luizen
donderdag 3 november 2016 om 17:48
Mijn kind uit groep 7 heeft luis, gisteren ontdekt. Ik baal ervan uiteraard, weet ook dat er kinderen zijn die al weken luis hebben en dan nog met los haar naar school gaan. Die beestjes pingpongen dus van hoofd naar hoofd. Ik weet ook dat de moeder van een van die kids dat geheim houdt omdat ze denkt dat anders niemand wil spelen. Ik denk zelf juist dat je elkaar kan helpen door ff een seintje te geven (school doet dit niet). Ik heb daarom op de klassenapp gezet dat men even op moet letten omdat ik een luisje heb ontdekt. Overigens gebeurt dit wel vakerNu weet de hele klas het en is mijn dochter in alle staten. was dat nu stom van mij?
vrijdag 4 november 2016 om 21:14
Nu heb ik jeuk!
Wat hier het beste werkt, is de volwassen hele grote luizen er met de hand uithalen en ze pletten tussen de nagels die zijn dan zeker dood. Dan een bak warm/heet water en een luizenkam met ijzeren pinnen en maar kammen. Na iedere haal de kam in het water, heel belangrijk is om de kam tegen de hoofdhuid te laten beginnen, en dan erdoorheen halen. Maar wel waar het ijzer het dikst is (de bovenkant zeg maar, weet niet hoe ik het duidelijker kan beschrijven) omdat je dan ook de hele kleine neten meepakt. Je voelt ze dan ook loskomen. Daarna loop ik nog een x alle haren langs, en als ik dan nog een neet zie pak ik hem met mijn nagels.
Kinderen zijn heel blond, tegen het witte aan en toch zie ik de neten zitten. Ik heb een nieuwe roeping gevonden geloof ik
Shampoo en lotion gebruik ik nooit.
Wat hier het beste werkt, is de volwassen hele grote luizen er met de hand uithalen en ze pletten tussen de nagels die zijn dan zeker dood. Dan een bak warm/heet water en een luizenkam met ijzeren pinnen en maar kammen. Na iedere haal de kam in het water, heel belangrijk is om de kam tegen de hoofdhuid te laten beginnen, en dan erdoorheen halen. Maar wel waar het ijzer het dikst is (de bovenkant zeg maar, weet niet hoe ik het duidelijker kan beschrijven) omdat je dan ook de hele kleine neten meepakt. Je voelt ze dan ook loskomen. Daarna loop ik nog een x alle haren langs, en als ik dan nog een neet zie pak ik hem met mijn nagels.
Kinderen zijn heel blond, tegen het witte aan en toch zie ik de neten zitten. Ik heb een nieuwe roeping gevonden geloof ik
Shampoo en lotion gebruik ik nooit.