start clomid 2016

05-06-2016 12:54 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi girls,

Ik ben opzoek naar een forum om gezellig met andere meiden te kletsen over hun ervaringen met clomid en de zwangerschap. Ik weet dat er al genoeg groepen zijn, maar allemaal met zoveel schrijvers dat ik het allemaal niet kan bij houden. Dus we benieuwd of hier animo voor is.

Heb zelf net de tweede kuur clomid 50 mg achter de rug.. en nu op het wachtbankje...
@ Pollewop, ja ik heb het nu pas definitief te horen gekregen. Het enige wat ik eerder te horen kreeg was dat er veel kleine eitjes zaten. Nu zei de gyn. die de echo deed dat het beeld op de echo klopte met het beeld van pcos. Vandaar dat ik maar eens doorvroeg en aangaf dat ik nooit een diagnose gehad heb.

@ Jeveniligenleef, kan me je teleurstelling goed voorstellen.

Ik heb aangegeven dat ik geen Provera wilde omdat ik er sterk op reageerde en nu stelde ze Primolut voor. Ik begin er morgen mee, moet ze 3x per dag nemen voor vijf dagen. We gaan het zien, het kan ook best zijn dat er dan nog geen bloeding optreed omdat het baarmoederslijmvlies erg dun was.
C'est la vie
@Susie, wat jammer dat je het nu oas te horen hebt gekregen. Ik heb het gelijk bij de eerste echo te horen gekregen. Ik weet niet of ze het gaan weg halen. Morgen maar even eigen huisarts bellen. Morgen krijg ik ool de uitslag van bloedprikken. Ben echt benieuwd of de 100mg effect had. Voel wel elke keer krampen in mijn buik en eierstokken. Hoop voor je dat de 150mg wel gaat aanslaan ????
@jeveulig herkenbaar, ik gebruik duphaston (zelfde stof als provera) en word er ook mega depressief van.

Hier op het wachtbankje... Ben super benieuwd.... Ook of ik ongesteld word en dus geen duphaston meer hoef te gebruiken!!!

(Voor de vragers, 50mg deed niks bij mij, met 100 nu wel eisprong. Geen pcos, wel hormoonverstoring dus beeld was gelijkaardig)
Voor wie het zei: wat is er zo erg aan bloedprikken...? Naald zit letterlijk 2 seconden in je arm...?
Koza ik hoop op goed nieuws morgen!!

Susie, oke dan snap ik het. Ik hoop dat je met de primolut geen bijwerkingen krijgt.

Hearts ik ben 'bang' voor naalden. Ik ben erg slecht te prikken, waardoor het vaak mis gaat en pijn doet. Vandaar. Hoelang moet je nog wachten?

Hiet net mijn laatste tablet clomid gehad. Heb helemaal nergens last van qua bijwerkingen. Woendag terug. Ben zo benieuwd naar alle uitslagen en of er een ei groeit.
@ Pollewop, ik deel je angst. Voorheen viel ik regelmatig flauw na het bloed prikken. Toen ik eens in het ziekenhuis lag heb ik mezelf uit laten leggen wat ze precies doen, en gekeken naar de naald / buisjes om te wisselen en sindsdien gaat het stukken beter en ben ik niet meer flauw gevallen. Misschien een tip voor je?

Veel succes woensdag.
C'est la vie
Het hangt ook wel erg van je arm af denk ik. Ik ben eigenlijk ook bang voor naalden, maar heb een hele dikke ader in de oppervlakte van mn arm. Bloedprikken doet bij mij dus niet eens pijn. Kan me voorstellen dat het als je lastig prikbaar bent heel anders voelt.

Ben benieuwd Pollewop!

Susie, ben benieuwd of primolut fijner is dan provera. Hoop het echt heel erg voor je!
Lief dat je het zegt Susie! Ik ben alleen bang dat het voor mij niet werkt. Ik wil gewoon niets zien en weten en gewoon lekker kletsen haha. Als het goed gaat vind ik het niet zo heel erg, maar dat mis prikken de hele tijd. Echt niet fijn en daar wordt ik wel 'bang' van voor naalden haha!

Lijkt me heerlijk zo'n dikke ader hearts!
quote:Pollewop1989 schreef op 30 oktober 2016 @ 23:30:

Koza ik hoop op goed nieuws morgen!!

Susie, oke dan snap ik het. Ik hoop dat je met de primolut geen bijwerkingen krijgt.

Hearts ik ben 'bang' voor naalden. Ik ben erg slecht te prikken, waardoor het vaak mis gaat en pijn doet. Vandaar. Hoelang moet je nog wachten?

Hiet net mijn laatste tablet clomid gehad. Heb helemaal nergens last van qua bijwerkingen. Woendag terug. Ben zo benieuwd naar alle uitslagen en of er een ei groeit.Helaas voor mij geen goed nieuws. Er was weer niks te zien. Ben al begonnen met de 150mg clomid. Als deze niet aanslaat dan gaan we over naar spuiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Sorry koza geen ervaring. Hier ook geen goed nieuws. Er is geen enkele levende zaadcel gevonden bij vriend. Het ziet er erg slecht uit. Vriend krijgt nu allerlei onderzoeken. We zijn erg verdrietig en kapot.

Mijn eitjes waren iets gegroeid. 1 van 7mm en 1 van 6mm. Maar daar hebben we momenteel niets aan. Clomid verhaal is dus sowieso teneinde.
@ Koza, ik heb er ook geen ervaring mee. Hier na de Primolut ook met Clomid 150 mg verder en als dat niet werkt spuiten.

@ Pollewop, ooooh nee, echt erg. Dikke knuffel.
C'est la vie
@pollewop, ooo wat erg voor jullie. Leef met jullie mee. Dikke knuffel

@Susie, volgens mij zitten wij in de zelfde golflengte met de behandelingen. Ik ben al aan de 150mg begonnen. morgen de laatste keer slikken en dan is het weer afwachten tot de 21ste dag om bloed te prikken.

@heart, Hoe gaat het nu bij jou? hoop dat je niet ongesteld wordt
@Pollewop, wat een ontzettend verdrietig nieuws. :( Hebben jullie al duidelijk wat de volgende stap zal zijn? Ik weet dat ze bij iui echt heel veel kunnen doen om zaadcellen in beweging te krijgen. In ieder geval ook een hele dikke knuffel van mij.

Ik ben helaas gisteren ongesteld geworden, maar bright side: geen duphaston, gelijk weer door en hele nette cyclus zo. Volgens mij ben ik idd 13 a 14 dagen na mn eisprong ongesteld geworden. Wel heel erg veel pijn, zo'n echte ongesteldheid is veel pijnlijker dan een onttrekkingsbloeding. Mn buik lijkt wel een ballon. Zaad van man inmiddels ook getest, we hebben geen cijfers gehad wel gehoord dat het 'normaal' is en 'geen afwijkingen'.

Hoe is het met de andere dames? Korzarcanka, ga je wel ovulatietesten gebruiken?
Zo, ik ben weer terug van weggeweest. ik heb een hele zware periode gehad met een sterfgeval in ons gezin.. hierdoor twijfelde ik zelfs of ik wel door wilde gaan met het proberen een kindje te krijgen. Maar, het leven gaat door. ik kon de vorige keer na de vakantie wel alsnog starten met clomid, op dag 14 20 mm, sneller dan normaal voor mij. Nu op het wachtbankje.

@pollewop, wat een rot nieuws.. Weet je al hoe nu verder?

@heartsxdaggers, fijn dat er in elk geval nu een vrij regelmatigen cyclus is en dat je direct door kon.
anoniem_305101 wijzigde dit bericht op 04-11-2016 11:32
Reden: Verkeerde woord
% gewijzigd
@heart, wat jammer dat je ongesteld bent. maar gelukkig hoef je die andere troep niet te gebruiken en kan je weer clomid gebruiken. Ik twijfel nog steeds of ik ovulatietesten ga gebruiken. Puur omdat ik me dan alleen daar mee bezig ga houden. En nu hebben wij tenminste gemeenschap zonder verplichtingen. Denk ook niet dat ik het nodig heb want we doen het bijna elke dag

@Luna, gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte. Maar zoals je al zei, het leven gaat gewoon door, en misschien kan jij een nieuwe leven in de familie schenken ;)
Wat een lieve reacties.

We zijn echt intens verdrietig. Er is geen enkele zaadcel gevonden dus ze kunnen ook niets levends maken.

We moeten nu naar de uroloog en dan moeten we kijken wat er aan de hand is en waardoor het komt dat er geen zaadcellen zijn. Als hij geen zaadleider heeft of er iets bekneld zit kan er met mesa of pesa rechtstreeks vanuit de zaadbal iets gehaald worden en komen we in aanmerking voor ICSI. Wanneer hij geen zaadcellen aanmaakt hebben we een groter probleem. Dan kan er nog tese geprobeerd worden icm ICSI. Google maar eens. Er zijn nog wel meer dingen die er aan de hand kunnen zijn hoor. Dit zijn slechts voorbeelden. De kansen zijn wel klein.... Maar we gaan alle kleine kansen grijpen! Maar pff wat zijn we intens verdrietig en kapot.
@ Kozarcanka, ja wij zitten op dezelfde hoogte in het traject.

Neem jij de Clomid 150 mg in een keer in, of verspreid over de dag?

@ Luna, gecondoleerd en heel veel sterkte.

@ Hearts, ook wel fijn dat je zo door kon en je cyclus vanzelf kwam zonder opwekken.

@ Pollewop, het is niet niks snap dat je intens verdrietig bent. Je komt echt in zo'n rollercoaster, en een medisch traject is al niet makkelijk.

Hier aan het wachten op de bloeding na de Primolut, en daarna door met Clomid 150 mg.
C'est la vie
@Susie, ja ik neem ze in een keer in. En meestal voordat ik ga slapen. Dat is mij aangeraden zodat ik minder last van de bijwerkingen zal hebben. En eerlijk gezegd heb ik tot nu toe niet echt last van bijwerkingen gehad. Alleen dat ik soms heel emotioneel kan zijn.

@Pollewop, jeetje wat een nare situatie. Wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke periode en hoop dat ze alsnog wat kunnen doen zodat je wens vervult wordt. Denk aan jullie.
@Susieflower, ik hoop dat 150 mg wel doet wat het moet doen. Kunnen ze anders nog naar 200 of proberen ze dan iets anders?

@kozarcanka, fijn dat je niet veel last heb van de bijwerkingen.

Ik heb bloed laten prikken en ik heb een goede eisprong gehad. Dinsdag zou ik ongesteld moeten worden, maar ik hoop natuurlijk dat dat niet gebeurt.
Hallo iedereen

Vanaf morgen slik ik Clomid 50 mg. Ik vind het heel spannend! Daarnaast zal ik ook Pregnyl voor mijn eisprong krijgen. Ik heb heel onregelmatige en zeer lange cycli, de laatste was nu +110 dagen.

Wij zijn al bezig vanaf januari en het voelt nu pas aan als de eerste echte kans. Ik hoop heel hard dat de 50 mg aanslaat, maar ben ook heel nuchter. Ik lees heel vaak dat de 50 mg geen effect heeft. We wachten dus hoopvol af.
@ Luna246 nou wij duimen voor je dat je niet ongesteld word. Spannend hoor. Ik moet pas vrijdag bloed laten prikken. dan zien we wel of 150mg geholpen heeft.

@ Elianora, welkom bij de club. Het is inderdaad spannend als je met de clomid begint.
@kozarcanka, dankjewel ik vind het ook heel spannend. De vorige keer was ik al vroeg ongesteld geworden, als deze cyclus hetzelfde is, dan had ik het al moeten zijn. Heb jij nog steeds geen echo's tussendoor? Vind je dat niet vervelend?

@Eleanor, ik hoop voor je dat de 50mg gelijk werkt, maar zo niet, dan nog niet getreurd. Bij veel van ons werkte 50 niet, maar 100 of 150 wel.
Hee meiden!

Hier intussen alweer op dag 13 vandaag. Gisteren echo gehad, follikels van 14mm en 20mm op dag 12! Dus dat was hartstikke goed. Gyn heel optimistisch: die springt morgen. Ehm... De vorige keer had ik op dag 14 een enorm follikel maar de sprong pas op dag 17. Dus ben benieuwd!!! Nog geen positieve ovulatietest gehad iig.

Ik mag volgende week nog bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest, maar de twee ronden erna moeten we het zelf proberen met de clomid zonder echo's en prikken, onder het mom van, even weg van het medische en gewoon proberen. Ben benieuwd :-)

Luna, en !? Ik duim voor je!

Elianora, welkom!

Benieuwd naar nieuws van de andere meiden!
Nog niet ongesteld en ook niet het "ik word ongesteld" gevoel, maar ik durf toch nog niet goed te hopen. Ik heb net testen gekocht, maar ik hoef niet te plassen :p
Welkom Elianora, hoe gaat het met het starten van de Clomid?

@ Hearts, ooooh spannend.

@ luna, en heb je al durven testen? Spannend!

@ Kozarcanka, succes vrijdag met bloedprikken. Hopelijk heeft de Clomid 150 mg. geholpen.

Duim voor jullie allemaal!

Vandaag weer de laatste tabletten Clomid 150 mg genomen en vrijdag mag ik voor een echo op dag 10, moest eigenlijk op dag 12 komen maar dat viel op zondag en vandaar een beetje vervroegd. Ik ben zo benieuwd. Dit voelt echt als een "laatste" kans met de Clomid.
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven