Vreemde email

05-11-2016 01:53 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kreeg ik een vreemd bericht via de mail. De vraag stond als onderwerp, en in de mail stond er "zet mijn naam niet in de reactie alsjeblieft". De vraag was of ik tegenwoordig bij een tent (naam volledig uitgeschreven) at. Daar kwam ik vroeger wel eens ja.

Ik antwoordde dat ik geen idee had waar die het over heet. Reactie was weer dat het er niet toe doet, en hoe het met mijn gezondheid is. En weer het verzoek om zijn naam niet in de reactie te zetten. Oh en dat ik zeker wist wie hij was omdat ik hem in een - voor mij onbekende - cafe ben tegengekomen.

Uit zijn emailadres kan ik niks halen. IP geeft midden VS aan. Vroeg me af of iemand iets kan bedenken waarom diegene niet wil dat ik zijn naam in mijn reactie zet. Misschien weet ik dan meer.

Vind het heel vreemd en voel nu een mengeling van nieuwsgierigheid en irritatie.
Fijn dat je weet wie het is. Wat een creep. Niet meer op ingaan nu, gauw blokkeren.
quote:Ameliaaa schreef op 05 november 2016 @ 13:39:

O ja, die comments over eetgelegenheden. Ik heb een keer een profiel gemaakt bij fokforum, en mijn echte naam in dat profiel gezet, ik was nog wat naief. Tien jaar later, staat het er nog! Ik google af en toe mijn eigen naam. Doe maar eens, je vindt de gekste dingen, ook van lang lang geleden.

Alles blijft staan he, goddank was ik boven de 30 toen ik op social media en forums begon want als je jonger bent, kun je daar naiever in zijn. De laatste jaren blijkt ook pas hoe belangrijk het is, je identiteit te beschermen.Als ik mijn naam google vind ik alleen mijn pagina van werk met mijn werk email adres. Verder vind ik niets.
Dit was ooit een hele goede vriend. Hij heeft asperger. Een paar jaar geleden is hij geëmigreerd en het contact verwaterde.

Omdat ik ergens het vermoeden had dat hij het was ben ik op zn mails ingegaan. Het is inderdaad erg creepy, juist omdat ik heel voorzichtig ben met mijn gegevens op internet etc. Ik ben nl niet te googlen, maar heb dus blijkbaar één steekje laten vallen die hij op zo'n nare manier heeft gebruikt.
quote:Philae schreef op 05 november 2016 @ 13:42:

[...]

Als ik mijn naam google vind ik alleen mijn pagina van werk met mijn werk email adres. Verder vind ik niets.

Jij bent jonger dan mij, denk ik, ik denk dat westerse vrouwen boven de 40 dat allemaal eens zouden moeten doen. Ik vond namelijk een profiel van mezelf, die ik absoluut niet heb aangemaakt met allemaal foto's van mij en mijn huis ed. Ik denk, dat het een catfish profiel is want als westerse vrouw van boven de 40, heb ik natuurlijk veel geld en ben ik aantrekkelijker dan iemand die niks heeft. Ik zag een docu over catfishing op tv en ben toen eens gaan kijken, voila.

Ik heb het alleen nog steeds niet voor elkaar gekregen om het profiel verwijderd te krijgen. Ik heb er een melding van gedaan bij de politie, de site gemaild, het profiel zelf gemaild maar het staat er nog steeds. Leuk voor mensen die mijn naam googelen, zucht, gelukkig staan er alleen normale foto's op. Ik vertel het zelf tegen mensen die me net leren kennen, voor de zekerheid. De foto's zijn nu nogal gedateerd maar goed, ik denk, dat er dingen mee gedaan worden die het zonlicht niet kunnen verdragen, ik vind dat dus niks. Da's wel mijn karma!
O en ik denk dat jongere mensen bijdehanter zijn op dat gebied, ik ben niet opgegroeid met social media dus ben ik er minder handig mee. Ik had mijn eigen naam ook nog nooit gegoogeld bv. Maar da's wel aan te raden, af en toe, kijken of niemand jouw naam ergens voor heeft gebruikt of foto's erop heeft gezet met jouw naam erbij.
quote:Ameliaaa schreef op 05 november 2016 @ 13:39:

O ja, die comments over eetgelegenheden. Ik heb een keer een profiel gemaakt bij fokforum, en mijn echte naam in dat profiel gezet, ik was nog wat naief. Tien jaar later, staat het er nog! Ik google af en toe mijn eigen naam. Doe maar eens, je vindt de gekste dingen, ook van lang lang geleden.

Alles blijft staan he, goddank was ik boven de 30 toen ik op social media en forums begon want als je jonger bent, kun je daar naiever in zijn. De laatste jaren blijkt ook pas hoe belangrijk het is, je identiteit te beschermen.

Maar wat ga je nu doen? Ik zou hem even uithoren, of iig proberen. Kijken waarom hij die dingen over jou opzoekt, je weet maar nooit.Ik Google mezelf regelmatig en ben nog steeds onvindbaar. Waarom ik mezelf dan toch Google? Omdat ik wel in de hand heb, wat ik op internet zet (gebruik altijd nicks), maar geen controle heb over dingen die anderen over mij op internet zetten.
quote:Biebe schreef op 05 november 2016 @ 13:46:

Dit was ooit een hele goede vriend. Hij heeft asperger. Een paar jaar geleden is hij geëmigreerd en het contact verwaterde.

Omdat ik ergens het vermoeden had dat hij het was ben ik op zn mails ingegaan. Het is inderdaad erg creepy, juist omdat ik heel voorzichtig ben met mijn gegevens op internet etc. Ik ben nl niet te googlen, maar heb dus blijkbaar één steekje laten vallen die hij op zo'n nare manier heeft gebruikt.Oooowkee, Asperger verklaart wel wat natuurlijk van zijn gedrag in deze. Vind je ook niet? Dat maakt dat ik het minder eng vind want mensen met Asperger hebben veel moeite met sociale contacten. Ze missen de vaardigheden gewoon. Ik denk zelf dat er niks anders aan de hand is, dan dat hij interesse in je had/heeft, wie weet gewoon als vrienden, en je probeerde te vinden. En daar nogal een onhandige draai aan geeft. Omdat ie wel weet, dat het niet netjes is om mensen na te lopen op internet, en denkt, laat ik dat verbergen, ofzo. Snap je wat ik bedoel?
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 05 november 2016 @ 13:53:

[...]

Ik Google mezelf regelmatig en ben nog steeds onvindbaar. Waarom ik mezelf dan toch Google? Omdat ik wel in de hand heb, wat ik op internet zet (gebruik altijd nicks), maar geen controle heb over dingen die anderen over mij op internet zetten.

Psies, dat bedoel ik ook. Ik was me daar niet zo bewust van eigenlijk, tot een paar jaar geleden. Ik ben wel te vinden maar mijn adres erbij niet. Maar goed, dat is voor het blote oog he, voor een hacker is het allemaal appeltje eitje, die vindt zo mijn adres en andere gegevens waarschijnlijk want ik gebruik facebook, whatsapp en gmail, al heb ik ze niet verbonden staan.

Ik doe mijn best met wat ik weet maar je moet ook wel een boel weten, om echt veilig te blijven op internet hoor. Hoe doen senioren dat bv, mensen die naief zijn?
quote:Ameliaaa schreef op 05 november 2016 @ 13:54:

[...]

Oooowkee, Asperger verklaart wel wat natuurlijk van zijn gedrag in deze. Vind je ook niet? Dat maakt dat ik het minder eng vind want mensen met Asperger hebben veel moeite met sociale contacten. Ze missen de vaardigheden gewoon. Ik denk zelf dat er niks anders aan de hand is, dan dat hij interesse in je had/heeft, wie weet gewoon als vrienden, en je probeerde te vinden. En daar nogal een onhandige draai aan geeft. Omdat ie wel weet, dat het niet netjes is om mensen na te lopen op internet, en denkt, laat ik dat verbergen, ofzo. Snap je wat ik bedoel?

Ik ken hem natuurlijk al een tijdje maar dit vond ik echt heel naar. Daarvoor hadden we jarenlang normaal contact en nu dus weer na een paar jaar elkaar niet gesproken te hebben.

Vind je dus dat ik me er overheen moet zetten? Want als hij er niks aan kan doen, en niet snapt dat ik het naar vind moet ik misschien over mijn hart strijken.
Amelia, hoe kom jij op zo'n site met jouw foto's dan? Heeft die Catfish ook jouw naam misbruikt?
quote:Biebe schreef op 05 november 2016 @ 14:01:

[...]

Ik ken hem natuurlijk al een tijdje maar dit vond ik echt heel naar. Daarvoor hadden we jarenlang normaal contact en nu dus weer na een paar jaar elkaar niet gesproken te hebben.

Vind je dus dat ik me er overheen moet zetten? Want als hij er niks aan kan doen, en niet snapt dat ik het naar vind moet ik misschien over mijn hart strijken.Asperger of niet, ik zou me niet gemakkelijk voelen bij een persoon dat mij op zo'n rare manier benaderd heeft. Hij had ook gewoon kunnen vertellen dat hij je benieuwd was hoe het met je ging en je gegoogeld heeft. Het vermelden van die tent waar je kwam, het verzoek om zijn naam niet te noemen.. Eigenlijk eerst geheim houden wie hij was. Dat blijven rare dingen waar nog steeds geen antwoord op is.
quote:minnimouse schreef op 05 november 2016 @ 14:01:

Amelia, hoe kom jij op zo'n site met jouw foto's dan? Heeft die Catfish ook jouw naam misbruikt?

Gewoon mijn naam gegoogeld. Ik weet niet of er misbruik van gemaakt is maar waarom zou iemand anders zo'n profiel aanmaken?

To, ik denk dat ik er zelf niet zoveel engs in zou zien, dat is alles. Ik weet niet, of dat terecht is maar het lijkt op een onhandige actie, meer dan een kwaadaardig bedoelde actie. Je kan hem natuurlijk blokkeren maar ik zou zelf even kijken, of het echt onschuldig is, voor de zekerheid, maar ik denk het wel.

Bv door te vragen, wat hij tegen je wil zeggen, of vragen, of hij soms gewoon contact met je zoekt. Misschien vragen, waarom hij zo'n raar mailtje stuurt. Sommige mensen hebben dat niet door, dat ze een raar mailtje sturen en Asperger lijkt me daar wel een verklaring voor, ja.
Chans, alle gedragingen die je opsomt, kan een gevolg zijn van zijn stoornis. Kan he, ik zeg niet dat het zo is maar Asperger is een autistisch spectrum stoornis en heeft vooral invloed op de sociale vaardigheden. Nou ja, heel algemeen gesteld dan he.
quote:Dymphnatam schreef op 05 november 2016 @ 10:21:

de pest van dit soort topics is, dat je negen van de tien keer niet meer hoort hoe het is afgelopen....
quote:Ameliaaa schreef op 05 november 2016 @ 14:41:

Chans, alle gedragingen die je opsomt, kan een gevolg zijn van zijn stoornis. Kan he, ik zeg niet dat het zo is maar Asperger is een autistisch spectrum stoornis en heeft vooral invloed op de sociale vaardigheden. Nou ja, heel algemeen gesteld dan he.Hij bood zonet zijn excuses aan. Dat geeft hoop.
quote:Ameliaaa schreef op 05 november 2016 @ 14:41:

Chans, alle gedragingen die je opsomt, kan een gevolg zijn van zijn stoornis. Kan he, ik zeg niet dat het zo is maar Asperger is een autistisch spectrum stoornis en heeft vooral invloed op de sociale vaardigheden. Nou ja, heel algemeen gesteld dan he.Daar heb je misschien wel een punt inderdaad.. Ik ben niet bekend genoeg met Asperger om te weten wat voor gedrag daar bij komt kijken.
quote:Biebe schreef op 05 november 2016 @ 21:04:

[...]

Hij bood zonet zijn excuses aan. Dat geeft hoop.

O hier, dan snapt ie nu dus dat hij zich onhandig gedragen heeft. Ik denk dat je zelf moet kiezen, of je contact wil, da's altijd zo maar ik denk niet dat het een engerd is.

Het is op zich ook vrij normaal iemand op facebook te zoeken. Als je ze dan niet vindt, laten de meeste mensen het erbij zitten verder. Hij heeft misschien niet zoveel contacten en met jou klikte het misschien beter dan met anderen. Maar je kunt hem gewoon afwijzen natuurlijk, en hem blokkeren als ie blijft zeuren.
quote:Chans schreef op 05 november 2016 @ 21:04:

[...]

Daar heb je misschien wel een punt inderdaad.. Ik ben niet bekend genoeg met Asperger om te weten wat voor gedrag daar bij komt kijken.Ik alleen wat ik in een docu heb gezien hoor en wat ik erover gelezen heb. Ik ken niemand met de stoornis. Maar weet wel, dat bij mensen met Asperger vaker miscommunicaties gebeuren. En dat ze sociaal (erg) onhandig kunnen zijn. Ik ben de naam van die docu kwijt, was alleen een voornaam, Peter, ofzo, bij de publieke omroep. Die had het wel heul erg. De docu eindigde met zijn zelfmoord helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven