Verdrietig einde kraamweek

30-10-2016 19:42 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff.. Het valt even zwaar. Heb niet echt iemand om het mee te delen, dus schrijf het hier maar even van me af.

Vanaf vandaag zit de kraamweek erop en sta ik er nu dus écht alleen voor. Ik wist al de hele zwangerschap zowat dat ik er alleen voor stond, maar na zo een heftige zwangerschap en fijne kraamweek is het toch even moeilijk.

Zucht..
Nothing worth having ever comes easy
Als één van de clichés over baby's waar is, dan is het wel dat het zo snel gaat
quote:Justlikesnow schreef op 30 oktober 2016 @ 20:13:

Bedankt voor al jullie lieve reacties.. Ik moet misschien ook meer hulp vragen maar ik denk dan weer van tja.. Ik heb gekozen deze zwangerschap door te zetten, dan moet je het fixen ook. Misschien wel te hard voor mezelf..

En ja, zoonlief is zeker de mooiste en liefste van de wereld Ondanks alles is hij het mooiste wat me ooit is overkomen

Vergeet niet dat veel vrouwen die het wel met een partner doen OOK gewoon hulp inschakelen als ze hele dagen alleen zitten terwijl partner werkt he. En dat bij hun opa en oma ook wel eens boodschappen doen of met een maaltijd voor de deur staan.

Ik heb geen ervaring maar kan me heel goed voorstellen dat je dit moeilijk vindt.
O en weet je. Sommige dagen is het al een hele prestatie als je tegen het avondeten gedoucht hebt en warm avondeten hebt. Eis ook niet teveel van jezelf, dat is op dat soort dagen dan ook gewoon echt genoeg.
Gefeliciteerd en een hele dikke knuffel!
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Even slikken als de kraamhulp weg gaat is herkenbaar hoor. Maar je kan het! En jezelf lekker vaak uitnodigen bij je ouders en vriendinnen om mee te eten. Ben je er lekker even uit en hoef je even niets te doen.
Het is zeker vermoeiend De baby spookt ook nog veel s nachts dus als ik 5 uurtjes slaap heb is het veel ! Gelukkig is hij wel tevreden, hij zit al 200 gram boven zijn geboortegewicht dus dat gaat goed
En je bent niet alleen, jullie zijn samen!
quote:Enn schreef op 30 oktober 2016 @ 19:53:

Dan schrijf je gewoon hier, over hoe jij je voelt, hoe mooi jouw kind is, waar je aan denkt en wat je niet weet. Wedden dat er veel mensen je lezen en zullen reageren?

Vertel eens,is hij de mooiste baby op aarde?
En bedenk maar zo: een chagrijnige man door slapeloze nachten is ook overrated
Hoi TO, waar woon je?

Mocht het in de buurt zijn, dan kom ik met liefde een schaal lasagne brengen hoor
Mocht het mijn buurt zijn, wil ik ook wel een steentje bijdragen hoor! Neem ik mijn zeven maanden oude zoontje mee, zodat je kan zien hoe snel het gaat
quote:mayolijn28 schreef op 30 oktober 2016 @ 20:42:

O en weet je. Sommige dagen is het al een hele prestatie als je tegen het avondeten gedoucht hebt en warm avondeten hebt. Eis ook niet teveel van jezelf, dat is op dat soort dagen dan ook gewoon echt genoeg.

En dit.

Nergens latten neerleggen, geen hoge en geen lage. Je kindje kan het geen bal schelen of jij stofzuigt of allerlei andere onzinnige dingen doet, hij wil alleen dat je hem verzorgt en aandacht geeft :-). Daarnaast zorg je nog dat je zelf te eten krijgt en de rest laat je mooi zitten.
Oh joh, ik vond het mét partner ook zwaar hoor. En het voelt nog zwaarder omdat je nog lekker hormonaal bent zo vlak na je zwangerschap. Gewoon iedereen vertellen dat het prachtig, maar ook zwaar is. En als iemand vraagt: heb je nog wensen (voor een kraambezoek ofzo), dan zeg je: nou, een uurtje oppas als ik boodschappen doe graag of anders een ovenschotel die ik s avonds alleen maar hoef op te warmen. Gewoon doen hoor, wedden dat iedereen graag even helpt?
Beter een half motto....
Goed te lezen dat je kraamweek fijn was!

Schrijf hier van je af, stel je ('domme') vragen en wees niet bang om even te klagen als je het niet meer ziet zitten en je afvraagt waarom je dit ook alweer wilde.

En vraag ook je omgeving om hulp, pak aan wat je aangeboden wordt. Geef aan dat vriend(inn)en overdag van harte welkom zijn, dat je wat volwassen gezelschap op prijs stelt.
Och TO. Die eerste tijd is zo pittig!

Van harte met je zoon..

Mocht je in de buurt wonen (FR), dan kom ik gerust even om het hoekie kijken voor wat hulp, baby spulletjes of lekker eten..

Schroom niet om om hulp te vragen!

Je doet het goed.. <3
Erger je niet, verwonder je slechts.
Gelukkig ben ik ondertussen goede vrienden met de bezorgdienst van AH Ik woon trouwens omgeving rotterdam. Dames die hulp aanbieden; jullie zijn super lief ! ongelofelijk hoe zo een forum echt even een steuntje in de rug kan zijn.

Ik wil ook teveel.. Ik wil het huis aan kant, ik wil mijn eigen zaken regelen, en ik wil mijn baby gelukkig maken.. Het is ook zo dat het de baby niet boeit als de was een dagje later gebeurd.

Ik ben ook gezegend met een gezonde tevreden zoon.. Ik moet meer proberen te genieten van de kleine dingen denk ik inplaats van alles maar goed te willen doen..
Gefeliciteerd! En een dikke

Alles komt goed!
TO, ik woon in Rotterdam! Geen idee wat jij met omgeving bedoelt, maar ik ga je een pb sturen en dan zien we vanaf daar eventueel wel verder.

Goed dat je gebruik maakt van de luxe van de AH! Je moet het jezelf som ook maar gewoon makkelijk maken
quote:Justlikesnow schreef op 30 oktober 2016 @ 21:07:

Gelukkig ben ik ondertussen goede vrienden met de bezorgdienst van AH Hartstikke slim toch?!
Gefeliciteerd met je zoontje! Die eerste weken zijn zo onwerkelijk bijzonder. Hopelijk kun je ook genieten.

Hier ook gemengde gevoelens toen de kraamzorg weg ging. Merkte echt dat het voelde alsof mijn moeder een week voor me gezorgd had. Het was even slikken toen dat wegviel. Ik kan me voorstellen dat dat voor jou nog lastiger is, omdat je alleen woont. Zoek hulp in je omgeving! Als je in de buurt woonde was ik met liefde komen helpen, vast genoeg mensen in je omgeving die daar ook zo in staan!
quote:speldenkussen schreef op 30 oktober 2016 @ 19:52:

[...]

Waar woon je?Waarom wil jij dit weten?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 30 oktober 2016 @ 21:26:

[...]

Waarom wil jij dit weten?

Om hulp aan te kunnen bieden natuurlijk...

Helaas, Rotterdam is net wat te ver van Zwolle ;) Maar als ik het zo lees heb je het helemaal onder controle, komt goed joh!
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Je klinkt als een hele lieve moeder, jullie komen er wel
Wat vind ik het toch weer hartverwarmend dat de forumsters meteen voor elkaar klaar staan als een ander het nodig heeft. Soms vind ik het forum hard en te snel veroordelend, maar dit zijn de warme topics op een donkere herfstdag, prachtig.

TO, ik vind het superstoer dat jij ervoor gaat zorgen dat je een prachtige jongen op gaat laten groeien. Zo klein als hij is voelt hij echt al wel dat zijn mama alles voor hem doet. Zoals al gezegd is; je hoeft nu echt even de lat niet zo hoog te leggen. Als hij het goed heeft, dan is dat nu het belangrijkste. Deze periode kost gewoon echt gruwelijk veel energie, dus daar mag je echt hulp bij vragen. Die kleine dingen zijn voor een ander niet veel moeite, maar ze kunnen jou nu enorm helpen. Een hele dikke knuffel voor jou en je zoontje.

Ik woon te ver van je vandaan om bij je langs te komen om iets te doen, maar heb wel 2 kinderen, waarvan 1 baby. Je mag altijd je vragen stellen, je onzekerheden delen of je succesmomenten vertellen.
Super bedankt dames !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven