Zalig zondagtopic

30-10-2016 11:06 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag was er het vrolijke vrijdagavondtopic, op zaterdag natuurlijk de zaterdagmorgentopics.

Vandaag het zalige zondagtopic, omdat ik er zin in heb en om lekker te forummen over niks.

Wat zijn jouw plannen vandaag?

Ben je helemaal uitgeslapen nu de wintertijd in gegaan is?

Ga je iets speciaals doen of lekker niks?

Brandt los en kom gezellig mee forummen hier
668, the neighbour of the Beast
quote:cerulli schreef op 30 oktober 2016 @ 11:37:

[...]

Spannend! Wat gaat het worden?Een viooltje (refereert naar een gedicht van Sappho).
Spannend, tattoo's!

Daar ben ik nog steeds te schijterig voor
quote:Marels schreef op 30 oktober 2016 @ 11:43:

Spannend, tattoo's!

Daar ben ik nog steeds te schijterig voor Gewoon doen!
Wish you were beer
Misschien komen mijn ouders vanmiddag nog even langs, en dan meteen lekker spelletje doen. En anders misschien even naar buiten en wandelingetje maken. Voor de rest lekker lezen en kijken waar ik zin in heb.

Door de wintertijd wel wat eerder opgestaan als anders op zondag, maar maakt het ook wel lekker zo dat uurtje extra.
Vanmorgen op (winter)tijd er uit omdat de hond geen rekening hield met de teruggezette klok.

Komt na vandaag weer goed.

Verder ben ik sinds gisteren snotverkouden dus het wordt een beetje bankhangen en tijdschriften lezen denk ik.
Ik ben nog steeds aan het bedenken wat ik ga doen. En ondertussen ruim ik een beetje op, maak wat schoon en doe een paar wassen. Eigenlijk had dat ook prioriteit dus misschien ga ik daar de rest van de dag mee door
Je kunt méér.
Ik heb de zware taak om een nieuwe kleurplaat uit te zoeken en in te gaan kleuren.

En ik wil mijn nagels lakken.

Tattoo's: ik ben fobisch voor naalden. Gaat hem niet worden.
quote:Tribal_Lautje schreef op 30 oktober 2016 @ 11:46:

[...]

Gewoon doen!

Hmm, maar áls ik een tattoo neem wil ik iets wat echt ergens voor staat én wat niet hetzelfde is als wat iedereen al heeft.

Dus het gaat de komende honderd jaar nog bij denken en plannen blijven vrees ik
quote:Marels schreef op 30 oktober 2016 @ 11:14:

Ik kom bij jou eten Eindeloos

Ik vind het weekend van de wintertijd ook altijd heerlijk. Relatief vroeg wakker en dat je biologische klok nog wat voor loopt dus dat je elke keer dat je op de klok kijkt nog tijd over blijkt te hebben.Altijd welkom schat
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:cerulli schreef op 30 oktober 2016 @ 11:32:

Mijn zondag is niet zo zalig. Ik heb net een uur zitten googelen op delier symptomen en ben (zoals altijd als je ziektes googled) niet gerustgesteld. Mijn oma ligt met deze verschijnselen in het ziekenhuis, ik zit te ver weg om even langs te gaan, en ik maak me grote zorgen.

Voordeel is dan wel weer dat ik zo weinig rust in mijn lijf heb dat de gang is gestofzuigd, de was gedaan, de badkamer en de keuken gepoetst, en de vloer gedweild. Vanmiddag sporten, hopelijk leidt dat wat af.

Ik zie dat lekker koken bij anderen de voornaamste bezigheid is dus dat ga ik vanavond ook maar doen. Waarschijnlijk ravioli met verse spinazie en champignons.

Fijne dag allemaal!Sterkte met je oma,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dat lijkt me nu eens gezellig Eindeloos

Cerulli, waar maak je je zorgen om?

Een delier is naar, maar meestal wel van voorbijgaande aard hoor.

Waar ben je precies bang voor? Misschien kan ik je wat gerust stellen. Oude mensen heb ik toevallig een beetje verstand van.
quote:Marels schreef op 30 oktober 2016 @ 12:14:

Cerulli, waar maak je je zorgen om?

Een delier is naar, maar meestal wel van voorbijgaande aard hoor.

Waar ben je precies bang voor? Misschien kan ik je wat gerust stellen. Oude mensen heb ik toevallig een beetje verstand van.

Ik ben vooral bang dat ze er niet meer uitkomt. Ze is nogal fragiel dus ik hoop dat dit niet de genadeklap gaat worden.

Voor nu vind ik vooral de wetenschap dat ze bang en in de war is moeilijk te verdragen. Ik sprak haar vorige week nog en dat was niet fijn. Ze was erg achterdochtig en het was dus ook moeilijk om haar gerust te stellen. Hoewel ik best begrijp dat ze nu op de best mogelijke plek is om beter te worden weet ik ook dat ze zich niet prettig voelt en ik haar daar niet bij kan helpen.
In de meeste gevallen gaat een delier dus echt wel voorbij hoor

Het is heel vervelend, maar meestal niet blijvend. Weten ze wat de oorzaak is? Een blaasontsteking kan vooral oudere mensen bijvoorbeeld heel snel verward maken.

Een delier heeft meestal een oorzaak en zodra de oorzaak aangepakt is, verdwijnen de symptomen meestal snel...

Kun je niet toch even langs gaan van de week, al is het voor je eigen gemoedsrust?
Hai Marels! Klinkt als een fijne, rustige zondag die je voor de boeg hebt.

Ik ben nog eigenlijk zo brak als een konijn; ben gisteren met de vriendin van mijn vader gaan eten en we hebben samen een fles wijn soldaat gemaakt. Toch heb ik het voor elkaar gekregen de badkamer te soppen en ben ik wat aan het schuiven geweest met accessoires in huis. Ik moet vanmiddag wel nog een berg was doen en het beddengoed verschonen, maar man kookt dan wel weer. Dus een rustig, enigszins productief dagje.
quote:Marels schreef op 30 oktober 2016 @ 12:28:

In de meeste gevallen gaat een delier dus echt wel voorbij hoor

Het is heel vervelend, maar meestal niet blijvend. Weten ze wat de oorzaak is? Een blaasontsteking kan vooral oudere mensen bijvoorbeeld heel snel verward maken.

Een delier heeft meestal een oorzaak en zodra de oorzaak aangepakt is, verdwijnen de symptomen meestal snel...

Kun je niet toch even langs gaan van de week, al is het voor je eigen gemoedsrust?

Waarschijnlijk is het een blaasontsteking. Nooit geweten dat dat zulke heftige gevolgen kan hebben voor oudere mensen.

Om langs te gaan moet ik in het vliegtuig stappen dus dat wordt een hele onderneming. Ik weet ook niet hoeveel goed ik daarmee doe. Misschien loop ik alleen maar in de weg (er is familie bij haar dus ze is niet alleen). Voorlopig kijk ik het even aan.

Bedankt voor je advies!
vanmorgen kwart voor 7 wakker beetje geromeld en zo daarna even bij de buren wandelstok opgehaald die ik mag lenen voor mjn kerst gosplay en daar even kopje koffie gedronken nu even eten en vanmidag even op kraamvistie bij een golegatje en als het door gaat daarna gezelig wat eten in braserie alles rustig aan heerlijk zondag
Fleetje. Hoe is het bij jullie?

Klinkt goed, die fles wijn. Badkamer soppen heb ik uitbesteed aan man.

Cerulli, als het idd een blaasontsteking is is het waarschijnlijk écht zo weer voorbij zodra de medicijnen aan slaan.

Ik werk met dementerenden en dat is vaste prik als iemand hier raar begint te doen; urine checken en 9 van de 10 is het dan raak, Monuril er in en dan is het weer over

Komt echt goed meis

Hoe oud is ze en hoe ver weg woont ze?
quote:cerulli schreef op 30 oktober 2016 @ 11:32:

Mijn zondag is niet zo zalig. Ik heb net een uur zitten googelen op delier symptomen en ben (zoals altijd als je ziektes googled) niet gerustgesteld. Mijn oma ligt met deze verschijnselen in het ziekenhuis, ik zit te ver weg om even langs te gaan, en ik maak me grote zorgen.

Voordeel is dan wel weer dat ik zo weinig rust in mijn lijf heb dat de gang is gestofzuigd, de was gedaan, de badkamer en de keuken gepoetst, en de vloer gedweild. Vanmiddag sporten, hopelijk leidt dat wat af.

Ik zie dat lekker koken bij anderen de voornaamste bezigheid is dus dat ga ik vanavond ook maar doen. Waarschijnlijk ravioli met verse spinazie en champignons.

Fijne dag allemaal!Het kan allerlei oorzaken hebben. Mn schoonmoeder heeft het ook gehad twee jaar geleden zonder duidelijke oorzaak op dat moment...is goed gekomen maar er werd wel beginnende Alzheimer vastgesteld. Ze woont nu in een verzorgingshuis en het gaat goed.
quote:Jeemina schreef op 30 oktober 2016 @ 12:48:

[...]

Het kan allerlei oorzaken hebben. Mn schoonmoeder heeft het ook gehad twee jaar geleden zonder duidelijke oorzaak op dat moment...is goed gekomen maar er werd wel beginnende Alzheimer vastgesteld. Ze woont nu in een verzorgingshuis en het gaat goed.

Maar Cerulli schrijft al dat het hoogstwaarschijnlijk een blaasontsteking is.

Daar raken oudere mensen nu eenmaal behoorlijk van van de leg en is gelukkig ook een oorzaak die makkelijk weg te nemen is
quote:Marels schreef op 30 oktober 2016 @ 12:45:

Cerulli, als het idd een blaasontsteking is is het waarschijnlijk écht zo weer voorbij zodra de medicijnen aan slaan.

Ik werk met dementerenden en dat is vaste prik als iemand hier raar begint te doen; urine checken en 9 van de 10 is het dan raak, Monuril er in en dan is het weer over

Komt echt goed meis

Hoe oud is ze en hoe ver weg woont ze?Ze is 84 en woont in Nederland (ik niet ). Ze woont zelfstandig dus daarom is het waarschijnlijk niet meteen opgemerkt tot ze behoorlijk van het padje was. Toen ik haar voor het laatst sprak was ze er van overtuigd dat "ze" haar zouden komen halen om naar het "gekkenhuis" te brengen (haar woorden). Hopelijk gaat het met de juiste zorg snel beter, het lijkt me naar om zo de weg kwijt te zijn.
Ik lig nu heerlijk lui met dochter op mij in bed

Vanmorgen een eind met de hond gelopen en boodschappen gedaan, de wasmachine draait weer en als dochter zo wakker word ga ik in huispak op de bank. Kaarsjes aan, kop thee en Netflix.

Waarschijnlijk redt ik Netflix niet, ben altijd wel bezig in huis.

Oh ja, ook nog koken straks want krijg eters
Heerlijk Cookie!

Ik heb net mijn thee op en zit inmiddels weer in mijn luie stoel

Cerulli, waar woon jij dan? Leek mij altijd geweldig, in het buitenland wonen, maar ik heb de hoop opgegeven dat het ooit nog gaat gebeuren
Vanmorgen naar de kerk geweest, nu lekker ontspannen tv kijken, straks verslagen maken want deze week eindgesprek en misschien nog wat knutselen met zoonlief. Vriend gaat zo de open haard aandoen, lekker knus
Ik moet nu eigenlijk aan school werken maar ben met mijn zus aan het what's appen en serie aan het kijken. Ik heb echt even geen zin.
Ouch, kerk, dat moet ik volgende week.

Krijg ik altijd jeuk van

Daremanda, zoiets is het hier ook hoor. Straks wel even de stofzuiger door de keet en de keuken aan kant maken, dan geef ik op vrees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven