Co-sleeper wel/niet

28-11-2016 09:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben benieuwd, hoe lang hebben jullie een co-sleeper gebruikt? Ik twijfel namelijk of ik er nog een zal aanschaffen. Ik heb een baby van 4 maanden oud. Tot nu toe heeft ze in de wieg naast ons bed gelegen. Meestal wil ze rond 4 uur 's nachts nog een borst drinken. Geen probleem, maar ik begin me eraan te irriteren dat ik haar niet makkelijk kan pakken uit het wiegje. Eigenlijk moet ik eerst mijn bed uit, haar pakken en dan weer in bed kruipen. Als ze dan klaar is met drinken, slaapt ze eigenlijk al, maar tegen de tijd dat ik het bed weer ben uitgeklomen en haar in het wiegje heb gelegd, is ze weer wakker. Meestal los ik het nu op door haar maar gewoon naast me te laten liggen. En hoewel ik mezelf vertrouw dat ik niet op haar rol, is het natuurlijk niet de meest veilige manier van slapen.

Nu las ik laatst iets over een co-sleeper en ben me daar eens wat meer in gaan verdiepen. Het lijkt me best ideaal. Maar wat me opvalt is dat co-sleepers kleiner zijn dan ledikanten. Daarnaast moet je het ledikant natuurlijk op een gegeven moment op de laagste stand zetten, met een co-sleeper kan dat denk ik niet (?)

Daarom mijn vraag, tot hoeveel maanden hebben jullie gebruik kunnen maken van een co-sleeper? Zou het t nog waard zijn om er een aan te schaffen voor een baby van 4 maanden?
Zou je niet gewoon een ledikant kopen, waar ze binnenkort toch ingaat, zijkant eruit en tegen je bed

Schijnen handleidingen te zijn om van een ikealedikant een co sleeper te maken
Je kunt van een Ikea ledikant de zijkant weglaten en zo n cosleeper maken. Daar kan ze nog heel lang in!
Wij hebben een ledikant van IKEA omgebouwd tot een soort co-sleeper. Een zijkant eraf laten en dan aan je bed monteren. Misschien is dat ook nog een optie? Tot 8 maanden hebben we dat laten staan.

Later hebben we van die peuterbeschermers gekocht, uitvalbeveiliging, voor aan ons bed en lag hij gewoon in bed.
Oh dat is een super tip! We hebben hier namelijk al een ledikantje staan van ikea. Gewoon in elkaar gezet als ledikant, maar ik ga eens kijken hoe ik dat precies kan ombouwen. Bedankt!!
Ik had hetzelfde bij de eerste en heb spijt dat ik toen zo heb aangeklooid.

Nu voor de tweede heb ik een cosleeper gekocht (die is 90cm lang, dus ze kan er toch aardig tijdje in tot een maand of 9).

Ik zou echter ook kijken naar een oplossing als Ikea bedje ombouwen, heeft een vriendin van mij ook gedaan, werkte perfect! Of via marktplaats? Of lenen van iemand?

Oh crosspost, zie dat je al een Ikea ledikantje hebt, nou dat is het helemaal super! Succes :-)
Hier is dochter 10 maanden en we gebruiken de cosleeper nog steeds. Vaak ligt ze half in ons bed en half in de cosleeper. Eerste deel van de nacht slaapt ze in haar ledikant op onze kamer. Ik ben ook te lui om haar 's nachts uit bed te plukken en dit werkt goed voor ons :-).
Onze zoon heeft 1,5 naast me geslapen in een IKEA ledikant aangepast naar co-sleeper. Sinds een week merkten we dan hij behoefte heeft aan een eigen plek of in ieder geval rustiger. Op dit moment ben ik zwanger en denken we er aan om een wiegje ook om te bouwen voor de eerste maanden.
Ik heb hem gebruikt tot 5 maanden. Hij paste er nog makkelijk in, maar we hadden het idee dat hij meer van ons wakker werd. Dus toen naar zijn ledikantje in zijn eigen kamertje gegaan. Daardoor moest ik er alleen wel steeds uit voor de bv, maar we hadden wel het idee dat hij beter sliep.

Slim idee om het ledikantje om te bouwen! Hopelijk kunnen jullie zo nog lekker lang blijven slapen. Ideaal!
Hier ook een ledikant als cosleeper gebruikt.

Tot ze gingen doorslapen 5/6 maanden),toen was het nog weinig functioneel en wilden ze idd nog weleens van ons wakker worden.wat ik voor mezelf ook wel jammer vond, want ik vond het wel lekker om ff zonder baby naar beneden te sneaken om rustig te ontbijten voor het zorgcircus weer begon.
Hier met 1, 5 nog n de co sleeper/ikea ledikant. Ideaal.
Bedankt voor jullie reacties! Hele fijne oplossing zo. Nu nog even wat beddengoed scoren en wassen en dan kan ze van de week over naar het ledikant/co-sleeper
Onze jongste heeft tot ruim 2 jaar in het tot co-sleeper omgebouwd ledikant geslapen. Het heeft dus zeker nog zin!

Slaap lekker samen!
Herkenbaar..

Ik begin me er ook steeds meer aan te irriteren en bij de volgende komt er sowieso een cosleeper.
Ik heb ook een cosleeper, ook laat aangeschaft. Denk iets van 20 weken was de kleine. Nu is hij ruim 9 maanden en begin hem nu op zijn eigen kamer en in zijn eigen ledikant te laten slapen. Omdat hij steeds meer wil draaien in zijn slaap, en daar is een officiële cosleeper te krap voor, te smal.

Met een Ikealedikant zal dat niet zo zijn. Maar we hebben een te kleine kamer daarvoor. Afmetingen cosleeper waren ideaal.

Nu hij op zijn eigen kamer slaapt (90% van de nachten, sinds een week of 2), merk ik wel dat hij langer en meer aan 1 stuk door slaapt. Stiekem dus best blij dat hij uit zijn cosleeper moest. Waarschijnlijk had hij toch last van ons in de nachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven