Indalen

18-11-2016 13:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ging jouw baby indalen? Merkte je toen ook dat de druk tegen de maag minder was?

Ik ben nu 33 weken zwanger, baby ligt al een paar weken met het hoofdje naar beneden maar is nog niet ingedaald.

Ik ben benieuwd!
Bij mij pas bij 38 weken. Zoon is uiteindelijk met 41.4 weken gekomen, dus hij had niet zo'n haast!
Ik kan me niet herinneren dat ik er überhaupt iets van gemerkt heb.
Bij mij sinds ruim 33 weken

Heb nog net zoveel last van maagzuur maar kleine ligt er compact

Merkten wel met stukjes lopen dat ik flinke steken in m'n kruis kreeg vervelend gevoel

Dit is nummer 4 bij mij dus vond het indalen ook wel vroeg
Dat is jammer Deesje, had gehoopt dat dat dan minder werd. Komt dat omdat de baarmoeder hoog blijft liggen?
Met 32 weken was ze ingedaald maar niets van gemerkt. Maagzuur werd er niet minder van in ieder geval.
Mijn beide kinderen zijn niet ingedaald geweest tot de bevalling. Bij de eerst kwamen daar veel problemen van. Maar bij de tweede zeiden ze dat het vaker voorkwam bij tweede kindjes.
Hier ging het indalen pas heel laat in de zwangerschap van start. Weet wel nog dat ik helse pijnen had in mijn schaamstreek. En wat ze wel eens zeggen....dat een zwangere een eendenwaggeltje loopt.....dat was ineens op mij van toepassing.

Ik liep ineens, zonder het zelf te beseffen, anders. Inderdaad eens soort waggeltje, omdat ik echt last had van het indalen en het pijn deed en bij iedere stap flink door mijn lijf schoot. Dat ging ook vanzelf weer over hoor. Maar best grappig als ik er zo aan terug denk.
Aan helling: het was net of ik met een voetbal tussen mijn benen liep. Ik herinner me die uitspraak nog toendertijd.

Hier trouwens veel brandend maagzuur gehad in zwangerschap. En dat duurde tot bevalling wel hoor. Dus dat stond los van het indalen.

Er zijn speciale middeltjes voor zwangeren tegen brandend maagzuur. En wat mij hielp....zonder gein.......3 lepels vanille vla eten wanneer ik brandend maagzuur had.
Bij iedereen begon het vrij laat zie ik. Mijn zoontje begon met 20 weken al in te dalen. Daarna nog steeds last gehad van kwaaltjes
Mijn baby is niet ingedaald tot vlak voor de bevalling.

Dat brandend maagzuur was ik al helemaal vergeten, ik had er nochtans erg last van op het einde. Verschrikkelijk en niets hielp ertegen.

Edit: met vlak voor de bevalling bedoel ik dus net voor het persen. Ik moest nog lange tijd rechtop zetten om de baby wat te laten indalen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Tot de dag voor de bevalling nog niet ingedaald, ze lag toen pas vast in het bekken met haar hoofdje.
quote:snowgirl1 schreef op 18 november 2016 @ 13:44:

Bij iedereen begon het vrij laat zie ik. Mijn zoontje begon met 20 weken al in te dalen. Daarna nog steeds last gehad van kwaaltjes20 weken? Dan zijn ze een cm of 25 lang...
quote:Donkey_ schreef op 18 november 2016 @ 13:26:

Met 32 weken was ze ingedaald maar niets van gemerkt. Maagzuur werd er niet minder van in ieder geval.Dit.
Met 29,5 is de baby hier aan het indalen. Nog niet volledig. Maar hij zit nu wel zo laag met zijn hoofdje dat de niet meer op de groeiecho te meten is.

Ik heb steeds ontzettende last van steken in mijn schaamstreek en ik begin ook steeds meer te waggelen.
quote:spinnekop schreef op 18 november 2016 @ 14:47:

[...]

20 weken? Dan zijn ze een cm of 25 lang...Ja, klopt. Hij heeft heel de zwangerschap erg laag gelegen. En was zodoende ook erg vroeg ingedaald. Hij is ook lekker blijven liggen zo
Oudste: ergens tussen de 38 en de 40 weken. Jongste de dag voor de bevalling nog niet.
Ik kreeg pas vanaf 30 weken last van maagzuur. Met 32 weken daalde baby in en had ik geen last meer van maagzuur.

Het kan dus wel schelen!
Oh het kan dus wel, fijn om te lezen! Hopelijk krijgen mijn longen ook meer ruimte als hij gaat indalen.
Bij bijna 35 weken (2e kindje). Heb het heel duidelijk gevoeld, want ik kreeg echt een soort van indalingsweeën. En toevallig de week er voor en erna bij de vk geweest, waar het bevestigd werd.

Ik heb sindsdien iets meer lucht (maar niet alle benauwdheid is weg) en helaas geen verandering qua maagzuur.
Wel fijn dat je meer lucht hebt :-). Ik draag heel hoog dus iets zakken mag wel.
Weet iemand ook hoe lang het proces van indalen duurt?
Volgens mij is dat echt bij iedereen anders. Ik denk niet dat daar een pijl op te trekken is.

Bij de een daalt de baby in tijdens de bevalling, bij de ander eerder en duurt het een paar dagen. Relax, laat het allemaal op je af komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven