Ben ik de enige?

24-11-2016 21:14 53 berichten
Ben ik de enige die moe wakker wordt in de ochtend? Ligt het aan mij of is het de wintertijd?
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan jou.
Het daglicht is heel kort, wellicht heb je last van een herfst / winter depressie? Google er maar eens op.
Internagelaktisch
De wintertijd is al een maand geleden ingegaan, daar moet je nu toch wel aan gewend zijn.
Niemand is onmisbaar
En nee, je bent niet de enige. Als het je dagelijkse leven in de weg staat is het geen slecht idee om even langs je huisarts te gaan.

Het is sowieso moeilijker om in het donker op te staan dan wanneer het buiten al licht is
Internagelaktisch
quote:Maaique schreef op 24 november 2016 @ 21:17:

Het daglicht is heel kort, wellicht heb je last van een herfst / winter depressie? Google er maar eens op.Ik hou van de herfst winter periode.
Ik word altijd moe wakker doordeweeks. Rond 09.30 uur ben ik fris en fruitig. Als ik om die tijd wakker word, ben ik ook fit.
Slaap je wel genoeg?

De keren dat ik moe wakker word zijn de keren dat ik te laat naar bed ben gegaan of gewoon slecht geslapen heb.
Ik ben altijd een vroege vogel geweest, nooit problemen gehad met vermoeid wakker worden.
quote:Philae schreef op 24 november 2016 @ 21:17:

Het ligt aan jou.Nee hoor sommige mensen hebben meer slaap nodig dan andere, ik heb het ook vaak dat ik moe wakker word.
Je bent herstellende van een burn out. Nogal wiedes dat je niet huppelend je bed uitspringt.
quote:Rhae schreef op 24 november 2016 @ 21:20:

Je bent herstellende van een burn out. Nogal wiedes dat je niet huppelend je bed uitspringt.Hier was ik totaal niet van op de hoogte. Dat verklaard een hele hoop .. vervelend
Internagelaktisch
soms kan het ook dat je heel actief bent in je slaap en dat je daardoor moe wakker wordt.
Zelfs met een burn-out stond ik vroeg op. Vandaar dat ik me afvraag of het idd met de wintertijd te maken heeft.
Die burn out is toch niet opeens over? Dat is pasgeleden?
quote:Rhae schreef op 24 november 2016 @ 21:29:

Die burn out is toch niet opeens over? Dat is pasgeleden?Het is niet over nee, maar het heeft geen invloed op mijn vermoeid wakker worden.
Dit weekend ben je heel laat (of heel vroeg, ligt eraan hoe je het bekijkt) naar bed gegaan.

Ik weet niet of je dat vaker doet? Misschien ben je daardoor uit je ritme geraakt?
quote:Cookielyon schreef op 24 november 2016 @ 21:32:

[...]

Het is niet over nee, maar het heeft geen invloed op mijn vermoeid wakker worden.Hoe weet je dat?
quote:Rhae schreef op 24 november 2016 @ 21:33:

[...]

Hoe weet je dat?Omdat ik niet voor even een burnout heb maar een halfjaar lang al.
Ik heb het altijd in de winter.

Heb in het verleden ook winterdepressies gehad, inmiddels al een paar jaar niet meer maar de vermoeidheid en slecht kunnen opstaan in de winter blijft. Sinds ik een wake up light heb is het weer veel beter. Heb in het verleden ook wel zonlichttherapie gehad. Nu zorg ik dat ik heel veel buiten ben, elke dag minstens een uur buiten zitten/wandelen.

En Cooky, je kunt trouwens ook als je gek bent op de herfst/winter periode een winterdepressie hebben hoor. Die dingen hebben niet veel met elkaar te maken
Hoe lang heb je het al?
quote:Wonderfilled schreef op 24 november 2016 @ 21:42:

Hoe lang heb je het al?Sinds augustus gediagnosticeerd.
Zijn je matras en kussen nog goed? Is het voldoende donker in je slaapkamer?
In de winterperiode hebben veel mensen extra vitamine D nodig.
Keep on, keep keepin' on....
foute link

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven