Werk & Studie alle pijlers

rekenformule

19-10-2016 20:34 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben voor mijn studie bezig met verpleegkundig rekenen en na veel oefenen gaat het best goed, ik ben erg slecht in rekenen en heb er ook veel tijd ingestoken om het onder de knie te krijgen.

Misschien kunnen jullie mij helpen met het uitrekenen van de volgende som

iemand krijgt 3 maal daags 600 mg brufen tablet in het doosje zitten 20 tabletten a 600 mg na hoeveel dagen is het doosje leeg?

Ik zou er erg mee geholpen zijn, alvast bedankt!
Maar dit kan toch niet serieus zijn?
quote:Vl43inder schreef op 19 oktober 2016 @ 20:46:

Ik heb zelf jarenlang bijles gegeven, het was bedoeld als wiskundebijles maar vaker wel dan niet werd het rekenbijles.

Na het automatiseren van de tafels, begrip van het getal 0 en het leren van rekenregels mbt breuken vielen de kwartjes doorgaans al snel. Zo niet dan gingen we eerst over op begrijpend lezen en logische verbanden oefenen.

Aan de hand van jouw vraag zou ik je adviseren om de tafels te automatiseren.

20 gedeeld door 3 is 6,6666666. Dus op de 6e dag is het doosje leeg.Maar zo moeilijk is het dus: het doosje is op de 7e dag leeg.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 19 oktober 2016 @ 20:52:

[...]

Maar zo moeilijk is het dus: het doosje is op de 7e dag leeg.Precies. Op dag 6 heb je nog pillen. Op dag 7 niet meer.
quote:Philae schreef op 19 oktober 2016 @ 20:53:

[...]

Precies. Op dag 6 heb je nog pillen. Op dag 7 niet meer.Jawel, op dag 7 heb je er nog 2.
quote:Solomio schreef op 19 oktober 2016 @ 20:54:

[...]

Jawel, op dag 7 heb je er nog 2.

Je hebt nog gelijk ook!

Gelukkig ben ik geen verpleegkundige
quote:Philae schreef op 19 oktober 2016 @ 20:55:

[...]

Je hebt nog gelijk ook!Duh!
quote:Vl43inder schreef op 19 oktober 2016 @ 20:46:

Ik heb zelf jarenlang bijles gegeven, het was bedoeld als wiskundebijles maar vaker wel dan niet werd het rekenbijles.

Na het automatiseren van de tafels, begrip van het getal 0 en het leren van rekenregels mbt breuken vielen de kwartjes doorgaans al snel. Zo niet dan gingen we eerst over op begrijpend lezen en logische verbanden oefenen.

Aan de hand van jouw vraag zou ik je adviseren om de tafels te automatiseren.

20 gedeeld door 3 is 6,6666666. Dus op de 6e dag is het doosje leeg.Niet waar op de zesde dag heb je nog drie pillen dus genoeg, op dag zeven heb je er nog maar twee. Het doosje gaat pas op dag zeven leeg.
Shocking.

Ook angstaanjagend.
If accidentally read, induce vomiting.
Ja want dag 1 is 3, dag 2 is 6, dag 3 is 9, dag 4 is 12, dag 5 is 15, dag 6 is 18, dag 7 zijn er dan nog twee over
TO als je dit al niet weet, wat leer je dan in godsnaam op je bijles? 1+1=2?

Ik mag hopen dat dit een grap is.
Ik hoop dat je zakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit kan niet waar zijn. En als het wel waar is vraag ik me af hoe je ooit met goed gevolg je basisschool en middelbare school hebt kunnen afronden.
tuurlijk op dag 7 is doosje leeg.
Wat een ongelofelijke kritiek, ipv he wat goed dat je uren en uren bijles hebt gevolgd, of goh wat is er gebeurd tijdens je basisschoolperiode ( ik was doodziek en bijna dood ) of ; moet je dit kunnen berekenen in de praktijk? ( nee alles staat op verpakkingen aangegeven ) of wat studeer je precies? ( verzorgende IG ) of; moet je aan het eind van je opleiding goed basis kunnen rekenen? nee maar ik ga het wel leren en heb daar ook dure bijlessen voor gevolgd, of hoe gaat het met de rest van je studie? Ik haal alleen maar achten en negens.

Maar bedankt, ik snap de som.
Leerstof van pakweg groep 4.

Hoe ben jij in 's hemelsnaam door je middelbare school geraakt, opstartster?

Ik hoop dat je zelf inziet dat je huidige studie niets voor jou is.
Volgens mij is to een man. Als je 'm loept, zie je dat hij een vriendin heeft.
Mijn huidige situatie? wat is volgens jou mij huidige situatie? Wat ik net zei, ik was ziek tijdens mijn basisschool en middelbare school periode, daar kan ik niets aan doen. Ik had ook niet kunnen gaan leren en dingen opnieuw oppakken.
Maar ziek zijn is wel een slap excuus. Je hebt namelijk wel je diploma gok ik en zul je dus toch de stof hebben gehad.

Ik was overigens ook ziek tijdens mijn middelbare schooltijd en kan die sommen toch ook.
Nee ik heb geen middelbaar school diploma
quote:man34 schreef op 19 oktober 2016 @ 21:11:

Wat een ongelofelijke kritiek, ipv he wat goed dat je uren en uren bijles hebt gevolgd, of goh wat is er gebeurd tijdens je basisschoolperiode ( ik was doodziek en bijna dood ) of ; moet je dit kunnen berekenen in de praktijk? ( nee alles staat op verpakkingen aangegeven ) of wat studeer je precies? ( verzorgende IG ) of; moet je aan het eind van je opleiding goed basis kunnen rekenen? nee maar ik ga het wel leren en heb daar ook dure bijlessen voor gevolgd, of hoe gaat het met de rest van je studie? Ik haal alleen maar achten en negens.

Maar bedankt, ik snap de som.Ik mag hopen van wel. Of wil je met je rekenmachine aan het bed gaan staan?
Dan ga je dus eerst je lagere schoolstof en je middelbaar maar doen, vooraleer je met de levens van mensen gaat spelen.

Het is niet omdat je ziek was in 't verleden, dat je nu de simpele deling 20 gedeeld door 7 niet hoeft te kunnen.

Zeker als je dus met medicijnen gaat werken!

Ik vraag je niet de stelling van Pytagoras perfect te kunnen uitleggen.

Maar simpele sommen tot groep 6 is toch niet te hoog gegrepen voor iemand die NU hoger onderwijs studeert?
20:3 Mietrot, even blijven opletten alsjeblieft
quote:man34 schreef op 19 oktober 2016 @ 21:18:

20:3 Mietrot, even blijven opletten alsjeblieft

20 gedeeld door 3, 20 gedeeld door 7, 20 gedeeld door 5, ... maakt niet uit.

Je hoort zulke basisdingen toch echt knetterhard uit je hoofd te kennen en niet eens af te vragen. Parate kennis.

Ik hoop dat ik nooit in jouw ziekenhuis beland.
quote:man34 schreef op 19 oktober 2016 @ 21:18:

20:3 Mietrot, even blijven opletten alsjeblieftMaar snap je ook waarom je 20 door 3 moet delen? Want er zijn ook doosjes van 50 stuks en een dagelijkse dosis van 6 pillen. Weet je dan ook na hoeveel dagen het doosje leeg is?
quote:nerdopviva schreef op 19 oktober 2016 @ 21:21:

[...]

Maar snap je ook waarom je 20 door 3 moet delen? Want er zijn ook doosjes van 50 stuks en een dagelijkse dosis van 6 pillen. Weet je dan ook na hoeveel dagen het doosje leeg is?

Dat schreef ik al: hij moet werken aan begrip en inzicht, uit het hoofd leren van bewerkingen is zinloos en zelfs gevaarlijk in dergelijke beroepen.

Mogen verzorgenden IG medicatie verstrekken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven