Afstandverklaring

23-11-2016 13:05 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kom net bij de mediator vandaan samen met mijn ex omdat we het maar niet eens worden over heel veeL dingen, bijna alles..

Nu heeft hij aangegeven zijn handen van onze dochter te willen halen om van het gezeik af te zijn. Ik vind dit diep triest dat een 'vader' dit kan doen. Ik vind hem Een slechte vader en hij steekt al nooit tijd in haar en weigert alimentatie te betalen omdat hij denkt mij ermee te pakken, terwijl hij echt alleen zijn kind hiermee tekort doet. Als hii daadwerkelijk afstand wil nemen van haar dan wil ik dit wel Zwart op wit, heeft iemand enig idee of eR zoiets bestaat als een afstandverklaring waarin het officieel komt te staan? Het betreurt mij enorm dat hij hiervoor wil kiezen, een goede vader zal altijd vechten voor zn kind lijkt me.
quote:patchouli_ schreef op 23 november 2016 @ 15:26:

Hij wil geen afstand van zijn kind, hij wil afstand van het gezeik tussen jullie. En daar wordt jullie kind dus de dupe van. Haar vader zou helemaal niet eens bij die mediator zitten als hij niks van zijn kind wilde.

Stop met het gezeik. Geef die man de ruimte met zijn kind die hij wil, ook al is dat in jouw ogen niet voldoende/niet goed genoeg/ niet volgens jouw voorwaarden en betaalt hij geen alimentatie. Alimentatie is geen kijkgeld en kun je op andere manieren 'afdwingen' dan door er dingen bij te halen die er niks mee te maken hebben. Dat hij zijn vaderschap niet invult zoals jij het wil betekent nog niet dat het er dan maar op neer moet komen dat jullie dochter helemaal geen vader meer heeft.

Er zijn genoeg voorbeelden waarbij een kind prima om heeft leren gaan met een vader die niet altijd betrouwbaar was in zijn afspraken. Dat is dan je vader en daar moet je mee leren dealen. Wat een kind daarvoor nodig heeft is de onvoorwaardelijke steun van een betrouwbare en stabiele moeder zonder wrokgevoelens.Dit
quote:Mommy-D schreef op 23 november 2016 @ 13:59:

[...]

Hij kan het wel maar hij wilt het niet, hii

Stelt zichzelf heel erg voorop Ipv zijn kinderen, hij heeft geld zat maar geeft dat liever uit aan zichzelf Dan aan zn

Kinderen

Nouja, dan niet toch? Liever een vader die gewoon niet zorgt dan een vader die tegen zijn zin in 'zorgt'.

Jij hebt het gezag, dus de eerstvolgende keer dat hij wel weer wil zorgen op naar de mediator of omgangshulpverlening om een goed plan voor de kinderen op te stellen.

En als je per se de alimentatie wil, dan kan je daar via de juiste (juridische) wegen achteraan.
quote:Mommy-D schreef op 23 november 2016 @ 13:59:

[...]

Hij kan het wel maar hij wilt het niet, hii

Stelt zichzelf heel erg voorop Ipv zijn kinderen, hij heeft geld zat maar geeft dat liever uit aan zichzelf Dan aan zn

KinderenVind ik bijzondere redenatie. Oke allimentatie is een plicht, maar dan nog als hij zelf verdient is het zijn geld? Is geen verplichting alles aan kinderen te besteden? Ik zie vooral iemand die heel erg doordramt op wat zij wil en zij vindt dat het juiste is. Er blijft zo weinig ruimte over om elkaar tegemoed te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven