Flesvoeding

17-11-2016 17:01 152 berichten
Gisteren heb ik het grootste deel van de dag op mijn kleindochter van een half jaar oud mogen passen.

Nu was ze behoorlijk verkouden bij aan komst, in de loop van de dag knapte ze op en had ze bijna geen last meer van een loopneusje.

Nu geeft mijn dochter haar al een paar dagen geen flesvoeding meer.

Wel yoghurt, karnemelk en vruchtensap (sinaasappel aangelengd met water), maar geen zuigelingenvoeding, omdat die, volgens haar, slijmbevorderend werkt.

Nou heb ik daar geen ervaring mee, want bij mij kregen de kinderen allemaal borstvoeding en ik voedde gewoon door bij een verkoudheid.

Nu heb ik de baby toch een flesje met zuigelingenvoeding gegeven, want het sinaasappelsap weigerde ze en ook de karnemelk wilde ze niet.

Het kindje dronk haar flesje razendsnel leeg en voelde zich er prima bij.

Maar mijn dochter is boos, omdat ik me niet aan haar regels hield.

Klopt het wat ze zegt?

Ik kan het namelijk nergens vinden op Internet.
Het klopt wel dat het slijm kan bevorderen,maar ik vind jouw persoonlijk een top oma! Je deed wat je moest doen; het kind vocht geven. Ik had je als dochter zijnde bedankt.
Voor een kind van een half jaar oud, waarbij melk nog wel echt belangrijk is, vind ik het een raar en zelfs gevaarlijk idee om het kind helemaal geen melk meer te geven...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd raar...een baby van 6 maanden hoort gewoon nog fles/borstvoeding te krijgen en daarnaast wat groenten/fruithapjes oid maar geen karnemelk of sinaasappelsap. Daarbij lijkt karnemelk en yoghurt me ook slijmbevorderend, dus ik vind het een gek verhaal
Goed gedaan oma
quote:Captain_Obvious schreef op 17 november 2016 @ 17:05:

Voor een kind van een half jaar oud, waarbij melk nog wel echt belangrijk is, vind ik het een raar en zelfs gevaarlijk idee om het kind helemaal geen melk meer te geven...Dit
quote:verani schreef op 17 november 2016 @ 17:06:

Ik vind het eerlijk gezegd raar...een baby van 6 maanden hoort gewoon nog fles/borstvoeding te krijgen en daarnaast wat groenten/fruithapjes oid maar geen karnemelk of sinaasappelsap. Daarbij lijkt karnemelk en yoghurt me ook slijmbevorderend, dus ik vind het een gek verhaalKlopt is net zo slijm bevorderend.
Volgens mij is alle zuivel slijmbevorderend, dus ook yoghurt en karnemelk. Bovendien zijn al die zure dingen helemaal niet fijn als je een rauwe keel hebt, wat makkelijk kan bij een verkoudheid.

Ik snap niks van je dochters ideeën en ik vind dat je goed gehandeld hebt.
Melk is idd slijmbevorderend, maar dat zijn volgens mij alle melkproducten, dus ook yoghurt en karnemelk. De basisbehoefte van een baby van 6 maanden bestaat uit melk (moedermelk of flesvoeding), dat onthouden lijkt me niet gezond. Ik dacht bovendien dat een baby van 6 maanden nog helemaal niet toe is aan karnemelk, sinaasappelsap en yoghurt...
Festina lente
quote:Nachtkaars schreef op 17 november 2016 @ 17:09:

Melk is idd slijmbevorderend, maar dat zijn volgens mij alle melkproducten, dus ook yoghurt en karnemelk. De basisbehoefte van een baby van 6 maanden bestaat uit melk (moedermelk of flesvoeding), dat onthouden lijkt me niet gezond. Ik dacht bovendien dat een baby van 6 maanden nog helemaal niet toe is aan karnemelk, sinaasappelsap en yoghurt...vroegah gaven ze dat met 6 weken als ik mijn moedertje mag geloven.
Lekker dan, logisch dat je dochter boos is! Het is haar kind, niet de jouwe!!
quote:Maccaron schreef op 17 november 2016 @ 17:11:

[...]

vroegah gaven ze dat met 6 weken als ik mijn moedertje mag geloven.Goeie ouwe tijd
Festina lente
quote:cookiedevil schreef op 17 november 2016 @ 17:14:

Ik heb dan ook best wel geaarzeld voor ik haar de fles gaf.

Maar ja, zo'n klein kindje een groot deel van de dag zonder vocht leek me ook geen goed idee.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat je er goed aan hebt gedaan.

Lekker dan, logisch dat je dochter boos is! Het is haar kind, niet de jouwe!!Dit had ik begrepen als het andersom was geweest, zo van: ik besluit als oma even dat mijn kleindochter beter sinaasappelsap kan krijgen dan melk. Maar ten eerste volgde oma wel het (rare en foute) advies van dochter op, alleen weigerde kind deze opties. Toen gaf ze gewoon de voeding die een kind van een half jaar hoort te hebben, het is geen gif hoor, het is melk! Wat had ze dan moeten doen, lekker niks geven?

Als ik mijn moeder op laat passen geef ik haar carte blanche. Ik vertrouw haar. En anders moet ik zelf gewoon op mijn kinderen passen.

Als kind half uitgedroogd aangetroffen zou worden,had dochter nog veel bozer geweest. Ik snap dat nooit al die regeltjes die een oma en opa opgelegd krijgen.. Ze hebben zelf toch ook hun kinderen opgevoed?
Kon je niet eerst je zorgen met je dochter bespreken?
quote:karin12345 schreef op 17 november 2016 @ 17:18:

[...]

Ik heb dan ook best wel geaarzeld voor ik haar de fles gaf.

Maar ja, zo'n klein kindje een groot deel van de dag zonder vocht leek me ook geen goed idee.Je deed wat juist was. Kind leeft en is gelukkig. Ik vind je dochter erg ondankbaar overkomen.
Natuurlijk houd je je aan de regels van de ouders. Maar hier ging dat niet, had die baby gewoon vocht nodig. En gelukkig maar dat oma dat deed!
Je dochter is gevaarlijk bezig. Heb je dat ook met haar besproken?
Een baby van 6 maanden mag geen sinaasappelsap.
Misschien een tip voor je dochter: dunne pap van amandelmelk met Brinta maken en dit naar binnen lepelen. Vocht en voeding en geschikt voor haar leeftijd.
quote:Anouscha schreef op 17 november 2016 @ 17:26:

Misschien een tip voor je dochter: dunne pap van amandelmelk met Brinta maken en dit naar binnen lepelen. Vocht en voeding en geschikt voor haar leeftijd.

Brinta is echt niet geschikt voor die leeftijd. Zit zout in.

Kinderen van een half jaar horen gewoon de voor hun geschikte melk te krijgen (dus borstvoeding of kunstvoeding) en eventueel wat groente/fruit/babypap.

Geen amandelmelk, brinta, karnemelk yoghurt of toestanden.
Ik ben normaal erg van de ouders bepalen de regels maar dit vind ik wel gevaarlijk
quote:Captain_Obvious schreef op 17 november 2016 @ 17:28:

[...]

Brinta is echt niet geschikt voor die leeftijd. Zit zout in.

Kinderen van een half jaar horen gewoon de voor hun geschikte melk te krijgen (dus borstvoeding of kunstvoeding) en eventueel wat groente/fruit/babypap.

Geen amandelmelk, brinta, karnemelk yoghurt of toestanden.Bedankt voor de correctie, ik bedoelde Bambix.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven