dillema dit weekend
dinsdag 1 november 2016 om 14:30
Goedemiddag!
ik zit even met een dilemma, as weekend ga ik met een paar vriendinnen een weekend weg.
Maar nu is het zo dat mijn schoonmoeder heel erg ziek is, ze wordt ook niet meer beter en heeft zelf het idee dat het snel afgelopen zal zijn. Mijn schoonvader is eerder dit jaar al overleden.
Wij zorgen dus veel voor haar. ik vind het nu lastig of ik weg zal gaan of niet. Aan de ene kant voelt het fijn even weg te zijn van alles maar aan de andere kant vind ik juist dat ik er moet zijn voor haar maar ook voor mijn man......
Weet dat jullie niet kunnen beslissen voor mij maar wat zouden jullie doen?
ik zit even met een dilemma, as weekend ga ik met een paar vriendinnen een weekend weg.
Maar nu is het zo dat mijn schoonmoeder heel erg ziek is, ze wordt ook niet meer beter en heeft zelf het idee dat het snel afgelopen zal zijn. Mijn schoonvader is eerder dit jaar al overleden.
Wij zorgen dus veel voor haar. ik vind het nu lastig of ik weg zal gaan of niet. Aan de ene kant voelt het fijn even weg te zijn van alles maar aan de andere kant vind ik juist dat ik er moet zijn voor haar maar ook voor mijn man......
Weet dat jullie niet kunnen beslissen voor mij maar wat zouden jullie doen?
dinsdag 1 november 2016 om 14:33
Wat vaak gebeurt bij mantelzorgers, is dat zij zorg compleet willen overnemen en zich verantwoordelijk voelen. En dat, terwijl je ook gewoon je eigen leven en tijd voor jezelf nodig hebt. Ik zou lekker gaan. Je hebt tijd voor jezelf nodig en je geeft zelf aan dat je het echt fijn vind om even weg te zijn.
Wie zorgt er nog meer voor haar?
Wie zorgt er nog meer voor haar?
dinsdag 1 november 2016 om 14:36
Moet er nog even bij zeggen dat we dit pas een maand weten dat ze zo ziek is.
Maar het dus heel hard achteruit gaat.
bedankt voor de reacties vast! mijn man weet het niet zo goed , hij vindt t fijn als ik er ben, ook omdat het zo heftig is geweest de laatste weken dat het nog nauwelijks geland is dat het zo is zeg maar. maar begrijpt het ook als ik gewoon ga!
Maar het dus heel hard achteruit gaat.
bedankt voor de reacties vast! mijn man weet het niet zo goed , hij vindt t fijn als ik er ben, ook omdat het zo heftig is geweest de laatste weken dat het nog nauwelijks geland is dat het zo is zeg maar. maar begrijpt het ook als ik gewoon ga!
dinsdag 1 november 2016 om 14:53
dinsdag 1 november 2016 om 14:59
dinsdag 1 november 2016 om 14:59
ik moet mijn eigen gevoel ook volgen hierin.
Maar ''vervelende'' eigenschap van mij, ik wil niemand teleurstellen dus ook mijn vriendinnen niet hierin.
of ze het wel begrijpen etc.
dat onzekere is zo slopend, dat zorgen doen we met alle liefde maar je merkt gewoon dat het best wel zwaar is, voor ons gevoel staan we steeds standby, dag en nacht. maar we doen het uiteraard met liefde!!!
Maar ''vervelende'' eigenschap van mij, ik wil niemand teleurstellen dus ook mijn vriendinnen niet hierin.
dat onzekere is zo slopend, dat zorgen doen we met alle liefde maar je merkt gewoon dat het best wel zwaar is, voor ons gevoel staan we steeds standby, dag en nacht. maar we doen het uiteraard met liefde!!!
dinsdag 1 november 2016 om 15:05
quote:noa211 schreef op 01 november 2016 @ 14:59:
Als het echt vriendinnen zijn, begrijpen ze dat!
Is je weekendje erg ver weg? Misschien voelt het goed om de zaterdag (of juist zondag) met ze door te brengen, maar wel 's avonds weer naar huis, zodat je man niet alleen is 's nachts? Dat zou ik graag willen, van mijn partner. 's Nachts ga je piekeren.....
Als het echt vriendinnen zijn, begrijpen ze dat!
Is je weekendje erg ver weg? Misschien voelt het goed om de zaterdag (of juist zondag) met ze door te brengen, maar wel 's avonds weer naar huis, zodat je man niet alleen is 's nachts? Dat zou ik graag willen, van mijn partner. 's Nachts ga je piekeren.....
dinsdag 1 november 2016 om 15:11
dinsdag 1 november 2016 om 15:14
Als vriendin zou ik het natuurlijk begrijpen als jet huis blijft, daar moet je je geen zorgen om maken. Als het 1,5 uur is zou ik Denk ik wel gaan of 1 nacht gaan. Het lijkt me goed er even uit te gaan en je man kan je altijd bellen als er iets is. Of gaat het zo slecht dat je met 1,5 uur wel eens te laat zou kunnen zijn?
dinsdag 1 november 2016 om 15:25
Als je je vriendinnen niet teleur wilt stellen en dat jouw enige motivatie is om te gaan,dan zou ik thuisblijven. Ik zou het risico niet willen nemen ,ookal ben je maar 1,5 uur uit de buurt.
Denk je echt dat je volledig kunt ontspannen,er niet mee bezig zijn en niet steeds op je telefoon kijken of je niet gebeld bent? Dit staat los van het feit dat je een break verdient,want dat verdien je absoluut.Het gaat er hier meer om of er niks in die tussentijd gebeurt en dat kun je nu eenmaal niet voorspellen...
Denk je echt dat je volledig kunt ontspannen,er niet mee bezig zijn en niet steeds op je telefoon kijken of je niet gebeld bent? Dit staat los van het feit dat je een break verdient,want dat verdien je absoluut.Het gaat er hier meer om of er niks in die tussentijd gebeurt en dat kun je nu eenmaal niet voorspellen...
dinsdag 1 november 2016 om 15:40