dillema dit weekend

01-11-2016 14:30 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

ik zit even met een dilemma, as weekend ga ik met een paar vriendinnen een weekend weg.

Maar nu is het zo dat mijn schoonmoeder heel erg ziek is, ze wordt ook niet meer beter en heeft zelf het idee dat het snel afgelopen zal zijn. Mijn schoonvader is eerder dit jaar al overleden.

Wij zorgen dus veel voor haar. ik vind het nu lastig of ik weg zal gaan of niet. Aan de ene kant voelt het fijn even weg te zijn van alles maar aan de andere kant vind ik juist dat ik er moet zijn voor haar maar ook voor mijn man......

Weet dat jullie niet kunnen beslissen voor mij maar wat zouden jullie doen?
Wat vaak gebeurt bij mantelzorgers, is dat zij zorg compleet willen overnemen en zich verantwoordelijk voelen. En dat, terwijl je ook gewoon je eigen leven en tijd voor jezelf nodig hebt. Ik zou lekker gaan. Je hebt tijd voor jezelf nodig en je geeft zelf aan dat je het echt fijn vind om even weg te zijn.

Wie zorgt er nog meer voor haar?
Bespreek het met je man. Wellicht vindt hij het fijn om even alleen met zijn moeder te zijn. En kun jij het weekend goed gebruiken om even op te laden.
Het is echt lief van je dat je zo betrokken bent, trouwens!
gaan, met de belofte dat hij je altijd mag bellen

en je terugkomt als hij je nodig heeft
Moet er nog even bij zeggen dat we dit pas een maand weten dat ze zo ziek is.

Maar het dus heel hard achteruit gaat.

bedankt voor de reacties vast! mijn man weet het niet zo goed , hij vindt t fijn als ik er ben, ook omdat het zo heftig is geweest de laatste weken dat het nog nauwelijks geland is dat het zo is zeg maar. maar begrijpt het ook als ik gewoon ga!
Wat is haar levensverwachting? Als het echt heel snel kan gaan, zou ik persoonlijk thuisblijven.
Ga je ver weg? Hoe snel kun je weer bij je man zijn?
Ozo.
dat kunnen ze niet zeggen, behalve dat ze in 1 week al 5 kg is afgevallen en ze echt achteruit holt.

ik vind het lastig!
Kan je op het laatste moment beslissen? Het is nu pas dinsdag. Dat je het bijvoorbeeld tot donderdag of vrijdag aankijkt en dan beslist of je meegaat op basis van haar toestand dan?

Nare situatie trouwens, sterkte!
Ga je ver weg? Zo niet, vertel je vriendinnen dat je misschien eerder weg moet, en vertel je man dat je er voor hem bent zodra hij belt.
Denk je dat je je gedachten echt uit kunt schakelen? Anders kun je toch maar beter thuisblijven.Niet gemeen bedoeld,maar vriendinnen zijn ook maar zo lang in staat om jou op te peppen als jij het misschien te kwaad krijgt.

In ieder geval heel veel sterkte in deze komende onzekere periode.
Als het zo snel gaat dan zou ik thuis blijven. Het is ook voor jezelf belangrijk om erbij te zijn in de laatste dagen (weken?).
Zit je ver weg? Als je echt binnen korte tijd terug kan zijn als het echt heel slecht gaat, is het misschien goed om wel even je gedachten te verzetten met vriendinnen. Als je echt uren moet reizen om terug te komen, zou ik het waarschijnlijk niet doen. Sterkte!
ik moet mijn eigen gevoel ook volgen hierin.

Maar ''vervelende'' eigenschap van mij, ik wil niemand teleurstellen dus ook mijn vriendinnen niet hierin.

of ze het wel begrijpen etc.

dat onzekere is zo slopend, dat zorgen doen we met alle liefde maar je merkt gewoon dat het best wel zwaar is, voor ons gevoel staan we steeds standby, dag en nacht. maar we doen het uiteraard met liefde!!!
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 01 november 2016 @ 14:56:

Als het zo snel gaat dan zou ik thuis blijven. Het is ook voor jezelf belangrijk om erbij te zijn in de laatste dagen (weken?).+1
quote:noa211 schreef op 01 november 2016 @ 14:59:

Je wilt het liefst thuis blijven lees ik denk ik?

Dan blijf je gewoon thuis, ik zou precies hetzelfde doen.
quote:noa211 schreef op 01 november 2016 @ 14:59:

Maar ''vervelende'' eigenschap van mij, ik wil niemand teleurstellen dus ook mijn vriendinnen niet hierin.

of ze het wel begrijpen etc.

dat onzekere is zo slopend, dat zorgen doen we met alle liefde maar je merkt gewoon dat het best wel zwaar is, voor ons gevoel staan we steeds standby, dag en nacht. maar we doen het uiteraard met liefde!!!

Als het echt vriendinnen zijn, begrijpen ze dat!

Is je weekendje erg ver weg? Misschien voelt het goed om de zaterdag (of juist zondag) met ze door te brengen, maar wel 's avonds weer naar huis, zodat je man niet alleen is 's nachts? Dat zou ik graag willen, van mijn partner. 's Nachts ga je piekeren.....
als je thuis zou blijven? zou je dan de hele tijd bij je schoonmoeder zijn?
super lief alle reacties, bedankt!!

Valt mee 1,5 uur rijden.
Als je gaat moet je voor jezelf gaan, om op te laden en even tot jezelf te komen. Niet om je vriendinnen te pleasen. Goede vriendinnen begrijpen dit echt wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als vriendin zou ik het natuurlijk begrijpen als jet huis blijft, daar moet je je geen zorgen om maken. Als het 1,5 uur is zou ik Denk ik wel gaan of 1 nacht gaan. Het lijkt me goed er even uit te gaan en je man kan je altijd bellen als er iets is. Of gaat het zo slecht dat je met 1,5 uur wel eens te laat zou kunnen zijn?
Als je je vriendinnen niet teleur wilt stellen en dat jouw enige motivatie is om te gaan,dan zou ik thuisblijven. Ik zou het risico niet willen nemen ,ookal ben je maar 1,5 uur uit de buurt.

Denk je echt dat je volledig kunt ontspannen,er niet mee bezig zijn en niet steeds op je telefoon kijken of je niet gebeld bent? Dit staat los van het feit dat je een break verdient,want dat verdien je absoluut.Het gaat er hier meer om of er niks in die tussentijd gebeurt en dat kun je nu eenmaal niet voorspellen...
Je kunt denk ik beter spijt krijgen van dat je niet bent gegaan dan van dat je wel bent gegaan.
Voor mij zou de afstand en de bereikbaarheid meespelen.

Als ik afhankelijk ben van een vliegtuig of een trein zou ik minder graag meegaan dan als ik op elk moment in de wagen kan springen.

Maar als je met de wagen gaat en het is minder dan 2 uur rijden, zou ik wel gaan.

Met je telefoon in je buurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven