Playmobil

10-11-2016 13:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen

Binnenkort is het weer sinterklaas. Ik wil mijn dochter graag playmobil geven. Ze heeft er nog niks van, maar lijkt me wel leuk voor haar.

Omdat er zoveel soorten zijn, twijfel ik welke. Boerderij, vakantiehuis of prinsessenserie. Welke is leuk? Of zijn er nog andere die echt leuk zijn?

Ze wordt er binnenkort 4. Graag hoor ik jullie ervaringen.

Groetjes
Haal de folder van playmobil en laat je dochter zelf kiezen. Het ligt echt aan het kind zelf wat ze leuk vindt. Mijn zoon is meer van Lego dan van playmobil maar de raket en space shuttle vond hij juist wel weer heel leuk.
Tja, lastig te beantwoorden, ik weet niet wat haar en jullie smaak is.

Mijn zoon had al van alles van piraten en ridders, dat gebruikt 'ie gewoon lekker door elkaar. Hij heeft voor zijn 4e verjaardag het piratenschip gehad en voor zijn 6e verjaardag een gevangenistoren (kasteeltoren). Voordeel van beginnen met een groot ding is dat je kunt blijven aanvullen met poppetjes, accessoires e.d.

Mijn dochter heeft een kast in de vorm van een huis en dat gebruikt ze als poppenhuis, maar in plaats van poppen heeft ze daar nu ze wat groter is playmobil meubeltjes en poppen in staan. Je kunt verschillende "kamers" aanschaffen (woonkamer, slaapkamer, kinderkamer, badkamer, keuken...) en heel veel spulletjes passen gewoon prima in en om het "huis", ook dieren bijvoorbeeld.

Ze hebben ook een dierenartspraktijk, via Marktplaats gescoord.

En er zijn brandweerkazernes, winkels, zwembaden, skiliften, zomerhuisjes, kastelen, boten, ziekenhuizen en ga zo maar door... Dus volgens mij is het net wat je zelf leuk vindt en wat je denkt dat je dochter leuk zou vinden.
Ik vond het theater heel leuk. Nog steeds. Mijn kinderen doen echter niets met playmobil, dus het ligt vooral plek in te nemen.

Mijn dochters hebben een prinsessenkasteel en ook nog verschillende sets met boerderijdieren. Alle playmobil kan je gewoon door elkaar gebruiken

loop anders ff een winkel binnen met je dochter en kijk wat ze leuk vindt.
Ik zou inderdaad de folder halen en haar zelf laten kiezen. Hier is de paardenstal en eigenlijk alles met paarden goed. We hebben heel veel uit de country-collectie
Ik vind het trouwens heel leuk speelgoed, vaak speel ik zelf ook met mijn dochters met Playmobil, LOL. (ze zijn nu 3.5 en 6 en we hebben sinds anderhalf jaar ongeveer Playmobil)
Verstandigst is het om kind zelf ge laten kiezen en het dan, in geval van bv LEGO, bij 1 serie te houden.

Er bestaan zo veel series/types daarvan.....Friends, City, Marvel etc.

Playmobil geen ervaring mee hier. Echter zelf laten kiezen welke serie werkte wel het best.
Ik zou wel iets nemen wat al min of meer klaar is om te gebruiken. Zo had ik vroeger een politiebureau en ziekenhuis en dat kon je zo pakken en mee spelen, mijn zus en ik hebben dat honderden keren gebruikt. Maar bij mijn kinderen heb ik de fout gemaakt om een dierentuin te kopen waarbij je alles in elkaar moet zetten voor je ermee kan spelen. Het neemt als het af is ook nog heel veel ruimte in beslag, je laat het dus niet zomaar staan. Uiteindelijk hebben ze er alleen in het begin mee gespeeld, is het in een kast terechtgekomen en hebben ze nooit zin om het op te bouwen. Ik zou dus een kant en klaar huis of zoiets kopen.

Prinsessen zou ik ook niet zo snel doen, dat is over een jaar of 2 niet meer leuk. Boerderij (mits je dus niet heel veel op hoeft te bouwen elke keer) en vakantiehuis lijken me allebei heel leuk!
quote:Troeteltje schreef op 10 november 2016 @ 13:23:

Verstandigst is het om kind zelf ge laten kiezen en het dan, in geval van bv LEGO, bij 1 serie te houden.

Er bestaan zo veel series/types daarvan.....Friends, City, Marvel etc.

Playmobil geen ervaring mee hier. Echter zelf laten kiezen welke serie werkte wel het best.Waarom? Mijn zoon heeft van alles uit allerlei series en hij speelt met allemaal. Het is niet alsof de blokjes uit de ene reeks niet op de andere passen ofzo...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:DG2015 schreef op 10 november 2016 @ 13:35:

[...]

Waarom? Mijn zoon heeft van alles uit allerlei series en hij speelt met allemaal. Het is niet alsof de blokjes uit de ene reeks niet op de andere passen ofzo...Hier ook alles door elkaar. Dat is juist veel leuker dan alles van 1 lijn, met alles in 1 lijn stuur je heel erg in het spelen terwijl ik het juist belangrijk vindt dat het kind zijn eigen creativiteit en fantasie kwijt kan.
Ligt idd aan de interesses van het kind, er is zoveel keuze!

Zelf vind ik om mee te beginnen het meeneempoppenhuis erg leuk (veel onderdeeltjes, sommigen wel erg klein maar waar voor je geld)

Mijn zoon krijgt voor zijn 3e verjaardag de camper. Dan heeft hij een voertuig en 'poppenhuis' in een. Hij is nog klein en speelt graag thuissituaties na: eten, douchen, naar bed gaan etc, Ridders kent hij nog niet
Koop de geschikte versie. Voor 4 jarigen ivb met kleine onderdelen.
quote:DG2015 schreef op 10 november 2016 @ 13:35:

[...]

Waarom? Mijn zoon heeft van alles uit allerlei series en hij speelt met allemaal. Het is niet alsof de blokjes uit de ene reeks niet op de andere passen ofzo...

Klopt, echter ik (nogmaals ik) vind een mix van al die zaken niet leuk/handig/slim.

Er is zo ontzettend veel verkrijgbaar per serie dat een mix van al die zaken zeker wel mogelijk is, echter mijns inziens niets toevoegt.

Veel handiger om het bij 1 serie te houden en dat stap voor stap op te pakken. Ook veel prettiger wanneer je iets cadeau vraagt. Heel gericht.

Maar iedereen is anders.
quote:Louise70 schreef op 10 november 2016 @ 13:55:

Als je 123 playmobil bedoeld, dat zou ik niet halen voor een 4-jarige. Te kinderachtig en meer voor peuters. Een kind van 4 kan als het goed is prima overweg met gewone playmobil.

Hier is het meeneemhuis een groot succes!
quote:Troeteltje schreef op 10 november 2016 @ 14:00:

[...]

Klopt, echter ik (nogmaals ik) vind een mix van al die zaken niet leuk/handig/slim.

Er is zo ontzettend veel verkrijgbaar per serie dat een mix van al die zaken zeker wel mogelijk is, echter mijns inziens niets toevoegt.

Veel handiger om het bij 1 serie te houden en dat stap voor stap op te pakken. Ook veel prettiger wanneer je iets cadeau vraagt. Heel gericht.

Maar iedereen is anders.

Je bedoelt dat je bijvoorbeeld één stad wilt opbouwen en steeds verder uitbreiden? Kan, maar mijn zoon vindt én Lego City (vliegveld, brandweerkazerne, politieauto's, ...) én Star Wars én allerlei andere dingen leuk. En dan hebben mensen juist nóg meer om uit te kiezen als ze iets cadeau willen geven. En bovendien vindt Batman het ook weleens leuk om een kijkje in het ziekenhuis te nemen, bij wijze van spreken. En dat voegt wel degelijk iets toe, namelijk variatie.

Maar goed, ik denk dat dit een persoonlijkheidsdingetje is. Jouw huis is vast ook een stuk georganiseerder dan het mijne, bijvoorbeeld.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Mijn dochter is begonnen met de creche en inmiddels heeft ze een caravan, tent, school, en reuzenrad. Daarnaast nog allerlei dieren. Ze speelt alles door elkaar. Ook de barbieauto, het krijtbord alles wordt erbij gehaald.

Ik zou kijken wat ze zelf leuk vindt, waar liggen haar interesses?
Vorig jaar bracht de sint een boerderij van Playmobil. Waarna opa's en oma's er vanalles en nog wat bij gedaan hebben.

En dat je voor 1 serie moet kiezen lijkt me niet.

Zag afgelopen week hoe een Fee en een Prinses, met behulp van een Eenhoorn de brandweerwagen naar de boerderij stuurden om een piraat van het dak te redden.....
jouw leven is een keuze
quote:Louise70 schreef op 10 november 2016 @ 13:55:

Nee joh, een vierjarige kan prima met de gewone playmobile. Hier de driejarige met haar verjaardag barbie lego (is volgens mij van bricks) gegeven en ze kan daar prima mee omgaan en we hebben zelfs alle onderdelen nog. Ze weet dat ze de ijsco's van de lego niet in haar mond mag steken en die van haar keukentje bijvoorbeeld wel. In het begin gelijk duidelijk zijn en het uitleggen dan gaat dat prima.

Ze is soms wel haar eigen haren aan het föhnen met die mini föhn van een halve cm .

Gaat prima met deze kleine onderdelen .

Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:2east schreef op 10 november 2016 @ 14:17:

Vorig jaar bracht de sint een boerderij van Playmobil. Waarna opa's en oma's er vanalles en nog wat bij gedaan hebben.

En dat je voor 1 serie moet kiezen lijkt me niet.

Zag afgelopen week hoe een Fee en een Prinses, met behulp van een Eenhoorn de brandweerwagen naar de boerderij stuurden om een piraat van het dak te redden.....
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Van moeten was nooit sprake.

Klopt, organisatie en structuur is wel mijn ding.

Ik zie dat kind hier heel goed improvoseert met het speelgoed van 1 serie. Heb daar eigenlijk nooit eerder bij stil gestaan zo. Zie na jullie berichten nu echter wel in dat het prima kan om te combineren.

Blijkbaar maakt overdaad aan organisatie en structuur soms star. Leerpunt.
Ik wil deze:

Volgend jaar overtuig ik mijn zoon dat hij die best aan Sinterklaas mag vragen.
Troeteltje, hoe oud is je kind?

Want je zult zien dat interesses veranderen. En dat verschillende series prima bij en op elkaar passen. Wat ook nog eens een creatiever spel oplevert.

TO, laat je kind zelf iets uitkiezen. Zelf dacht ik dat ´herkenbare situaties´ (bv vakantiehuis, speeltuin) leuk zou zijn voor kind, maar zelf kiest ze de (in mijn ogen) over-the-top Fairies serie.
Zoiets vind ik dus ook geweldig NYC. Maar mijn kinderen gaan helaas meer voor stereotyp speelgoed: Fairies en Star Wars
Ik hoop dat ik die fase volgend jaar nog net voor ben, Kirikou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven