Overbodige babyspullen

24-11-2016 14:42 56 berichten
Welke babyspullen vonden jullie achteraf gezien echt overbodig? En voor je peuter, kleuter?

Ik heb een aantal spullen in gedachten waarvan ik denk dat ze misschien niet echt nodig waren, zoals:

- Een potje: kan de kleine niet meteen op een inzetbril oefenen?

- Sloffen: wij hebben vloerverwarming

- Loopfiets: kan de kleine niet meteen op een driewieler? Of andersom: alleen een loopfiets en de driewieler overslaan?

- Draagdoek: heerlijk idee, maar ze wou er niet in

- Bad op standaard: stond enorm in de weg, lastig te legen en ik vond het doodeng zo'n baby liggend in het water. Een groot formaat tummy tub was praktischer geweest.

En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wipstoel en van die dingen om de maxi-cosi op de wandelwagen te klikken. Allebei nooit gebruikt (gelukkig het wipstoeltje geleend van vrienden en niet gekocht).

Parasol op de wandelwagen. Wat een onhandig ding.

Spuugdoekjes, veel te klein, ik gebruikte alleen hydrofielen.

Potje, die van mij gingen direct op de wc.

Dure rugzak voor school, na een week plakte het ding van binnen en van buiten van het gelekte sap. Nu koop ik een stel simpele tasjes die in de wasmachine kunnen.

Een sjaal voor een peuter/kleuter. Ze kunnen ze niet zelf aan doen en 't hangt altijd te hangen. Beter een col kopen.

Idem met handschoenen, wanten zijn veel gemakkelijker.
Kraambezoek is er niet voor de 'kijk-eens-wat-ik-allemaal-heb-show'. Het meeste is sec genomen allemaal overbodig. Hoewel sommige dingen wel aangenaam zullen zijn.

Ik heb een boekje van mijn oma, wat zij kreeg toen ze in blijde verwachting was van mijn moeder, in de oorlog. De baby uitzet die daarin wordt genoemd is echt strikt noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 24 november 2016 @ 20:25:

Ik heb een boekje van mijn oma, wat zij kreeg toen ze in blijde verwachting was van mijn moeder, in de oorlog. De baby uitzet die daarin wordt genoemd is echt strikt noodzakelijk.Ik ben nu wel benieuwd hoe die baby uitzet er uit ziet. Wil je hem met ons delen?
Haha dat boekje zou ik wel eens willen zien! Ik geloof je meteen!
quote:eenhoorn schreef op 24 november 2016 @ 20:31:

[...]

Ik ben nu wel benieuwd hoe die baby uitzet er uit ziet. Wil je hem met ons delen?

Uit mij hoofd, want kan er niet bij op dit moment. Maar het is niet veel.

Luiers, hemdjes, luiertruitjes en omslagluiers. Bedje, lakentjes, dekentje(s).

Twee waskommen, of één tweedelige waskom, waslapjes, flesje boorwater, flesje olie, busje poeder, watten, kinderzeep, haarborsteltje, nagelschaartje.

Thermometer en badthermometer.

Eventueel een kinderwagen, box en vanaf één jaar een kinderstoel.

Is genoeg of was genoeg vlak voor de oorlog.
quote:sssssst schreef op 24 november 2016 @ 20:58:

[...]

Uit mij hoofd, want kan er niet bij op dit moment. Maar het is niet veel.

Luiers, hemdjes, luiertruitjes en omslagluiers. Bedje, lakentjes, dekentje(s).

Twee waskommen, of één tweedelige waskom, waslapjes, flesje boorwater, flesje olie, busje poeder, watten, kinderzeep, haarborsteltje, nagelschaartje.

Thermometer en badthermometer.

Eventueel een kinderwagen, box en vanaf één jaar een kinderstoel.

Is genoeg of was genoeg vlak voor de oorlog.

Ik had, afgezien van de kleding, niet eens zo heel veel meer. Dingen als hydrofielen, dekentjes e.d. zelfs helemaal niet gekocht, die had mijn moeder allemaal nog bewaard (groot huis, grote zolder). Ze had ook nog een kinderwagen, die ik gebruikt heb en kleding, waarvan ik een paar kledingstukken ook nog gebruikt heb voor mijn kinderen.

Toevoeging: maxicosi heb ik wel nieuw gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven