start clomid 2016

05-06-2016 12:54 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi girls,

Ik ben opzoek naar een forum om gezellig met andere meiden te kletsen over hun ervaringen met clomid en de zwangerschap. Ik weet dat er al genoeg groepen zijn, maar allemaal met zoveel schrijvers dat ik het allemaal niet kan bij houden. Dus we benieuwd of hier animo voor is.

Heb zelf net de tweede kuur clomid 50 mg achter de rug.. en nu op het wachtbankje...
Oooooh, fijn nieuws Hearts! Dus volgende week een bloed prikken om te kijken of de eisprong geweest is? En tot die tijd aan de gang? ;)

@ Kozarcanka; ai een blaasontsteking pijnlijk. Hopelijk is het snel over.

Ik mag donderdag voor de echo. Ik heb nogal veel stress gehad afgelopen dagen dus verwacht er niet veel van.
C'est la vie
@ Heartsxdaggers, wat fijn om te horen dat er nu wel eentje gegroeid is. Nu gaan we met z'n halen hopen dat die ook springt.

Ja de blaasontsteking is zeker pijnlijk en vooral omdat ik het wel vaker heb gehad, vandaag met antibiotica begonnen dus verwacht dat het heel snel over is zoals gewoonlijk bij mij. zou het zonder de antibiotica niet aan kunnen. Bij mij maakt de gyn geen echo alleen bloedprikken op dag 21. Dan kijkt ze alleen of er eisprong is geweest. Bij mij was er bij de 50mg ook geen eisprong, dus is het afwacht tot volgende week vrijdag dan mag ik weer bloedprikken.

@SusieFlower, we duimen voor je voor morgen, hopelijk krijg je toch beter nieuws dan je zelf verwacht.
Inderdaad zoals ik al dacht niks te zien, veel kleine follikels.

Nu maandag weer terug voor een echo.

Hoe gaat het met met je blaasontsteking Kozarcanka?
C'est la vie
@SusieFlower stel dat er op maandag nog niks te zien is, wat ga je dan doen? De cyclus afbreken met provera? Voel je je wel ok?

@Kozarcanka hoe is het nu met je?

Hier inmiddels dag 16 en de ovulatietesten zijn witter dan wit (op dag 14 had ik dus dat enorme follikel). Maar ik heb besloten om ze in de prullenbak te flikkeren (nu ook nog echt doen....) en gewoon af te wachten tot bloedprikken a.s. dinsdag. Word er heel gestresst van, terwijl ik me nu over het algemeen juist heel goed voel (nu ik ff niks hoef te slikken zeg maar).
Hey SusieFlower en Heartsxdaggers, ja het gaat stukken beter met mij. Vandaag ben ik jarig dus probeer me daarmee bezig te houden.

O wat jammer SusieFlower dat er niks te zien was. Nou duim voor je voor maandag.

Ik ben pas volgende week vrijdag aan de beurt voor bloedprikken.

@Heartsxdaggers vind knap dat je de ovulatietesten uitvoert, ik zou er helemaal gestressed van worden. Ik wacht meestal het bloedprikken af. Als deze 100mg wel resultaat oplevert dan ga ik pas met de ovulatietesten beginnen. Nu kijk ik het even rustig aan.
@ Hearts, ik weet het niet. Zal eraan liggen hoe dik het baarmoederlijmvlies is. Het was nu ook wel wat vroeg in de cyclus (dag 12 pas) dus hoop dat er maandag meer te zien is.

Ik gebruik geen ovulatietesten, heb dat een tijdje gedaan maar werd er heel chagrijnig van als er wéér niks te zien was.

@ Kozarcanka, gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een fijne dag gehad hebt, met wat afleiding.

Moet jij bloedprikken om te kijken of er een eisprong geweest is?
C'est la vie
@SusieFlower, dankje wel heb een fijne dag gehad met mijn vriend lekker thuis gevierd. De rest van de familie komt morgen pas. Ja bij mij doet de gyn.bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Ik krijg voor de rest geen echo of wat dan ook. Wat ik eigenlijk best wel vreemd vindt omdat ik hier van jullie allemaal wel lees dat jullie echo's krijgen. Maar goed, denk dat elke gyn.op zijn of haar manier doet.

Hoe gaat het met jou?
Nou, ik heb stiekem toch een test gebruikt. Gisteren Action, die was al veel donkerder dan normaal en vandaag liet de Clearblue digitale test (die pakt je 2 meest vruchtbare dagen) en jahoor, ik had een smiley. Paar uur later nog eens getest, en weer de smiley. Ik ben dus even gaan rondspringen van geluk dat ik na een jaar niks eindelijk een eisprong lijk te hebben. Maar goed, dinsdag eerst nog bloedprikken natuurlijk. Lastig: ovulatietest negatief, dan ben ik idd ook chagrijnig. Maar nu was ik wel eens zooo blij...

@Kozarcanka, gefeliciteerd nog met je verjaardag In mijn eerste ronde heb ik maar 1 echo gehad, maar ik merk nu dat het me gewoon veel zelfvertrouwen geeft om een echo rond dag 14 te hebben om te kijken hoe het groeit. Je hebt ook gyns die echt heel veel echo's maken, die van mij doet dus 1 of 2, maar dat minimum is toch wel lekker. Wellicht even bespreken de volgende keer?

@Susie ben erg benieuwd naar maandag, denk iig aan je!
Ik ben een weekje op vakantie dus niet zo veel meegelezen.

Heartsxdaggers, fijn dat er een eisprong lijkt te zijn! Ik ben gestopt met die testen omdat ik de eerste keer wel een eisprong gehad had volgens het bloedprikken, maar m'n testen steeds negatief waren. Ik dacht, dan heeft het ook geen zin.

ik ben op vakantie ongesteld geworden en geen clomid bij me omdat ik het (nog) niet verwachtte . Nu maandag even vragen hoe nu verder.
Hè Luna, wat balen dat je nu de Clomid niet bij je hebt.. Is het zoveel vroeger gekomen dan "normaal"?

@ Hearts, snap ik dat je blij bent! Optimaal gebruik van maken dan maar ;)
C'est la vie
Ja ik verwachtte tussen zondag en dinsdag, maar nu was het op donderdag al.
Hallo allemaal,

Hier een update van mijn verhaal.

We zijn afgelopen woensdag (dag 10) voor een echo geweest en gisteren (13). Helaas was er (waarschijnlijk) niets te zien. Ze twijfelde een beetje omdat er iets groters was te zien, maar dit kon ook een klompje zijn. We waren redelijk teleurgesteld.

Aangezien we nu op vakantie zijn mogen we vrijdag terug komen.

Hoe reageerde jullie lichaam op de eerste keer 50 mg? Was de cyclus meteen op tijd, of werd het alleen vervroegd? Wat werd er gedaan als het niet op tijd was?
quote:Jeveuligenleef schreef op 24 oktober 2016 @ 08:38:

Hallo allemaal,

Hier een update van mijn verhaal.

We zijn afgelopen woensdag (dag 10) voor een echo geweest en gisteren (13). Helaas was er (waarschijnlijk) niets te zien. Ze twijfelde een beetje omdat er iets groters was te zien, maar dit kon ook een klompje zijn. We waren redelijk teleurgesteld.

Aangezien we nu op vakantie zijn mogen we vrijdag terug komen.

Hoe reageerde jullie lichaam op de eerste keer 50 mg? Was de cyclus meteen op tijd, of werd het alleen vervroegd? Wat werd er gedaan als het niet op tijd was?Bij mij groeide er wel wat bij 50mg, maar geen spring. Ik moest zelf wachten tot dag 30 en toen weer beginnen met menstruatieopwekkers. Maar hoor ook wel van meiden wiens cyclus werd afgebroken met de opwekkers en zo weer verder konden. Verschilt heel erg per persoon. Als je het topic doorleest vind je daar ook nog wel ervaringen over. Hopelijk is er vrijdag bij jou toch wat te zien!!
@Heartsxdaggers, ja dankje wel. Ja dat lijkt mij ook wel fijn om te kijken of er uberhaupt wat met je lichaam gebeurt. Ik moet aanstaande vrijdag toch bloedprikken en dan zal ik de gyn.ook even daarover spreken. Zo moet je 21 dagen wachten voordat je zeker weet of er wel wat gebeurt. Al heb ik het gevoel dat er deze keer wel wat gebeurt. Omdat ik ook paar keer flinke steken bij mij eierstokken had.

@SusieFlower, hoe is het bij jou vandaag gegaan?
@ Jeveuniglief, bij mij gebeurde er helemaal niks met 50 mg.

Ik heb van mezelf ook geen regelmatige cyclus.

Helaas was het vandaag weer teleurstellend, veel kleine eitjes dus balen! Nu vrijdag weer terug, als er dan nog niks is moet ik weer aan de Provera om opnieuw te beginnen. Daarna verder met een hogere dosis Clomid (150 mg).
C'est la vie
Hey meiden, ik heb vandaag mijn uitslag binnen. Progesteron was 29! Niet torenhoog, maar gezien ik waarschijnlijk pas vrijdag/zaterdag de eisprong heb gehad en dinsdagochtend al heb bloedgeprikt (je progesteron stijgt nog tot 7 dagen na je eisprong), kunnen we hieruit afleiden dat de sprong geweest is! Nu op de wachtbank. En vind het spannend wat er gebeurt als ik niet zwanger ben. Hoop echt enorm dat ik dit keer uit mezelf ongesteld word, dus niet weer die duphaston die ik zo haat...

Hoe gaat het bij jullie? Susie, ik duim enorm voor je voor vrijdag! Dan zit je op dag 20 toch?
He dames!

Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Bij mij is een aantal weken geleden PCOS vastgesteld. Ik was al een jaar gestopt met de pil en mijn cyclus wisselde tussen de 126dgn en 7dgn. Vanuit de gyn ben ik doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek en daar ben ik gisteren geweest. Ik had 'geluk' dat ik net maandag ongesteld was geworden na 54dgn, daardoor mag ik vanavond gelijk beginnen met clomid 50mg. Volgende week woensdag op dag 10 een echo en dan krijgen we ook de uitslag van het zaadonderzoek van vriend.

Ik ga nu het topic eens even doorlezen naar jullie ervaringen.
@ Hearts, spannend. Ik duim voor je dat je niet uit jezelf ongesteld wordt, maar dan vanwege goed nieuws.

Inderdaad morgen de echo, op dag 20. Hoop zo dat er iets aan de gang is, voel wel steekjes in mijn buik al de hele week, maar misschien houdt mijn lichaam me voor de gek.

@ Pollewop, natuurlijk kun je meeschrijven, welkom hier. Hoe gaat het met de Clomid?
C'est la vie
@Hearts, wat leuk joch, ik duim ook voor je dat je niet uit je zelf ongesteld wordt en dat je alsnog goed nieuw krijgt.

@Susie, wat spannend allemaal, ik moet morgen ook bloedprikken. Voel ook al hele week steken in mijn buik. Net als jij bang dat me lichaam mij voor de gek houdt. Maar ga duimen voor jou dat het bij jou positief uit komt.

@Pollewop, welkom bij de club
Dankje. Gister begonnen met 50mg, ik merk nog helemaal niets. Hebben jullie veel last van bijwerkingen? En na hoeveel dagen begon dit?

Susie en Koza voor jullie beiden morgen dus een spannende dag. Ik duim voor jullie op goed nieuws! Ik heb alles doorgelezen, maar niet onthouden. Op hoeveel mg zitten jullie?
@pollewop, is inderdaad spannend. Ik zit op 100mg. Had zelf geen last van bijwerkingen bij 50mg.

Kom net van de huisartsenpost, kreeg steken in mijn rechterzij bleek dat ik waarschijnlijk galstenen heb. Dus het gaat lekker. Hoop voor je dat jij niet teveel van bijwerkingen last zal krijgen
Ohh bah dat is niet fijn. En nu? Moeten ze vanzelf weg gaan of? Heel veel beterschap!

Ik heb nergens last van en ben juist erg lacherig haha. Mijn vriend zegt al, ze hebben je de verkeerde medicijnen gegeven
@ Pollewop, gelukkig heb je nergens last van Pollewop, houden zo

@ Kozarcanka, en gaan ze de galstenen weghalen?

Vandaag was er helaas weer niks te zien. Heb te horen gekregen dat het PCOS is.

Nu heb ik Primolut gekregen en daarna Clomid 150 mg. Ze vroeg of ik niet wilde gaan spuiten, ik wilde eerst de dosis van 150 mg. nog proberen. Vind het best een dingetje dat spuiten.

Hoe is het verder met de anderen?
C'est la vie
Susie heb je nu pas te horen gekregen dat het PCOS is? Hadden ze dat nog nooit eerder vast gesteld? Best bijzonder als je al veel echo's e.d. gehad hebt. Bij mij werd het al vrij snel vast gesteld.

Hopelijk doet 150mg wel iets voor je zonder al teveel bijwerkingen! Ik vind dat spuiten ook nog wel een dingetje, maar iedereen die ik hoor is er blijer mee dan met clomid....
Pff ja, spuiten moet ik eigenlijk ook niet aan denken. Bloedprikken is ook al iedere keer een hel..

Wij waren vrijdag nog in het ziekenhuis voor een echo. Helaas was er ook op dag 20 niets te zien. Op vakantie dacht ik echt een eisprong gevoeld te hebben. We waren erg teleurgesteld. Ik moet nu 2 weken afwachten of de menstruatie op gang komt en dan heb ik een afspraak met de gynaecoloog. Grote kans dat als er geen spontane bloeding op gang komt, ik weer aan de provera moet. Dit wil ik eigenlijk niet aangezien ik daar heel sterk op reageerde (bijna depressieve symptomen ). Ook de waarschijnlijke verhoging van de clomid zie ik tegen op.

Hadden jullie hier veel last van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven