Discussiegroepje voor alles en iedereen, t/m HAVO

20-10-2008 17:56 12450 berichten
Want verschil moet er zijn nietwaar? Als het niveau van de intellectuelen hier verderop niet bij te benen is, is er nu ook een praatgroepje voor de minder bollebozerigen onder ons.

Ooit een advies voor de HAVO/VWO, gehad in de brugklas, ook dan mag je meepraten!

Er wordt hier gepost door mensen die er ook een alias op nahouden, in navolging van Beyoncé:

Djodjo = Mevrouw de Haan naar het VWO gegaan

Miss Mara = Lidewij Bokje

Jaellaa = Wallie van der Rimpel

Itsme = Margje van der Velden

Leo = Roelien van Putten

Dubio = Carla van Paturain

Soundpost = Gretha v/d Doulen van school gegaan

Livre = Isadora - Babs voor Intimi - van Boeckensteijn

Jasmine = Lisette van Kampen van school gegaan

Nijn = Petra Voor in 't Holt geëmigreerd

Charlotte 69 = Wendela Landzaad

Luna Blue = Sabine Kruishaar

Korenwolf = Emma Dekwaadsteniet beent wat moeilijk het tempo bij maar doet gewoon mee!

Summerdance = Florentine van Bastogne van school gestuurd gegaan

Chardonnay = Annelies Koevanger

Blijfgewoonbianca = Geraldien Borstklopper van school gegaan

Iseo = Loes Visjager teruggezet naar de HAVO

Sarah2ndlife = Ellemijn den Aantrekker geeft zelf les nu

Frits van Egters = Edo Koetschruiter bleek geen meisje

Ildiko = Elsbeth Goeman-Borgesius van school gegaan

Mariannanas = Brechtje Tutein Nolthenius bleek Uni te doen

Leonor = Jetje Willemsen

Labyrint = Hariëtte von Darm

Etosha = Toos Tottemettier

Zonlicht = Koekkie v/d Suikerbol
quote:leonor schreef op 03 januari 2009 @ 00:42:

Roel bingo, helemaal harstike goet!!! Ik probeerde je noch op een dwalent spoor te brenge want het was stiekum helegaar geen stik fraag, maar je hept je niet van de weis late brenge, koelbloederig weif! Nau weet ik dat het helemaal in orde komt met jauw.

*glimt van trotsheit*

Fein, ik kan die stikfrage dus ook aan, goet om te wete, daar was ik onseker over.....
quote:MissMara schreef op 03 januari 2009 @ 00:40:

[...]

Spieken of witsj: kejjij al kraantjes podt kofy maken?

Neej noch niet....

Moet dat? Itregatiegeweis pedoel ik?

Ik sal Myleine Falerie aan der jas trekke. Mesgien heb zei het resept.
Alle reacties Link kopieren
Je moedt in de doodt het respeckt eerst hebben maar veral ook een kraandtjes pot. Mesgien kan je roep ding er 1 boedhsiren?

voorbeeldt:

Ja het moedt. trouwens. Integraatsje weis. Jei weet tog wel van het naber sgaap he? Dat je voor je bure moedt zorrege? Kraandtjes potte vol kofy rondt brenge en mans hoge drentsje krente wegges brenge en as ze dan ijdelik doodt gaan snags wake bij het leik? En ver asse of be grave? Mesgien heb je al kandidate op het oog voor een TRraditsjenele Drentse ver assing?
Potfer tandoori, sat ik miden in het folgende liet, wert ik van het net geknikert! Maja, sing ik het gewoon noch een keer in fole bost:

oe oe oerunt hart kwoamen sie doar aangesgeurt

oe oe oerunt hart wand sie haden fan de motorkros geheurd

langsaam riejen dat dejen sie noojd

dat fonden sie tog moar tiet verknooit

Bertus op sun Norton en Tienus op de BSAAAAAA

PS Seg Roel, gewoon in jeself fertrauen hoor, je hep al laten sien dat je het in de tene hept.
quote:MissMara schreef op 03 januari 2009 @ 00:55:

Ja het moedt. trouwens. Integraatsje weis. Jei weet tog wel van het naber sgaap he? Dat je voor je bure moedt zorrege? Kraandtjes potte vol kofy rondt brenge en mans hoge drentsje krente wegges brenge en as ze dan ijdelik doodt gaan snags wake bij het leik? En ver asse of be grave? Mesgien heb je al kandidate op het oog voor een TRraditsjenele Drentse ver assing?

Zow, dat is hart werreke daar in Drente. Ik zie me al de heele dag in de keuke staan voor de boere! Kunnen de boere en de bure niet gewoon der eige kofy meeneme? Ik wil best 112 alarrem belle als er een sgaap te water is geraakt maar om iedereen nouw in de kost te neme gaat me wat fer.

En me roepding kan nog geeneens een asbak kleije, moet ze dan al meteen een kofypot fabrizere?
Liet mach ik eve wat aanfullen bedreft je naabersgap!! Het is ook bei de leuke dinge des lefens heur, bei foorbeelt bei een soveel jarech huuwluk (12,5 of 25 bv) dan ga je met de hele buurd roosjes make voor een boog. Die komp dan fooraan de oprid te staan. Of een Zara of Abra Ham in elkaar vlanse bei... eh.... een feiftig jarige verhaardach!
*ziet diedaktieze weis kans voor een lir momendt*quote:leonor schreef op 03 januari 2009 @ 00:56:

Bertus op sun Norton en Tienus op de BSAAAAAAMag dat?
quote:leonor schreef op 03 januari 2009 @ 00:56:

Potfer tandoori, sat ik miden in het folgende liet, wert ik van het net geknikert! Maja, sing ik het gewoon noch een keer in fole bost:

Bertus op sun Norton en Tienus op de BSAAAAAA

PS Seg Roel, gewoon in jeself fertrauen hoor, je hep al laten sien dat je het in de tene hept.Ag weljaa, ik ga gewoon dat liet van jauw als een mantraa herhale de hele teit. Dan kompt het alemaal goet!
quote:MissMara schreef op 03 januari 2009 @ 01:01:

*ziet diedaktieze weis kans voor een lir momendt*

[...]

Mag dat?

Tulek mag dat.

A! of nee eh....JA pedoel ik!
hahaha Liet, je ken wel weer sien welke havet onderweis beibrengt!

Maar moet Roel antwoord gefen naar Drentse staafmaten of die fan de rantstant?
quote:leonor schreef op 03 januari 2009 @ 01:01:

Liet mach ik eve wat aanfullen bedreft je naabersgap!! Het is ook bei de leuke dinge des lefens heur, bei foorbeelt bei een soveel jarech huuwluk (12,5 of 25 bv) dan ga je met de hele buurd roosjes make voor een boog. Die komp dan fooraan de oprid te staan. Of een Zara of Abra Ham in elkaar vlanse bei... eh.... een feiftig jarige verhaardach!De hysterie leerd ons egter dat het niet goet is om migraatsje te zonkleurig voor te stelten. Darom sgets ik het drentse leve in plaggekleurige tinte. Zodat niet opeens ook Kajla, of Wen, of Wallie derlui biezen inpakken en op de verhuis trekker springen. Dan konnen ze namelik wel eens aand e Drentse lagerwal raken. zie je. Roelinde heefdt een dack boven der hoofdt daar maar voor de andere bleive er in het gunstige geval plagge hutte of hunnen bedden. Das geen predtje hoor!?!
quote:leonor schreef op 03 januari 2009 @ 01:04:

hahaha Liet, je ken wel weer sien welke havet onderweis beibrengt!

Maar moet Roel antwoord gefen naar Drentse staafmaten of die fan de rantstant?A. H. Een pynter knaapje die Jet. Het gaat om de staaf maten van de gemeenste onder welke je tejerie x-amen doet.
Nah jaaaa zeg Liedewij, houw eens even op met je stemingmaakerei! In Drente sein ze heel besgaafd en late ze de hunsebedde zelfs gewoon in hun tuin staan, zonder ze weg te gooie, die auwe zooi! En mensen bauwe plagehutte voor de teriste die er dan in de somer in losjééren, voor gelt!

Het is alemaal heel gevisiliseert hoor daar.
Ik ga slape trauwens, teruste Ha vette van me.

Over veif uur staat er een roepding naast men bet te balette, het is dus hoog teit!

Prezies Lietje, daarom is het van lantsbelang dat we wete in welluk deel van ons faderlant onse Roel eks amen oplegd.

Liefe mijden, mein Gerart is net aan mei versgenen, teruch van een dach op het Arubaanse platte lant (Roel ik sal hem ook frage of dat mach met die BSA sgeuren, foor de sekerheit, ik denk dat de wetten van het Nederlanse platte lant ook wel gelden foor het aroebaanse platte lant, andes wort het wel heeel op gewikelt)

Jamer dat ik er fandoor moet maar wel truste foor strax en oat moarn!
Jijst jah.

Ik ga maar snel te bedde voordat dit een volkskundig en hysteries debbat wort over de drentkse FolksArt.

Gevisiliseert... *proesd*

Roelemeboel, overal waar jei gaadt zal de zon der besgaving gaan strale, das een weetding wat zeker weten is!
tursten mijdjes!
Turste!

PS Lietje morchen rea goor/geer ik op je meel bedrefd de foorgang van mun karjere!
quote:MissMara schreef op 03 januari 2009 @ 01:01:

[...]

Mag dat?

Het mag wel mar het kan desoverdanks verkird aflopen:

Maar zoals altied kom an dat gejakker een end

Deur 'n zatte kerel die de snelheid van een motor niet kent

Bertus ree d'r op en Tinus kwam d'r vlak achteran

Iedereen die zei van die lui heur-ie nooit meer wat van

Zie gingen nooit, nee nee nooit

Nooit meer oerend hard

Zie gingen nooit, nee nee nooit

Nooit meer oerend hard
Hysteries is het alemaal wel edocratief maar goreografisch klopd er geen houd van wand dit speelde zich allemaal af in de Achterhoeck en niet in Dhrenthe wat ook van belang is voor Roelien bij het in studeren van de lans taal.

Even ter illusteruatie:

Je ken de legenda niet zo goed lezen dus ik leg het even uid. In Nederlandt zijn der globaal vijf dialectgebieden: het hollandsch-frankis, het saksis, het limbo, het friesch, en het berbers.
Dank je wel Emma, voor het gedigt....

Ik sal de waarsguwing meeneme als ik ga reide met de BSO, je kan niet foorsigtig genoeg sein!
Als ik het Frysk en het Berbers onder de knie hep kom ik dnek ik al best fer, denk je niet Emma?

Het plat Amstedams (dat zal het Saksies wel zijn) ken ik al....
Ja moelike keuze. Moed je voor een eksowties dialeckt gaan met de kans dat ze je niet vestaan en dus ma gewoon je zin geven om van het gedonda af te zijn. Of moet je een aan palend dialeckt kiezen met het risyco dat er een eewenlange bloedveter is met de vermilies uit belendende dorpen die telken maler uitbarsd in geweldzame conflikken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven