luizen
donderdag 3 november 2016 om 17:48
Mijn kind uit groep 7 heeft luis, gisteren ontdekt. Ik baal ervan uiteraard, weet ook dat er kinderen zijn die al weken luis hebben en dan nog met los haar naar school gaan. Die beestjes pingpongen dus van hoofd naar hoofd. Ik weet ook dat de moeder van een van die kids dat geheim houdt omdat ze denkt dat anders niemand wil spelen. Ik denk zelf juist dat je elkaar kan helpen door ff een seintje te geven (school doet dit niet). Ik heb daarom op de klassenapp gezet dat men even op moet letten omdat ik een luisje heb ontdekt. Overigens gebeurt dit wel vakerNu weet de hele klas het en is mijn dochter in alle staten. was dat nu stom van mij?
donderdag 3 november 2016 om 18:43
quote:Yggdrasil- schreef op 03 november 2016 @ 18:06:
Ik heb resistente gemuteerde luizen die al anderhalf jaar mijn huis domineren,
Níks helpt écht!
Mede omdat het een epidemie is en mensen uit schaamte hun klep houden en hun kind gewoon níet behandelen.
Vriendje liep doodleuk te verkondigd dat hij en broertjes al heeeel kang luizen hadden maar mama er niks keer aan wou doen want veels te veel gedoe en te duur.
Ik word daar nog net niet agressief van!!
Moeder op het plein die verkondigde, dat haar kind er zoooo gevoelig voor was, dat toch niks meer hielp
Gadverdamme! Dan scheer je het maar kaal!
Ik heb resistente gemuteerde luizen die al anderhalf jaar mijn huis domineren,
Níks helpt écht!
Mede omdat het een epidemie is en mensen uit schaamte hun klep houden en hun kind gewoon níet behandelen.
Vriendje liep doodleuk te verkondigd dat hij en broertjes al heeeel kang luizen hadden maar mama er niks keer aan wou doen want veels te veel gedoe en te duur.
Ik word daar nog net niet agressief van!!
Moeder op het plein die verkondigde, dat haar kind er zoooo gevoelig voor was, dat toch niks meer hielp
Gadverdamme! Dan scheer je het maar kaal!
donderdag 3 november 2016 om 18:49
Tip voor je dochter;
Heel happy vertellen dat ze een luis had. Dat het resultaat daarvan was dat mama lekker door haar haren kroelde, hmmmmmm. Zo jammer van die stomme shampoo, nu is alles weer weg.
Op de bs waar mijn dochter zat was soms vanuit de kinderen zelf (meestal de meiden) het verzoek om wat langer te pluizen, de meesten vinden dat namelijk best aangenaam .
En ga maar na, hoe lekker vind jij het zelf om bij de kapper te zitten? Als ik het kon betalen zat ik er elke week, alleen al om mijn haar te laten wassen, zo fijn.
En hoe blijer zij doet, hoe kleiner de kans dat er moeilijk gedaan wordt.
Heel happy vertellen dat ze een luis had. Dat het resultaat daarvan was dat mama lekker door haar haren kroelde, hmmmmmm. Zo jammer van die stomme shampoo, nu is alles weer weg.
Op de bs waar mijn dochter zat was soms vanuit de kinderen zelf (meestal de meiden) het verzoek om wat langer te pluizen, de meesten vinden dat namelijk best aangenaam .
En ga maar na, hoe lekker vind jij het zelf om bij de kapper te zitten? Als ik het kon betalen zat ik er elke week, alleen al om mijn haar te laten wassen, zo fijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 3 november 2016 om 20:22
Zie wel wat mensen reageren de het heel vies vinden. Snap het wel, niemand wil beesten op z'n hoofd hebben lopen. Maar je kunt er echt weinig aan doen om het te voorkomen....
Ben zelf niet zo van de luizenshampoos aangezien ze resistent worden. Wat goed helpt is mayo in het haar, lekker dik en geen plekje overslaan. Huishoudfolie erover en 2 uur laten zitten. Vervolgens elke dag met cremespoeling in je haar onder de douche kammen, kammen en nog eens kammen. Zijn na een paar dagen allemaal weg. Als ze resistent worden dan blijf je ze krijgen en gaan ze zeer moeilijk weg.
Wel raar van de school om geen mail eruit te gooien. Ik zou met andere ouders daar werk van maken. Zelf liep mijn dochter er al weken mee rond en had ik geen idee. Toen we het eenmaal wisten was het goed dat iedereen even controleerde en na een tijdje was de klas weer 'schoon'. Zo hoort het wel, je hebt het soms echt niet door en op deze manier blijven alle ouders checken.
Misschien wel wat anoniemer ermee omgaan voor je dochter de volgende keer
Ben zelf niet zo van de luizenshampoos aangezien ze resistent worden. Wat goed helpt is mayo in het haar, lekker dik en geen plekje overslaan. Huishoudfolie erover en 2 uur laten zitten. Vervolgens elke dag met cremespoeling in je haar onder de douche kammen, kammen en nog eens kammen. Zijn na een paar dagen allemaal weg. Als ze resistent worden dan blijf je ze krijgen en gaan ze zeer moeilijk weg.
Wel raar van de school om geen mail eruit te gooien. Ik zou met andere ouders daar werk van maken. Zelf liep mijn dochter er al weken mee rond en had ik geen idee. Toen we het eenmaal wisten was het goed dat iedereen even controleerde en na een tijdje was de klas weer 'schoon'. Zo hoort het wel, je hebt het soms echt niet door en op deze manier blijven alle ouders checken.
Misschien wel wat anoniemer ermee omgaan voor je dochter de volgende keer
donderdag 3 november 2016 om 20:24
Het is ook zielig voor je dochter, en logisch dat ze zich schaamt. Maar inderdaad, als niemand het zegt gaan die luizen nooit meer weg, Ik kan me herinneren dat vroeger als een kind luizen had ouders dat mij de meester/juf meldden en die dan zorgde dat iedereen een briefje mee naar huis kreeg. Zo werd er wel wat aan gedaan zonder dat iedereen meteen wist wie wel/geen luizen had. Dat is toch een veel betere optie?
donderdag 3 november 2016 om 20:30
Als ze er opmerkingen over krijgt, haar terug laten zeggen dat ze die luizen ook van iemand gekregen heeft. Die er niet z'n mond over open gedaan heeft, wat een stuk laffer is. En dat zij tenminste haar best doet om het probleem op te lossen.
Boos zijn is prima, maar laat ze boos zijn op de juiste mensen.
Boos zijn is prima, maar laat ze boos zijn op de juiste mensen.
donderdag 3 november 2016 om 20:32
donderdag 3 november 2016 om 20:32
quote:_Doortje_ schreef op 03 november 2016 @ 20:27:
Hier hetzelfde. Briefje in de tas en verzoek aan de ouders om goed te kammen.
Ik krijg jeuk van dit topic
Dan kam je gewoon jezelf nog even voor de zekerheid?
Als je een computerworm kunt krijgen, of een Trojaans paard, dan zou ik internetluizen niet bij voorbaat uitsluiten.
Hier hetzelfde. Briefje in de tas en verzoek aan de ouders om goed te kammen.
Ik krijg jeuk van dit topic
Dan kam je gewoon jezelf nog even voor de zekerheid?
Als je een computerworm kunt krijgen, of een Trojaans paard, dan zou ik internetluizen niet bij voorbaat uitsluiten.
donderdag 3 november 2016 om 21:10
quote:_Doortje_ schreef op 03 november 2016 @ 20:37:
Ok het kamt makkelijker, maar voor het vangen zelf maakt het niet uit dus. Dochter heeft fijn haar, dat kammen is geen probleem.
Mazzelaar.
Die van mij heeft een weelderige volle bos. En dat kwam tot bijna aan haar billen toen ze, met vijf, luizen kreeg. Na een paar dagen ellende heb ik de schaar gepakt en het haar op schouderlengte afgeknipt. De kapper heeft het later bijgewerkt (al had ik het vrij goed gedaan).
Wij wonen in Duitsland. Hier mag een kind met luizen niet naar school. En je moet bij de huisarts langs voor een schoon-hoofd-verklaring eer je weer de klas in mag.
Wat overigens niet wil zeggen dat er geen luizen rondwaren. Wel dat de schaamte nog steeds weliger tiert dan onkruid.
Ok het kamt makkelijker, maar voor het vangen zelf maakt het niet uit dus. Dochter heeft fijn haar, dat kammen is geen probleem.
Mazzelaar.
Die van mij heeft een weelderige volle bos. En dat kwam tot bijna aan haar billen toen ze, met vijf, luizen kreeg. Na een paar dagen ellende heb ik de schaar gepakt en het haar op schouderlengte afgeknipt. De kapper heeft het later bijgewerkt (al had ik het vrij goed gedaan).
Wij wonen in Duitsland. Hier mag een kind met luizen niet naar school. En je moet bij de huisarts langs voor een schoon-hoofd-verklaring eer je weer de klas in mag.
Wat overigens niet wil zeggen dat er geen luizen rondwaren. Wel dat de schaamte nog steeds weliger tiert dan onkruid.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 3 november 2016 om 21:17
quote:Ceylon schreef op 03 november 2016 @ 18:49:
Tip voor je dochter;
ja, kammen vind ze idd lekker. Ze had ontkend tegen kinderen die flauw deden en tegen haar vrienden gezegd, ja ik heb ze nou en! en die hadden heel relaxed gereageerd.
Tip voor je dochter;
ja, kammen vind ze idd lekker. Ze had ontkend tegen kinderen die flauw deden en tegen haar vrienden gezegd, ja ik heb ze nou en! en die hadden heel relaxed gereageerd.
donderdag 3 november 2016 om 21:20
Heb net op de app gezet dat ik een verdrietige dochter thuis heb en dat de klassen-app op deze manier geen goed plan was. Volgende keer geef ik het door aan de klassenmoeder en heb de anderen gevraagd dit ook te doen. paar lieve begripvolle reacties gehad. OOk van de ' geheimhoud' moeder, die dit was gaan doen door heel negatieve reacties naar haar dochter toe.
donderdag 3 november 2016 om 21:48
Op de school van mijn zoontje zijn in mijn beleving altijd wel luizen, iedere keer ontsnapten we de dans, tot laatst helaas niet: hele gezin luizen.
Wat een ellende was dat, 4 personen 2xper dag een half uur kammen
Ik heb toen een elektrische luizenkam gekocht, als ze daar in komen zijn ze meteen dood. Ik had het idee dat ze nog weleens wilden ontsnappen van zo'n gewone kam.
In de hoop dat het helpt wassen we ons haar nu preventief met tea tree shampoo en spray ik tea tree spray op hun jassen/kragen.
Wat een ellende was dat, 4 personen 2xper dag een half uur kammen
Ik heb toen een elektrische luizenkam gekocht, als ze daar in komen zijn ze meteen dood. Ik had het idee dat ze nog weleens wilden ontsnappen van zo'n gewone kam.
In de hoop dat het helpt wassen we ons haar nu preventief met tea tree shampoo en spray ik tea tree spray op hun jassen/kragen.