wraakgevoelens

29-10-2016 03:29 14 berichten
Ik zou het soms willen doen, op een neef die me misbruikt heeft bijvoorbeeld.

Het los niets op dat weet ik, maar misschien lucht het op?
een neef heeft me gegrepen, ik was 8 jaar in een ruimte waar ik ik niet uit kon.
ik ben nu 42 en dat gevoel van toen
ik heb het mijn zus ooit verteld, ze zei zie dat is kinderpel,
te veel info
te veel info
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een psycholoog als het gebeuren van 34 jaar geleden nog zo'n invloed op je heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eens met Himalaya, een psycholoog kan je het beste helpen.
Zoek hulp, lieve schat. Je kan het niet alleen verwerken. En als je erover praat, kan het helen.
Wraakgevoelens is echt zonde van je energie. En alsof je je daarna in 1 klap beter zou voelen. Gesprekken met een hulpverlener zal beter werken omdat je dan jouw gevoelens aanpakt. En dat is wat je moet doen, grip op je eigen gevoelens krijgen want grip op iemand anders, lukt toch niet.

Het is niet jouw schuld.

Jouw neef had zich nooit aan jou mogen vergrijpen. En wat moet het verschrikkelijk zijn geweest dat je niet weg kon uit de ruimte. En je zus zei haar opmerking vast met de beste bedoeling. Maar helaas werd je verdriet daardoor niet erkent.

Je wraakgevoelens zijn heel begrijpelijk. Maar de woede keert zich vooral tegen jezelf. Niemand anders heeft er weet of last van, dat jij al zo lang met dit verdriet zit, snap je?

Ik adviseer je ook om naar een psycholoog te gaan. Om te praten over wat er is gebeurd, zodat je het een plek kunt gaan geven.
quote:yajes schreef op 29 oktober 2016 @ 08:05:

Wraakgevoelens is echt zonde van je energie. En alsof je je daarna in 1 klap beter zou voelen. Gesprekken met een hulpverlener zal beter werken omdat je dan jouw gevoelens aanpakt. En dat is wat je moet doen, grip op je eigen gevoelens krijgen want grip op iemand anders, lukt toch niet.Dit is zo niet waar. Wraak nemen kan zeker wel helend werken.
Lieve TO, het lijkt mij heel erg wat je hebt meegemaakt. Zoek hulp en praat er over, lucht je hart. Misschien zelfs iets van speciale bokslessen nemen waar je je woede kan uiten en kwijt kan.
Als je dat gevoel van toen nog zo sterk kunt oproepen, denk ik dat je het best geholpen zou zijn met een traumabehandeling. Heel erg heftig, sterkte TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven