Discussiegroepje voor alles en iedereen, t/m HAVO

20-10-2008 17:56 12450 berichten
Want verschil moet er zijn nietwaar? Als het niveau van de intellectuelen hier verderop niet bij te benen is, is er nu ook een praatgroepje voor de minder bollebozerigen onder ons.

Ooit een advies voor de HAVO/VWO, gehad in de brugklas, ook dan mag je meepraten!

Er wordt hier gepost door mensen die er ook een alias op nahouden, in navolging van Beyoncé:

Djodjo = Mevrouw de Haan naar het VWO gegaan

Miss Mara = Lidewij Bokje

Jaellaa = Wallie van der Rimpel

Itsme = Margje van der Velden

Leo = Roelien van Putten

Dubio = Carla van Paturain

Soundpost = Gretha v/d Doulen van school gegaan

Livre = Isadora - Babs voor Intimi - van Boeckensteijn

Jasmine = Lisette van Kampen van school gegaan

Nijn = Petra Voor in 't Holt geëmigreerd

Charlotte 69 = Wendela Landzaad

Luna Blue = Sabine Kruishaar

Korenwolf = Emma Dekwaadsteniet beent wat moeilijk het tempo bij maar doet gewoon mee!

Summerdance = Florentine van Bastogne van school gestuurd gegaan

Chardonnay = Annelies Koevanger

Blijfgewoonbianca = Geraldien Borstklopper van school gegaan

Iseo = Loes Visjager teruggezet naar de HAVO

Sarah2ndlife = Ellemijn den Aantrekker geeft zelf les nu

Frits van Egters = Edo Koetschruiter bleek geen meisje

Ildiko = Elsbeth Goeman-Borgesius van school gegaan

Mariannanas = Brechtje Tutein Nolthenius bleek Uni te doen

Leonor = Jetje Willemsen

Labyrint = Hariëtte von Darm

Etosha = Toos Tottemettier

Zonlicht = Koekkie v/d Suikerbol
Alle reacties Link kopieren
Voral veel piemols gehoort, har, tenks voor eskin. De piemoltjes lagen bij nagte en kling piemol klinge ling, dat werk.

Vandaag ben ik 33 weken dragtig, tis allemagtig pragtig. De bebie is aan het in dalen denk ik kwa steek en pein gebeuren maar ook teglijker tijd aan het draien (hik konttrolle: nu boven de hik dan beneden). Dus vinger ajd maar een stuckje voor me dat hum niet met ze billen gaat neerdalen. Een jaap in me buek zit ik niet op te wagte!

Rust neme dat doe ik van daag wel een beedtje maar vellof gaat pas 12 janne warie in. Dus een kwetsie van door bickelen (out Holanse sport met bottjes) of beter: snel die toe de loe lijst af werken en dan eeeder op mijn lauwer krat gaan roesten!

Har, van dat nul punt had ik ergens ook wel weer. Was het je sgone of je ijge vermielje die het snels te je nul punt brijkt?

babsi, was je dus niet zoo ziek dezer dagen? vijn!
Ik zal ff keike Emma..... De boezum hangt, ohne tweifel. Niet égt peeren, meer een soortement van hangappels, gloof ik.

Gelukkich luit het spreekwoort dat appels nie ver van de stam dwale, dus de meisjes kenne er noch mee door.

En verderest ben ik een bed-tiep.
Bij me ouders kan ik gewoon ziek zijn, die wone in utzelfde dorp. Daar hoeve we gelukkig mar een paar minuten voor in de oto te rije.

Me roepdingen vinne goermette geweldig, en me ouders houe daar dan rekening mee. Dus heerluk gegoermettert gisteren!
Harie is dit wat voor een bedt tiep?

Liedje, die heb een dwang buis.
Liedje, het was mein ijge vermielje. Ik dag alle krietiek voor te weze: ik hat géén kerssepiejaamaa aan, maar iets van Coora Kempermank. Zit net zo lekkar as een piejaamaa, maar hut ziet er duur uit. Ik hat meekup op. Ik hat een kapsul. Ik hat hakkuh aan. Hut roepding hat een rokjuh aan. Meneer Harrie hat een overhemmetje aangetrokken (ja, noch wel meer ook hor, maar om het ff te zegge dus).

Ik hat kaarsies aan. Ik hat kleetjes neergelef (kleetjes benne héél belangereik). Ik hat zellufs kerssemuziek aan! Ik hat de taful gedek. Ik zat regtop....

En toen gingt hut alsnog mis. Ik hat naameluk geen lichies buiten. Ik hat geen kersseversierink op het twaalet. En mein kint hat geen sgoene aan. En ik hat de verkeerende muziek. En ik hat geen plennink....

En ow jaa.... ik hat vooral geen geleik....

Toen mein ouders elkaar verweiten ginge toesissen, roepen en sgreewen, barstteden meneer Harrie en ik spontanerweize uit in:'Kerssefees, kerssefees, ín Smurfeláánt' . De zweer zat er direk in. Daarna hebbe we met zun alle een zeer sweigende kerssemis gehat....
Ow koel pak Liedje! Met een poepkleppie! Hebbe ze die ook in het raas?
Sjesus Har, ging het egt zo?? Gatver damme.

Harrie wat verschrikkeljaar!

Datter geen ligjes waren buiten heb je toch wel gezegdt: "En wat gajeder andoen?"
Ow Hary tog, wat een smurv-achtig stelletje smurven zijn het tog ook die auders van jouw! Hoe zegge ze dat okalwir overal op deze vorum? Heel Hekken Bar!

(mesgien ken je ook de klezieker "Kom mee naar Piemol Landt daar is het heel spesjaal, Kom mee nar Piemol Landt daar is veel pragt en pral. Zinkt de klijne bockje wel 20 x per dag, maar as ze vader ook dat gaat zinge klingt het weer een stuck ondeugeder moed ik wwel er bei zege).
Ik sit hier helemaal kwaad te worre op Har ze ouders, ik snap daar niks van. Nog meer van jullie bij wie ut zo ging?
Liedje, jouw ouders ook??
Neu niet op die manyr van Har met kersse ligjes dat vinne me auwders nie belagelijk. Mar wel Hakken Bar dat je zo opge doft en je bezt doende het tog weer vout gedaan hebt. Zie ook onze gehijme rook hol voor meer gehijme op deets.
En har, ik von dat jei en je roep ding en Gerko er pragtvol uit zagen met kezst hor!!!
ik fin haar se ouders niet so lief, wij hatten ook onse eigen kerssemusiek op en ik het niks gehoor nie van mijn sgone ouders
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik wor daar zo stil van. Wat heb ik ut tog enorm getroffe met me ouders en me ouderluk gezin zeg.

Ik her ken ut wel van me sgoonouders, mar die ginge vroeg doot, dus sinds dien is ut allemaal heel harmonieus.
Verrekkende! Die was ik helegaar vergete...'wat gajeder andoen?'

Kerssemis gaat meestal so. Behlave in 2001. Toen waren meneer Harrie en ik net een goed half jaar vreseleik beliefd op elkaar geworden en toen ginge we een maand naar Niew- Zeeland. Dat is mein favorietuh land en meneer Harrie was er ook weg van.

Maar daar is hut hoogzomerend met kerst. En tóg spuiten ze neppende sneeuw op de ramen enzo, heel maf. En hier benne alle versierinken rood en goud en groen ensoo, maar daar heel veel fluuwoorieseerent oranje en groen.

En toen bleek dat ze in Niew Zeeland helegaar nie naar een restaurant ofzo gaan nie, want die benne allemaal digt. En dat wiste wei nie.

Gelukkig was de liquor stoor wel ope, en hebbe we alcohol en sjips met kipsmaak gegete. En heel veel spesjieaal gediejeet.

En met out en niew ware we om twaalluf uur snagts verdwaalt... uitijndeleik vonde we in het midde van nietus, een knipperend oranje/groen hallogeen bort: 'Horse Manure, Horse Manure'.

Dat was het eenigge ligt in de weide omgevink, maar wei vonde dat het hut beste in de buur kwam van vuurwerken...
Ze bedoele hut allemaal egt heel errug goet en lief hor, maar ze doen met allus iets té hart hun best. Het is nu eenmaal so.
Har, wat een draama met jau auders. Lekker kersegevoel kreig je daarvan, NOD.

Komp anders maar volgent jaar bei mei kersevieren hoor. Hier is het heel errug gesellig.
of bei mei wan hier hoef je geen sgoenen aan binne hoor
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Of bij mij, want ik vin pijaamaa en betje allemaal prima hoor. En ik vin liggies nie belangrijk.
Ik heb zo juist een moort gepleegd. Er zat een hele groote spin voor me neus, en die liet zig niet op pakke om buiten te zette. Dus toen gaf ik um een klap op ze kop.

En nou zit ie in de vullesbak. Rest in pies, spin.
of terwijl: Rez kwie yes kat in paat jam Ara Ne-je!
Tog baps ik wisset nie meer van de voka tyfus as hij een uitgang heeft van eus. is het dan ee? gek hor. Ik zal me wel fefele!
Zooooo Liedje, wa ben jij tog een knappe vrauw!

Ja, die voka tyfus is goet hoor, op een -e.

Joop heb net de rook mellers van batterijs voor zien, nu hebbe we een hartstikke veilug huis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven