Pijn & Spijt

28-10-2016 22:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste lezers , ik weet niet precies wat ik doe op deze site , ben net nieuw. Maar blijkbaar heb ik behoefte om iets van me af te schrijven of te delen met andere mensen. Alvast bedankt voor het lezen . Ik ben een Jongen van 19 Jaar , al 4 jaar zwaar wiet verslaafd en heb ook geen makkelijke jeugd gehad. Het leven voelt zo zwaar. Elke dag is een nieuw gevecht om de dag door te komen.. Heb 3 dagen geleden besloten om te stoppen met wiet roken. Wat een hell ! Nachtmerries , niet kunnen slapen , misselijk , hoofdpijn. Is er een manier om weer van het leven te genieten ? ik heb bijna geen sociale contacten meer , kom amper me huis uit. En heb net ook heel hard geschreeuwd en gescholden tegen me moeder omdat ze me duurste vest perongeluk kapot had gemaakt. Ik had me zelf niet in de hand. En nu heb ik spijt van mijn reactie.. want zei deed het ook niet express en het was niet eens haar fout. Hebben jullie enige tips hoe ik werd blijer in het leven kan staan ? En hoe ik me kan inhouden tegen over me moeder ? Want zei verdiend dit niet. iig heel erg bedankt voor het lezen en zelfs als ik geen reactie's krijg ben ik alsnog blij dat ik het van me af kon typen. Misschien tot binnenkort ;).
Hier mogen geen medische adviezen worden gegeven. Leg deze vraag bij jouw huisarts neer en laat je doorverwijzen.

en ga ervoor knokken
Goed dat je gestopt bent! Probeer nu door te zetten. Zoek hulp, vaak zal dat het ietsje makkelijker maken. En misschien kun je het aan je moeder uitleggen dat je momenteel het moeilijk en zwaar hebt omdat je gestopt bent. Als ze het weet, dan zal ze daar misschien ook rekening mee houden (ik weet niet hoe jullie relatie is?)

Ga toch het huis uit: ga sporten, ga wandelen, zoek desnoods 1 vriend op die iets met je gaat ondernemen. En anders ga je gewoon lekker in je uppie de natuur in: frisse lucht doet een mens altijd goed. En zoek een hobby, dat kan ook sporten zijn natuurlijk.
Meld je aan bij de Brijder. Zij kunnen je helpen met je wietverslaving onder controle krijgen. Verslaving aan (soft)drugs kan ernstige depressieve gevoelens geven en het afkicken kan veel onrust veroorzaken. Het is dan ook niet makkelijk om dat vol te houden. Hulp is dan gewenst.
Zeg tegen je moeder dat het je spijt... da's goed voor jullie beiden. En wat goed dat je gestopt bent! Echt heel knap.
Eerste stap: Hup naar je huisarts. En alles vertellen. Ja het komt weer goed, maar je moet er wel aan werken.

Succes!!
Maandag meteen een afspraak maken bij je huisarts en om hulp vragen.
Zeg sorry tegen je moeder dat je zo tegen haar tekeer bent gegaan.

En het leven is zeker af en toe heel erg leuk. Wat jij nu voelt blijft niet zo. Afkicken is een eindige periode.
Heel gauw je excuses aanbieden aan je moeder. Leg haar uit dat je het nu heel moeilijk hebt en je het helaas op haar hebt afgereageerd. Verder maandag meteen een afspraak maken met je huisarts.

Mijn neef is ook cold turkey gestopt na vele jaren hele dag door blowen..
Altijd je excuses aanbieden als je iemand kwetst, wen jezelf dat aan. Dat vind ik iig belangrijk want dan hou je jezelf beter in. En idd naar de huisarts. Volgens mij kun je ook begeleid wonen als jongere om van een verslaving af te komen. Ik ken iemand die dat gedaan heeft en dat is prima bevallen. Je kunt dan met andere jongeren erover praten en steun van ze krijgen.

Ik weet niet hoe lang dat is, dat verschilt, maar ik zou het je aanraden. Zeker omdat je zo lang verslaafd bent geweest. Wel goed hoor, volhouden. Sterkte.
Allereerst wat een stoer besluit te stoppen! Vraag om hulp! Echt mensen willen je helpen! Huisarts maatschappelijk werk, praat er over met je moeder! Wens je heel veel succes!
In "Verslaafd" valt het me ook vaak op. Ouders, jeugd of andere redenen aandragen als excuus voor je verslaving. Je kiest er zelf voor om drugs of drank te gebruiken.

Goed dat je gestopt bent maar stop ook met het zoeken naar excuses voor je eigen keuzes.
Sorry zeggen tegen je moeder.

Wat goed dat jezelf voelt dat ze dat niet verdiende.

Je houd zo te lezen veel van haar!

Vertel dat je het moeilijk hebt nu en vraag of ze je wil helpen/steunen.

Knap dat je stopt met blowen!
Goed dat je gestopt bent. Ga je excuses aanbieden. Weet je moeder van je verslaving? Praat erover met haar en vraag desnoods om hulp aan haar. Maandag naar de huisarts om dit verder aan te pakken.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven