Flesvoeding

17-11-2016 17:01 152 berichten
Gisteren heb ik het grootste deel van de dag op mijn kleindochter van een half jaar oud mogen passen.

Nu was ze behoorlijk verkouden bij aan komst, in de loop van de dag knapte ze op en had ze bijna geen last meer van een loopneusje.

Nu geeft mijn dochter haar al een paar dagen geen flesvoeding meer.

Wel yoghurt, karnemelk en vruchtensap (sinaasappel aangelengd met water), maar geen zuigelingenvoeding, omdat die, volgens haar, slijmbevorderend werkt.

Nou heb ik daar geen ervaring mee, want bij mij kregen de kinderen allemaal borstvoeding en ik voedde gewoon door bij een verkoudheid.

Nu heb ik de baby toch een flesje met zuigelingenvoeding gegeven, want het sinaasappelsap weigerde ze en ook de karnemelk wilde ze niet.

Het kindje dronk haar flesje razendsnel leeg en voelde zich er prima bij.

Maar mijn dochter is boos, omdat ik me niet aan haar regels hield.

Klopt het wat ze zegt?

Ik kan het namelijk nergens vinden op Internet.
Mijn zoon had chronische bronchitis en astma en tijdens periodes met veel slijm kreeg hij ook dunne pap, vaak voor het slapen, van amandelmelk.
quote:Anouscha schreef op 17 november 2016 @ 17:31:

Mijn zoon had chronische bronchitis en astma en tijdens periodes met veel slijm kreeg hij ook dunne pap, vaak voor het slapen, van amandelmelk.Dan nog lijkt amandelmelk me niet echt geschikt voor die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Je dochter heeft expliciet vermeld dat ze geen melk mag omdat dit slijm bevorderend is. Jouw dochter moet jou kunnen vertrouwen als ze haar kind bij jou achter laat.

Dus ja jouw dochter is terecht boos. Dit had jij niet zonder overleg mogen doen.

Aan de andere kant vind ik de ideeën van je dochter gevaarlijk voor de baby

Hoofdvoeding tot 1 jaar is melk. Dus daar moet je wat mee. Jij kan wel die ene dag dat je hebt opgepast melk geven. Maar als je dochter op de andere dagen haar eigen rare voedingspatroon aanhoudt kringt je kleindochter tekorten en of buikpijn.

Ga het gesprek met je dochter aan en wil ze niet luisteren probeer het dan met de vader te bespreken. Doet die er ook niets mee trek dan aan de bel bij de huisarts of het consultatieburo.
De 'voeding' die je dochter aan haar kind geeft js niet verantwoord. Alles wat jij benoemd wordt afgeraden tot minstens 9 en/of 12 maanden. Daarnaast kan een kindje van 6 maanden niet leven op karnemelk,yoghurt en sap. Dat is namelijk geen eten. Ik snap dus jouw actie (als moeder van kindje van 6 maanden) heel goed. Daarnaast zou ik je dochter even informeren over dat wat ze doet niet verantwoord is en ze daar per direct mee moet stoppen en terug over moet gaan naar flesvoeding. Als dochter verkouden js kan ze beter zoutoplossing halen om de neus te openen dan deze rara fratsen.
Dag allemaal, ik ben de dochter van de topic starter. Omdat ik al vermoedde dat mijn moeder dit voorval hier zou bespreken, nam ik ns n kijkje op dit forum et voila!

Allereerst de feiten, maar dan wel de juiste feiten! Mn moeder heeft blijkbaar niet goed naar me geluisterd, want mn dochtertje krijgt 's morgens en 's avonds gewoon haar flesje melk. Ik weet heel goed dat n kindje van haar leeftijd (ze is overigens 7 maand) absoluut niet zonder melk kan.

Naast de onontbeerlijke melk, eet ze ook brood, fruit, groente en in geringe mate ei, vlees en vis. Dit alles overigens in nauwe samenspraak met het consultatiebureau.

Nu ze zo verkouden is, probeer ik de hoeveelheid lactose in haar voeding tot een minimum te beperken.

In yoghurt en karnemelk zit ook lactose, maar veel minder.

Ik ben niet zozeer boos vanwege het feit dat je haar melk geeft mams, jr hebt je naar eigen zeggen goed geinformeerd en als ik zou twijfelen aan je capaciteiten zou ik Baby uberhaubt niet aan je toevertrouwen.

Het gaat hier om iets anders, vertrouwen.

Ik geef je in vrijwel alle opzichten de vrije hand, wat ik daarvoor terug vraag is dat je gemaakte afspraken nakomt.

Als ik aangeef, geen melk, sokjes aan, trui met capuchon aan, dan heb je dat simpelweg op te volgen. In mn gezicht zeg je ja en amern, ik kom n half uur eerder dan verwacht en tref je met Baby voor de tv. Geen sokjes, geen trui, wel melk.

Daarbij probeer je ook nog ns de schuld af te schuiven op je man: " hij zei dat ik t niet moest zeggen van de melk' .

Gelukkig weersprak hij dat meteen (niets voor hem want immer loyaal): ' Nee karin12345, ik heb je gezegd dat je het niet moest doen omdat het problemen zou opleveren met sabibi......'

Je schildert me hier af als n moeder die geen verantwoorde keuzes zou maken, je weet heel goed dat dat het geval niet is. Onze dochter is, op deze verkoudheid na, kerngezond, van meet af aan zit ze aan de bovenkant van haar groeicurve, is sociaal, enorm goedlachs en reuzeknap om te zien (dat laatste is geen verdienste en ik ben per definitie niet objectief maar soit).

Een van de eerste gedachtes die door me heenging toen ik onverwacht zwanger raakte (ik zou onvruchtbaar zijn volgens de artsen) was dat ik jou zo intens gelukkig zou maken met n kleinkind. Je ging mee naar de echo's, nu is ze 1 keer in de week n middag bij jullie en mag ze zo nu en dan logeren.

Voor n verse moeder, die dr kind t liefst 24/7 bij zich wil hebben vind ik dat ik heel veel geef.

Onontbeerlijk is dat je de paar richtlijnen die ik geef respecteert.

Anoniem goede sier maken op dit forum vind ik beneden alle peil.

Dames, graag uw reacties!
quote:Captain_Obvious schreef op 17 november 2016 @ 17:33:

[...]Dan nog lijkt amandelmelk me niet echt geschikt voor die leeftijd.Waarom niet? Er zijn ook kinderen die vanaf 6 maanden leven op thee, brood en warme hap.
quote:Anouscha schreef op 17 november 2016 @ 17:35:

[...]

Waarom niet?Omdat het niet voedzaam genoeg is.
Please Sabibi, haal de naam van je kind weg!

We zitten hier volledig anoniem.

Houden zo!
O wow deze had ik niet zien aankomen. Uhm ja uhm.....
Seriously, vecht dit lekker binnenshuis uit ipv forumleden als scheidsrechter gebruiken. Wellicht ook even naam van baby weghalen?
anoniem_297983 wijzigde dit bericht op 17-11-2016 17:41
Reden: Verkeerd woord gebruikt
% gewijzigd
Festina lente
Dochter zie mijn reactie. Moeder had dit niet zonder overleg moeten doen maar jou gedachtes over geschikte voefi g zijn ronduit gevaarlijk.
Volgens mij is het vivaforum niet de plek om familieruzies uit te vechten.
Haal even de naam van de baby weg, dan blijf je nog enigzins anoniem.
Sabibi, je bent een prima moeder hoor.

Maar over die melk wist ik gewoon niet en kon ik ook nergens op het internet vinden en daarom vroeg ik het hier.

ANONIEM!
aangepast. Sorry beetje dom.
Regel betaalde Oppas als je wilt dat ze strikte regels opvolgen. Team oma
Haal heel je bericht s.v.p. weg: teveel onnodige informatie, te intiem voor een openbaar forum.
quote:Anouscha schreef op 17 november 2016 @ 17:35:

[...]

Waarom niet? Er zijn ook kinderen die vanaf 6 maanden leven op thee, brood en warme hap.Bron?
Oh jee......
Ik geloof hier geen zak van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven