Ervaring strippen
vrijdag 11 november 2016 om 15:55
Hoi allemaal,
Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met strippen?
Vandaag ben ik 40+2 weken en vanochtend werd ik gestript. Vond het niet echt een pretje maar tijdens het voelen zei ze dus dat ik al 4 cm ontsluiting heb! Daar schrok ik wel van want heb helemaal geen voorweeën gehad of überhaupt het gevoel dat er wat gaande was.
Nu kreeg ik meteen menstruatie krampen daarna en deze komen met vlagen. Er zit niet echt een vast ritme in. Het kan natuurlijk alle kanten op gaan of dit zet door of het blijft hierbij en ebt weer weg. Ben net wel in bad geweest en toen had ik eigenlijk geen last maar zodra ik eruit ging weer wel.
De verloskundige zei dat ze denkt dat het wel snel komt maar wanneer weet ze niet. Kan vandaag zijn maar ook zondag. Maar ik vraag mij dan af of het nu dan moet doorzetten of dat ik binnenkort ook in ene weeën kan krijgen.
Ik hoor graag dus wat ervaringsverhalen
Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met strippen?
Vandaag ben ik 40+2 weken en vanochtend werd ik gestript. Vond het niet echt een pretje maar tijdens het voelen zei ze dus dat ik al 4 cm ontsluiting heb! Daar schrok ik wel van want heb helemaal geen voorweeën gehad of überhaupt het gevoel dat er wat gaande was.
Nu kreeg ik meteen menstruatie krampen daarna en deze komen met vlagen. Er zit niet echt een vast ritme in. Het kan natuurlijk alle kanten op gaan of dit zet door of het blijft hierbij en ebt weer weg. Ben net wel in bad geweest en toen had ik eigenlijk geen last maar zodra ik eruit ging weer wel.
De verloskundige zei dat ze denkt dat het wel snel komt maar wanneer weet ze niet. Kan vandaag zijn maar ook zondag. Maar ik vraag mij dan af of het nu dan moet doorzetten of dat ik binnenkort ook in ene weeën kan krijgen.
Ik hoor graag dus wat ervaringsverhalen
.
vrijdag 11 november 2016 om 16:18
Dat is echt afwachten helaas. Maar aangezien je al over de uitgerekende datum bent kan het sowieso elk moment beginnen. Ook als het niet direct door het strippen komt kan het gewoon vanzelf morgen opgang komen. Toen ik met 3 cm ontsluiting bij de verloskundige zat (niet gestript) kwam de baby pas bijna een week later, andere zwangerschap niets te zien bij de verloskundige (ook niet gestript) en de baby kwam de volgende dag. Het gaat zoals het gaat. Ik duim vast voor een voorspoedige bevalling.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
vrijdag 11 november 2016 om 16:27
Ik ben wel niet gestript maar had ook zo een soort van menstruatieachtig gevoel.
Zal even schetsen hoe het bij mij liep,
Smorgens om 8uur een vreemd, absoluut niet pijnlijk gevoel in onderbuik.
Dit heeft de hele voormiddag aangehouden. Nadien precies menstruatiekrampen, soms 5,10,30 min tussen absoluut niet regelmatig. Vanaf 4uur begonnen deze pijnlijker te worden. Het hielp door te wandelen. God wat heb ik die dag toertjes rond de tafel gedaan. Ik had op dat moment nog steeds niet door dat de bevalling begonnen was. Omdat er echt geen regelmaat in zat, en wanneer ik wandelde de pijn echt verdraagzaam was. Na vele verhalen te hebben gehoord had ik weeën dus veel erger, pijnlijker voorgesteld. Dat heeft zo uren door gegaan tot plots s`avonds om 20u30 mijn vliezen braken. Naar ziekenhuis vertrokken, om 21uur daar aangekomen en had intussen al 7cm ontsluiting. Toen begonnen de weeën wel frequenter en pijnlijker te worden. Om 23uur ontzettend veel pijn! Wist niet dat een vrouw zo lijden kan! En om 00u01 was mijn dochtertje er!
Het gaat bij jou niet meer lang duren! Succes!
Zal even schetsen hoe het bij mij liep,
Smorgens om 8uur een vreemd, absoluut niet pijnlijk gevoel in onderbuik.
Dit heeft de hele voormiddag aangehouden. Nadien precies menstruatiekrampen, soms 5,10,30 min tussen absoluut niet regelmatig. Vanaf 4uur begonnen deze pijnlijker te worden. Het hielp door te wandelen. God wat heb ik die dag toertjes rond de tafel gedaan. Ik had op dat moment nog steeds niet door dat de bevalling begonnen was. Omdat er echt geen regelmaat in zat, en wanneer ik wandelde de pijn echt verdraagzaam was. Na vele verhalen te hebben gehoord had ik weeën dus veel erger, pijnlijker voorgesteld. Dat heeft zo uren door gegaan tot plots s`avonds om 20u30 mijn vliezen braken. Naar ziekenhuis vertrokken, om 21uur daar aangekomen en had intussen al 7cm ontsluiting. Toen begonnen de weeën wel frequenter en pijnlijker te worden. Om 23uur ontzettend veel pijn! Wist niet dat een vrouw zo lijden kan! En om 00u01 was mijn dochtertje er!
Het gaat bij jou niet meer lang duren! Succes!
vrijdag 11 november 2016 om 17:27
Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad afwachten want de ene bevalling is de ander natuurlijk niet. Heb net even de verloskundige gebeld en de pijn moet toch wel om de 3min komen en dan zou ze even langskomen om te kijken. Ik wacht het dus maar even af.
Als het nou doorzet hoop ik dat het gevoel komt van: dit is het!
Poppemieken. Jij had dus ook niet meteen door dat het weeën waren totdat het erger werd? Ben zo bang dat het straks weg ebt en al die krampen 'voor niks' zijn geweest.
Als het nou doorzet hoop ik dat het gevoel komt van: dit is het!
Poppemieken. Jij had dus ook niet meteen door dat het weeën waren totdat het erger werd? Ben zo bang dat het straks weg ebt en al die krampen 'voor niks' zijn geweest.
.
vrijdag 11 november 2016 om 20:12
Neen absoluut niet. Totdat mijn vliezen braken had ik totaal niet door dat het begonnen was. Omdat de pijn heel verdraagzaam was en iedereen zei dat weeën zo pijnlijk zijn. Ik kon het enkel niet meer onthouden van de pijn een uur voor ze geboren werd. Maar na vele verhalen te hebben gehoord besef ik wel dat ik zeer veel geluk heb gehad ivm met pijn. Hopelijk is voor jou het ook zo een aangename bevalling en heb je binnen enkele uren je kindje vast!
anoniem_316199 wijzigde dit bericht op 11-11-2016 20:15
Reden: uithouden van de pijn*
Reden: uithouden van de pijn*
% gewijzigd
vrijdag 11 november 2016 om 20:16
Ik ben 's ochtends met precies 41 weken gestript, toen ongeveer 1,5 cm ontsluiting. 's Middags werd ik ineens onwijs misselijk en kreeg ik last van harde buiken. Zo erg dat baby ervan schrok en stopte met bewegen. Uiteindelijk 's middags ter observatie naar het ziekenhuis. Daar wilden ze me graag een nachtje houden vanwege de wisselende hartslag van baby...en 's nachts om 12 uur was daar de eerste echte wee. Hier was het dus echt het laatste zetje! Veel succes met afwachten!
zaterdag 12 november 2016 om 06:22
Toch wel positieve verhalen op zich over het strippen.
Het is mijn eerste kindje ja. Heb dus vanaf gisterochtend half 11 tot een uurtje terug continu echt een hele nare pijn gehad. Veel vlagen met kramp.
En dit is nu weer in ene helemaal weg. Wel een soort drukkend gevoel maar in ieder geval niet echt pijn meer. Is al die kramp dus toch voor niks geweest waarschijnlijk en zit ik woensdag gewoon weer bij de verloskundige ben ik bang. Helaas
Het is mijn eerste kindje ja. Heb dus vanaf gisterochtend half 11 tot een uurtje terug continu echt een hele nare pijn gehad. Veel vlagen met kramp.
En dit is nu weer in ene helemaal weg. Wel een soort drukkend gevoel maar in ieder geval niet echt pijn meer. Is al die kramp dus toch voor niks geweest waarschijnlijk en zit ik woensdag gewoon weer bij de verloskundige ben ik bang. Helaas
.
zaterdag 12 november 2016 om 06:58
Toen ik me liet strippen had ik ruim 1 cm ontsluiting. Die nacht vol verwachting gaan slapen, omdat het voor mijn gevoel snachts zou gebeuren. Volgende morgen niks.. Super chagerijnig was ik er van. De hele dag een weëig gevoel gehad en rond 18:30 kreeg ik echte weeën. Rond 21:30 had ik 6 cm ontsluiting om 03:40 is onze zoon geboren.
Bij heeft het strippen officieel niet geholpen want dan moet de bevlling binnen 24 uur beginnen. Je weet nooit of het nou door het strippen komt of niet. Als je maandag nog niet bevallen bent kun je ook eens naar een voetreflex massage kijken. Dat werkte bij mijn schoonzus. Succes, hij/zij is er bijna!
Bij heeft het strippen officieel niet geholpen want dan moet de bevlling binnen 24 uur beginnen. Je weet nooit of het nou door het strippen komt of niet. Als je maandag nog niet bevallen bent kun je ook eens naar een voetreflex massage kijken. Dat werkte bij mijn schoonzus. Succes, hij/zij is er bijna!
Life is short. Smile while you still have teeth.
zaterdag 12 november 2016 om 07:35
Bij mijn tweede gestript in de ochtend, gelijk al wat krampen de hele dag door. Maar ook net niet heftig en regelmatig genoeg. Die nacht en vroege ochtend kwam het toch op gang. Zes centimeter en persdrang toen de vk om 8 uur kwam kijken, haasten naar het ziekenhuis.
Daar bleek zoonlief in het vruchtwater gepoept te hebben en kreeg ik nog snel een infuus met weeën opwekkers. 11:23 werd hij geboren.
Dus mij hielp het strippen uiteindelijk wel. Misschien komt het vandaag nog op gang. Hoe dan ook, je bent er bijna, succes!
Daar bleek zoonlief in het vruchtwater gepoept te hebben en kreeg ik nog snel een infuus met weeën opwekkers. 11:23 werd hij geboren.
Dus mij hielp het strippen uiteindelijk wel. Misschien komt het vandaag nog op gang. Hoe dan ook, je bent er bijna, succes!
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
zaterdag 12 november 2016 om 08:43
Dat hoor je ook wel vaak. Dat het niet binnen 24 uur werkt maar dat de meeste vrouwen toch wel op kort termijn daarna bevallen. Vind het ook niet erg om morgen te bevallen maar het is een baal momentje dat je even denkt: nu zet het door. En dan vervolgens is het niks.
Het is wel duidelijk dat iedere bevalling anders is. Ik vind ervaringsverhalen altijd fijn om te lezen maar het zegt natuurlijk helemaal niks over hoe het bij mijzelf gaat haha. Vind het gewoon zo gek dat ik al 4cm ontsluiting heb en dat ook niet door heb gehad maar dat de kleine er dus blijkbaar toch nog niet uit wilt.
Damas ook voor jou natuurlijk behoorlijk balen! Je hoopt zo je kleintje snel te zien en dan gebeurd er niks..
woensdag word ik weer gestript inderdaad. Wanneer moet jij weer heen? Ik ga voor ons beiden duimen dat het daarvoor nog gaat gebeuren!
Het is wel duidelijk dat iedere bevalling anders is. Ik vind ervaringsverhalen altijd fijn om te lezen maar het zegt natuurlijk helemaal niks over hoe het bij mijzelf gaat haha. Vind het gewoon zo gek dat ik al 4cm ontsluiting heb en dat ook niet door heb gehad maar dat de kleine er dus blijkbaar toch nog niet uit wilt.
Damas ook voor jou natuurlijk behoorlijk balen! Je hoopt zo je kleintje snel te zien en dan gebeurd er niks..
woensdag word ik weer gestript inderdaad. Wanneer moet jij weer heen? Ik ga voor ons beiden duimen dat het daarvoor nog gaat gebeuren!
.
maandag 14 november 2016 om 18:05
quote:damas schreef op 14 november 2016 @ 17:56:
Ik ben ook nieuwsgierig! Hier nog steeds geen baby. Op naar woensdag.Het kan nog steeds vandaag of morgen maar ik begrijp heel goed dat de dagen nu super lang duren voor je. Maar eens ze er zijn gaat het zooo snel. Ben zelf 9weken geleden bevallen en het is precies alsof het gisteren was. Geniet nog volop van je rust nu het nog kan!
Ik ben ook nieuwsgierig! Hier nog steeds geen baby. Op naar woensdag.Het kan nog steeds vandaag of morgen maar ik begrijp heel goed dat de dagen nu super lang duren voor je. Maar eens ze er zijn gaat het zooo snel. Ben zelf 9weken geleden bevallen en het is precies alsof het gisteren was. Geniet nog volop van je rust nu het nog kan!
woensdag 16 november 2016 om 13:29
Ja ik ben ondertussen bevallen van een prachtige zoon. Zondag op maandagnacht ben ik ingeleid omdat de weeën aanhielden maar niet doorzetten.
Duurde zo een 5uur. Redelijk snel gegaan maar wel een heftige bevalling.
Damas ik hoop voor jou dat het ook ieder moment er kan zijn (misschien ondertussen is de kleine er al?) het duurt sowieso niet te lang meer! Succes
Duurde zo een 5uur. Redelijk snel gegaan maar wel een heftige bevalling.
Damas ik hoop voor jou dat het ook ieder moment er kan zijn (misschien ondertussen is de kleine er al?) het duurt sowieso niet te lang meer! Succes
.