Werk & Studie alle pijlers

Carriere switch LOI hbo programma

28-11-2016 15:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
nvt
Geen ervaring. Maar een hbo programma van 1 jaar? Dan heb je toch net niets?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Als werkgever die iemand zoekt op hbo niveau zou ik geen mensen aannemen met zo'n hbo programma. Want het kan natuurlijk nooit net zoveel voorstellen als een volledig hbo diploma, je snuffelt misschien net aan het hbo niveau.

Dus, als je echt een switch overweegt naar een baan op hbo niveau, dan zou ik dit niet doen.
tja dat vraag ik me dus nou net af.

Je betaald er genoeg geld voor om het te kunnen volgen en wat heb jever uiteindelijk aan ..

Bij het hbo-programma komen de volgende onderdelen aanbod:

Recht

Sociaal juridische dienstverlening

Juridische vaardigheden 1&2

Communicatie in juridische context

Psychologie

Personen & familie recht

Arbeidsrecht

Sociale zekerheid recht

Ethische principes en sociologie
Het gaat niet zozeer om de onderwerpen, maar om het niveau en de diepgang. Als je in een jaar tijd 9 vakken krijgt dan kun je nooit diepgaande kennis en inzichten opdoen en al helemaal niets leren over het in de praktijk toepassen van deze kennis. Je doet geen onderzoek, wat op hbo-opleidingen een steeds belangrijkere rol speelt, en oefent geen vaardigheden.

Ik denk dat je het moet zien als een leuke aanvulling op je mbo diploma of als een beetje meer algemene kennis. Maar zoals gezegd, niet als een verstandige stap op weg naar een hbo baan.

Kun je niet beter nog anderhalf jaar wachten en dan, nadat de verbouwing afgerond is, een volledige opleiding gaan doen? Anderhalf jaar is nog wel te overzien toch?
quote:MissWollstonecraft schreef op 28 november 2016 @ 16:00:

Als werkgever die iemand zoekt op hbo niveau zou ik geen mensen aannemen met zo'n hbo programma. Want het kan natuurlijk nooit net zoveel voorstellen als een volledig hbo diploma, je snuffelt misschien net aan het hbo niveau.

Dus, als je echt een switch overweegt naar een baan op hbo niveau, dan zou ik dit niet doen.

Klopt, klopt

Ze hebben ook geen echte toelatings eisen..

Zegt misschien al genoeg
Ik dacht dat je mbo4 moest hebben om aan hbo te beginnen. Dat fit programma geen ingangseisen heeft zegt denk ik al een hoop.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Monatala schreef op 28 november 2016 @ 16:15:

Ik dacht dat je mbo4 moest hebben om aan hbo te beginnen. Dat fit programma geen ingangseisen heeft zegt denk ik al een hoop.

Klopt met niv.4 word je toegelaten op een hoge school.

Maar ik heb van mijn mbo opleiding alleen een certificaat gekregen als bewijs dat ik de gehele opleiding op niv4 heb behaald op één assesment na.

En dan krijg je als antwoord terug dat ze de certificaten niet mee tellen.

Maar dan heb je nog de 21+ toets die je kan maken.
Dit programma is onderdeel van de propedeuse van HBO-SJD. Ik schat in 40 EC. De volledige HBO-opleiding is 240 EC. Je snuffelt dus een klein beetje aan de HBO-opleiding, maar je kunt kunt daarna echt niet zeggen dat je HBO gedaan hebt. Meer iets van: ik heb het grootste deel van het eerste jaar van vier gedaan.
...
Toen ik ging bellen voor meer inhoudelijke informatie werd er heel overtuigend gezegt; ja met die hbo programma lukt het je zeker om de carriere switch te maken! Aldus loi

Vandaar dat ik dus enkele bedrijven ben gaan mailen. Ze durven zich 2700€ voor dit programma te vragen.

Ik bedenk me nog wel 2x met wat ik ga doen
quote:Devenie91 schreef op 28 november 2016 @ 16:30:

Toen ik ging bellen voor meer inhoudelijke informatie werd er heel overtuigend gezegt; ja met die hbo programma lukt het je zeker om de carriere switch te maken! Aldus loi

Vandaar dat ik dus enkele bedrijven ben gaan mailen. Ze durven zich 2700€ voor dit programma te vragen.

Ik bedenk me nog wel 2x met wat ik ga doen

Kun je dan niet nog dat laatste assessment doen, zodat je je niveau 4 wel binnen hebt?

En natuurlijk zegt LOI dat je heel veel kunt met dit programma, ze zullen nooit zeggen dat je er niets mee kunt, dan koop je het niet meer. Goed dat je wat bedrijven bent gaan bellen!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Monatala schreef op 28 november 2016 @ 17:00:

[...]

Kun je dan niet nog dat laatste assessment doen, zodat je je niveau 4 wel binnen hebt?

En natuurlijk zegt LOI dat je heel veel kunt met dit programma, ze zullen nooit zeggen dat je er niets mee kunt, dan koop je het niet meer. Goed dat je wat bedrijven bent gaan bellen!

Dan moet ik het hele jaar opnieuw gaan doen. Misschien dan beter om de 21+ toets te maken.

Misschien ook nog een optie om opnieuw een school te benaderen en een gesprek aan te vragen.
Wat wil je met SJD gaan doen en in welke region woon je?
quote:minnimouse schreef op 28 november 2016 @ 18:02:

Wat wil je met SJD gaan doen en in welke region woon je?

Wmo consulent

Ik woon in limburg

Ben nu aan het kijken waar vraag naar is op de arbeidsmarkt.

Mocht ik de opleiding alsnog gaan doen dan heb ik ook nog beter kijk op het werkveld en kan ik echt bepalen wat mij het beste ligt
Als WMO consulent wordt vaak een paramedische hbo opleiding gevraagd zoals fysiotherapie.

Bij Hogeschool Zuyd wordt SJD (daar heet het HJO: Hogere Juridische Opleiding) in deeltijd gegeven. Ga eens naar een open dag. Wellicht dat je een baan of vrijwilligerswerk (naast je huidige baan) kunt vinden om op die manier de stage te doen bij de deeltijdopleiding.
quote:minnimouse schreef op 28 november 2016 @ 19:07:

Als WMO consulent wordt vaak een paramedische hbo opleiding gevraagd zoals fysiotherapie.

Bij Hogeschool Zuyd wordt SJD (daar heet het HJO: Hogere Juridische Opleiding) in deeltijd gegeven. Ga eens naar een open dag. Wellicht dat je een baan of vrijwilligerswerk (naast je huidige baan) kunt vinden om op die manier de stage te doen bij de deeltijdopleiding.Super bedankt voor de informatie! Ga ik zeker doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven