Verdrietig einde kraamweek

30-10-2016 19:42 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff.. Het valt even zwaar. Heb niet echt iemand om het mee te delen, dus schrijf het hier maar even van me af.

Vanaf vandaag zit de kraamweek erop en sta ik er nu dus écht alleen voor. Ik wist al de hele zwangerschap zowat dat ik er alleen voor stond, maar na zo een heftige zwangerschap en fijne kraamweek is het toch even moeilijk.

Zucht..
Nothing worth having ever comes easy
Ach TO toch, dat is niet leuk. Wanneer kan je bij de psycholoog terecht? Heb je momenteel wel hulp van vrienden en/of familie?
Oh wat jammer TO. Maar wel goed dat je snel naar de huisarts bent gegaan.

Heb je hulp? Iemand bij wie je je hart kunt luchten?
he wat rot. Goede zet om naar de huisarts te gaan, ik hoop dat je alle hulp krijgt die je nodig hebt!
Mijn ouders ondersteunen wel, ik heb het gewoon heel zwaar, terwijl ik een super lief en makkelijk kind heb.. Ik voel me ook zo slecht tegen over hem.. :'( volgende week heb ik de intake bij de psycholoog.

Goed dat je de huisarts hebt gebeld! Dat is een hele stap! (Weet ik uit ervaring...)

En voel je niet schuldig, hier kun je niks aan doen.
quote:Justlikesnow schreef op 09 november 2016 @ 13:50:

Het gaat niet zo goed.. Gisteren naar de dokter geweest en hij vermoed postnatale depressie.. Zucht.. Hij heeft me verwezen naar een psycholoog.

Hopelijk ga ik me snel beter voelen.. Kan er niet echt van genieten op dit moment :(

He wat rot. Heb ik ook gehad en met hulp en medicatie ging het bij mij snel beter. Ik hoop dat jij je ook snel beter voelt.

Ik woon in Rotterdam en als je wat afleiding wil kom ik graag langs. Je hoeft je niet te schamen over hoe je je voelt of hoeveel je huilt, want 3 jaar geleden ging het met mij ook k*t, dus ik schrik er niet van. Als je denkt dat afleiding je goed doet, laat het me weten.
quote:aikidoka schreef op 09 november 2016 @ 14:42:

[...]

He wat rot. Heb ik ook gehad en met hulp en medicatie ging het bij mij snel beter. Ik hoop dat jij je ook snel beter voelt.

Ik woon in Rotterdam en als je wat afleiding wil kom ik graag langs. Je hoeft je niet te schamen over hoe je je voelt of hoeveel je huilt, want 3 jaar geleden ging het met mij ook k*t, dus ik schrik er niet van. Als je denkt dat afleiding je goed doet, laat het me weten.Super lief, heel erg bedankt .. Denk dat ik je snel even een pb doe..
Voel je niet slecht over jezelf. Het zijn grotendeels de hormonen waardoor je je zo klote en labiel voelt. En dan is het extra moeilijk dat je alleen bent. Komt goed!
Voel je niet schuldig. Jouw omstandigheden waren gewoon verre van ideaal en dat breekt je nu op. De liefde voor jouw kind staat er los van. Wees trots op jezelf dat je de stap naar de psycholoog durft te nemen. Je doet dit juist voor je zoontje.
Ah wat naar,

Gelukkig is hulp onderweg.

Ik woon ook in regio Rotterdam, als ik iets voor je kan betekenen mag je mij pb-en.

Hoe is het met je?
TO hoe gaat het nu?
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, ook bij niemand heb ik eigenlijk op pm's gereageerd, ik weet het gewoon echt niet meer en het lukt me niet hulp te aanvaarden. Mijn ouders weten ondertussen dat het niet goed gaat en mijn moeder heb een aantal dagen voor de baby gezorgt zodat ik tot rust kan komen.

Ik bloed nogsteeds, nogsteeds is de knip gevoelig, ik heb constant hoofdpijn. Zucht..

Sorry voor het geklaag.. Over 2 dagen terug naar de psycholoog..
Maakt niet uit.

Wij luisteren echt wel. Heb je dit ook al aangegeven bij het consultatie bureau? Misschien weten zij de weg naar andere moeders die alleen staan en een baby hebben gekregen? Soms kan het helpen om met anderen die dezelfde ervaring hebben in contact te komen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee het consultatie bureau weet het eigenlijk niet .. Moest wel een formulier invullen met wat persoonlijke vragen, denk dat ze het daar wel op zien dat het niet helemaal lekker gaat..

Gelukkig doet de baby het wel super goed.. Als het niet voor hem was..
Kijk:

Moeders informeren moeders (MIM): huisbezoeken door een ervaren vrijwilliger. Voor moeders met een eerste kind tot 1,5 jaar die weinig steun krijgen.

https://cjgrijnmond.nl/pa ... /opvoedingsondersteuning/

Je hebt gewoon even een beetje ondersteuning nodig in de vorm van een psycholoog maar misschien ook in de vorm van doodnormaal menselijk contact over baby's en dat zo'n eerste fase niet alleen maar leuk hoeft te zijn? Ik lijk te lezen dat jij je bijna schaamt en doe dat alsjeblieft niet. Dat hoeft namelijk echt niet. Er zijn er jou velen voor gegaan en er gaan er nog velen komen. Geloof me. Hoe jij je nu voelt zegt niets over de liefde die je hebt voor jouw mooie kindje, je bent alleen op en dat kan en mag.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Steun van het CJG Rijnmond

Bij het CJG Rijnmond kun je terecht met vragen over de opvoeding en de ontwikkeling van je kind. Bijvoorbeeld tijdens een spreekuur en eventueel kunnen ze je doorverwijzen naar hulp.

Locaties CJG Rijnmond:

https://cjgrijnmond.nl/locaties/
Ik zag gelijk wie je was al is het al weer even geleden dat je hebt gereageerd. Vandaar dat ik me herinnerde dat je rondom Rotterdam woont. Het CJG Rijnmond heeft veel locaties en er zit er vast wel een dicht in jouw buurt.

Zorg maar even goed voor jezelf en regel wat jij nodig hebt want zo zorg je ook goed voor jouw kleintje.
En als je denkt : 'Enn opbokken met al die info' dan sla je gewoon mijn posts over ok? Ga je hier lekker van je afschrijven want ook dat is gewoon een optie hoor.
Lieve to..

Nog van harte gefeliciteerd met je zoon. Ik kom ook uit de omgeving van Rotterdam en als je mijn hulp nodig heb mag je altijd een PB bericht sturen... ik hoop dat je je zelf snel weer wat beter voelt. Neem je rust en schroom niet om hulp te vragen
Sterkte TO, hopelijk voel je je snel beter. En ik hoop ook dat je alle forumsters die je persoonlijke hulp bieden nog gaat contacten. Niets moet en al helemaal niet nu meteen natuurlijk. Maar Ik kan me voorstellen dat het fijn is om contacten te hebben met andere moeders.
Dankjewel allemaal :( het valt niet mee.
quote:Justlikesnow schreef op 30 november 2016 @ 07:30:

Dankjewel allemaal :( het valt niet mee.

Misschien lukt het je samen met je moeder om een paar dingen te bedenken waarmee je heel erg geholpen zou zijn? Bijvoorbeeld als iemand ervoor zorgt dat je elke avond warm eten hebt en dat je huis 1x per week schoongemaakt wordt?

Kleine stapjes TO... Nu ben jij degene die hulp nodig heeft. Maar dit gaat echt, echt over en straks ben jij weer degene die wat extra's over kan hebben voor een ander.
Ach meis toch, wat verdrietig dat je je zo rot voelt

Ik blijf bij mijn eerdere aanbod! Ik kan mij nog goed herinneren hoe eenzaam en rot ik mij voelde bij mijn eerste. Het zou mij al geholpen hebben toen om gewoon tegen iemand aan te praten of hart te luchten via WhatsApp ofzo.

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven