog even mee wachten tot je zeker weet dat je het echt leuk vindt.
Zelf koop ik m'n spullen (kickboksen, dus ook nog scheenbeschermers nodig hier) bij de rumble store. Die hebben zowel een fysieke winkel als een online shop.
Handschoenen zijn best prijzig, zeker goede. Daar zou ik nog even mee wachten tot je zeker weet dat je het echt leuk vindt.
Zelf koop ik m'n spullen (kickboksen, dus ook nog scheenbeschermers nodig hier) bij de rumble store. Die hebben zowel een fysieke winkel als een online shop.
dinsdag 18 oktober 2016 om 22:55
Boksen is zo leuk! Meestal kan je de benodigde spullen ook via de boksschool bestellen, of anders inderdaad via de genoemde webshops. Een bitje is absoluut eerste noodzaak, daarna zijn bandages ook erg fijn en wel zo fris voor je handen Je hebt ook speciale binnenhandschoenen met een soort gel erin, deze zijn makkelijker en sneller om te doen dan die lange bandages. Handschoenen kun je vaak de eerste paar lessen lenen van de club, daarna kun je rond de 50,- wel een prima paar handschoenen voor beginners aanschaffen. Ik heb zelf leren handschoenen, deze waren iets duurder, maar ze gaan al jaren mee en zien er nog super uit!
@uggs: Bij de club waar ik train heb je allerlei verschillende lessen, zoals beginners, gevorderden, ladies only etc. Ik zou gewoon een keer een proefles meedoen, dan merk je meteen hoe er les gegeven wordt. Ik vind op de zak trainen juist minder leuk, wij doen veel spelboksen, dit gaat gewoon op een relaxte, leuke manier, je raakt hierbij elkaar ook niet hard en absoluut niet op het hoofd.
@uggs: Bij de club waar ik train heb je allerlei verschillende lessen, zoals beginners, gevorderden, ladies only etc. Ik zou gewoon een keer een proefles meedoen, dan merk je meteen hoe er les gegeven wordt. Ik vind op de zak trainen juist minder leuk, wij doen veel spelboksen, dit gaat gewoon op een relaxte, leuke manier, je raakt hierbij elkaar ook niet hard en absoluut niet op het hoofd.
dinsdag 18 oktober 2016 om 23:25
Super leuk om van iedereen wat te lezen!
Grappig dat tipje met de vanillesuiker, want stinkhandschoenen zijn echt niets. (Heb al zulke aangehad bij de boksschool waar ik een proefles nam)
Mij lijkt het boksen op een zak ook minder leuk. Ja conditie dat wordt weer hardlopen zo te horen hahah.
Ik heb nu leuke bokshandschoenen gezien van everlast voor een kleine €40. Ik denk dat ik die maar ga aanschaffen. Oh en bandages lijken me zo'n gedoe. Een binnenhandschoen ook goed? Waarvoor dient dat eigenlijk?
Grappig dat tipje met de vanillesuiker, want stinkhandschoenen zijn echt niets. (Heb al zulke aangehad bij de boksschool waar ik een proefles nam)
Mij lijkt het boksen op een zak ook minder leuk. Ja conditie dat wordt weer hardlopen zo te horen hahah.
Ik heb nu leuke bokshandschoenen gezien van everlast voor een kleine €40. Ik denk dat ik die maar ga aanschaffen. Oh en bandages lijken me zo'n gedoe. Een binnenhandschoen ook goed? Waarvoor dient dat eigenlijk?
dinsdag 18 oktober 2016 om 23:34
Bandages en binnenhandschoenen zijn om je handen en polsen te beschermen, echt heel belangrijk. Naarmate je harder gaat slaan, kun je behoorlijk last krijgen van je gewrichten als je deze niet gebruikt. Daarnaast vind ik het wel zo fris, aangezien je ze na elke training kunt wassen. Binnenhandschoenen zijn volgens mij tegenwoordig net zo goed als bandages, zeker voor beginners. Ik vind zelf bandages fijner omdat je deze precies zo strak kunt wikkelen als je zelf wil. Maar ik ga er denk ik binnenkort ook nog een paar binnenhandschoenen bij aanschaffen, dit is inderdaad een stuk minder gedoe!