welke dierentuin?

22-11-2016 22:03 37 berichten
Hallo,

Graag jullie advies: we overwegen om binnenkort met onze kleuter naar de dierentuin te gaan. De opties zijn Rhenen en BurgersZoo. Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Blijdorp
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Allebij super mooi, Rhenen heeft een grote overdekte speeljungle, vonden mijn kinderen erg leuk altijd. Burgers is wel veel groter.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik ben fan van Burgers Zoo. Daar is veel overdekt en dus met alle weertypes goed. Mooie dierentuin, leuke speeltuin erbij.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:sprokkelientje schreef op 22 november 2016 @ 22:04:

Blijdorp Wel de mooiste ja.
GaiaZoo

Staat jammer genoeg niet bij je opties, maar wat een heerlijk natuurlijk dierenpark is dat.
Amersfoort vind ik het leukst voor kleine kinderen.
quote:MinkeDeWit schreef op 22 november 2016 @ 22:30:

Amersfoort vind ik het leukst voor kleine kinderen.+1
Ik vind ze allebei leuk.

Rhenen heeft wel een geweldige binnenspeeltuin en het berenbos.
Grief is just love with nowhere to go
Wildlands Adventure Zoo Emmen
Amersfoort
Rhenen
Amersfoort!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Rhenen
Ik vind zelf Burgers mooier, maar voor kleuters is Ouwehands absoluut de leukste.
quote:RegalPrinces schreef op 22 november 2016 @ 22:49:

Wildlands Adventure Zoo EmmenOm heel eerlijk te zijn vond ik die vreselijk. Ik had hoge verwachtingen maar ik vond het zwaar tegenvallen. Vond het een rumoerig park, net een attractiepark waar dieren de hoofdrol in hebben, uitzicht op flats. Het oude dierenpark Emmen sprak me veel meer aan. Ik denk niet dat ik nog snel terug wil.
quote:MollyMalone schreef op 22 november 2016 @ 23:26:

Ik vind zelf Burgers mooier, maar voor kleuters is Ouwehands absoluut de leukste.Eens. Vind Burgers echt het mooiste park van Nederland, maar het is soms echt zoeken naar de dieren. En zoals al gezegd: Amersfoort is het leukste park voor kinderen wat ik gezien heb.
Rhenen ken ik niet.

Maar ik zeg ook Amersfoort. Hele leuke compacte dierentuin.

Burgers zoo heeft veel dieren. Meer dan Amersfoort en is ook best mooi maar ik vond het onoverzichtelijk en vel te grote afstanden.
Voor de dieren zelf vind ik Burgers Zoo het best en mooist.
En het Berenbos omdat daar ook afgedankte circusdieren of beren in gevangenschap worden opgevangen.
Verder kom ik nooit in een dierentuin omdat ik dan weer weken van slag van. Ik kan slecht tegen dieren in kleine ruimtes.
quote:emmetje2 schreef op 22 november 2016 @ 23:58:

Verder kom ik nooit in een dierentuin omdat ik dan weer weken van slag van. Ik kan slecht tegen dieren in kleine ruimtes.

Dan zou je je eens moeten verdiepen in wat dierentuinen doen aan natuurbehoud, conservatie en natuurlijk educatie. Onbekend maakt onbemind, dus (on)bekende soorten (beter) leren kennen maakt dat men eerder bereid is er zorg voor te dragen. Mijns inziens is het dus prachtig om (jonge) kinderen mee naar een dierentuin te nemen en ze wat waardering voor de natuur mee te geven.

Daarnaast is het handig om in je achterhoofd te houden wat de natuurlijke gedragingen zijn van verschillende soorten. "Die tijger is zielig want hij zit alleen en in een klein verblijf" hoor ik met enige regelmaat. Een tijger leeft solitair en doet 20 uur per dag niks.

Ik zeg trouwens Burgers', als je uit deze twee wilt kiezen
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Weet je wat echt een supergave dierentuin is? Bij bijna niemand bekend en ook echt in een uithoek van Nederland: Landgoed Hoenderdeall (http://www.landgoedhoenderdaell.nl/)

Vroeger was daar alleen Stichting Leeuw, roofdierenopvang maar nu is het een prachtig park met allerlei dieren en het is bovendien heel interactief. Daar zijn de dieren echt niet zielig (meer), ze hebben heel veel ruimte en worden juist beschermd en toch kun je veel zien en leren. De enige dierentuin waarvan ik niet van slag raak zoals emmetje zeg maar (ik heb daar ook last van).

Ingang kost €10 pp, parkeren is gratis en je hebt echt een geweldige dag. Volg vooral het programma.
Denk ook eens aan dierenparken in Duitsland, rheine of nordhorn. Kosten maar paar euro entree. En perfect voor een kleuter. Maar ligt er natuurlijk wel aan waar je woont
quote:emmetje2 schreef op 22 november 2016 @ 23:58:

Verder kom ik nooit in een dierentuin omdat ik dan weer weken van slag van. Ik kan slecht tegen dieren in kleine ruimtes.Ga eens naar Wildlands. Dieren hebben daar echt heel veel ruimte. En het is een heel mooi park

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven