40+

01-12-2016 00:51 70 berichten
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, we gaan ervoor. 2 kinderen, maar de wens voor een 3e is er altijd geweest.

Er was altijd iets waardoor ik twijfelde. Maar door het lezen van een andere topic laat ik de pil waar hij is, bij de apotheek
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 08:34:

[...]

Ja. Tuurlijk zijn ze gek op hun kind, maar het weer gebonden zijn, onderbroken nachtrust, weer zwemles en geen tijd voor jezelf breekt ze wel op. 1 heeft zelfs gezegd spijt te hebben, ondanks dat ze dolverliefd op haar jongste is.Ach, dat vind ik oprecht naar om te horen. Hoop dat het over een tijdje weer makkelijker voor jaar wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 01 december 2016 @ 07:19:

[...]

Het hier altijd schromelijk overdreven risico op een kind met afwijkingen?Hier? Ik kreeg dat ook allemaal van de verloskundige uitgelegd hoor. Ook al was ik 26
quote:taxi87 schreef op 01 december 2016 @ 08:45:

[...]

Hier? Ik kreeg dat ook allemaal van de verloskundige uitgelegd hoor. Ook al was ik 26Ja, duh omdat dat bij elke leeftijd kan voorkomen, niet alleen met 40+. En geen verloskundige noemt een zwangerschap dan 'link'. Hier op vf wordt altijd gedaan alsof een zwangerschap vanaf je 40ste leidt tot 80% kans op een ernstig ziek kind. En dát is schromelijk overdreven.
Ik snap wel wat beetjegek bedoelt. Als je andere kinderen groot zijn, lijkt die baby/dreumes/peutertijd weer zo ver weg. Als je er dan weer midden in staat, dan kan het gevoel van 'why?' je echt wel eens overvallen. Spijt? Dat niet! Maar had ik nr 2 en 3 toch dichter op elkaar gewild? Ja!

Je ziet aan de oudste twee hoeveel ze zelf kunnen en daarmee zie je dus ook wat je moet laten door de jongste. Is het kindje gezond, dan kun je na de kleutertijd weer genieten van de vrijheid, maar is je kindje niet gezond, dan blijven die zorgen.
Ik zou trouwens het wel/niet niet zozeer alleen laten afhangen van eigen leeftijd, maar meer de combinatie eigen leeftijd en leeftijden andere kinderen.
quote:hebjehaarookweer schreef op 01 december 2016 @ 08:44:

[...]

Nee, dat niet. Maar die heb ik in mijn omgeving ook. Allemaal moe én blij Er zijn maar weinig mensen die zoiets aan de buitenwereld kenbaar zullen maken. De vriendschap moet wel erg vertrouwd zijn om dit hardop uit te durven spreken. Je klaagt namelijk over iets waar je zelf voor koos en waarvan je weet dat er heel veel mensen zijn die er alleen maar van kunnen dromen.
quote:papi-chulo schreef op 01 december 2016 @ 07:38:

[...]

Ik vond het eigenlijk niet zo'n rare gedachte van mezelf.Het is voornamelijk achterhaald.
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 07:54:

[...]

Nou eerder hoe ouder hoe vermoeider. Ik ken zo al 5 voorbeelden in mijn omgeving. Ze zijn het na 1 jaar alweer zat, en willen ze hun vrijheid weer terug, maar ja dat gaat niet.Wat een rare mensen ken jij.
quote:jules schreef op 01 december 2016 @ 09:17:

Ik zou trouwens het wel/niet niet zozeer alleen laten afhangen van eigen leeftijd, maar meer de combinatie eigen leeftijd en leeftijden andere kinderen.En hoeveel jaar mag er tussen je kinderen zitten dan?
quote:papi-chulo schreef op 01 december 2016 @ 10:12:

[...]

En hoeveel jaar mag er tussen je kinderen zitten dan?Dat het een beetje op elkaar zou aansluiten qua luiers, zwemles, etc. Nu waren het 5 tropenjaren, daarna even niets en nu weer midden in de tropenjaren. Ik merk dat ik die eerste vijf jaar niet meer zo intens onthouden heb en het valt me soms best zwaar om er weer middenin te zitten. Ik denk dat het ook komt omdat ik zelf ouder ben en dus toch ook minder vitaal.
quote:lux. schreef op 01 december 2016 @ 08:51:

[...]

Ja, duh omdat dat bij elke leeftijd kan voorkomen, niet alleen met 40+. En geen verloskundige noemt een zwangerschap dan 'link'. Hier op vf wordt altijd gedaan alsof een zwangerschap vanaf je 40ste leidt tot 80% kans op een ernstig ziek kind. En dát is schromelijk overdreven.Nee ik kreeg dus uitgelegd dat voor je 25ste het gezondst was, onze leeftijd goed, maar daarna toch wel minder
quote:taxi87 schreef op 01 december 2016 @ 16:03:

[...]

Nee ik kreeg dus uitgelegd dat voor je 25ste het gezondst was, onze leeftijd goed, maar daarna toch wel minderDan zou ik een andere verloskundige gezocht hebben, want in zo iemand zou ik volstrekt geen vertrouwen hebben.
quote:Maccaron schreef op 01 december 2016 @ 09:43:

[...]

Wat een rare mensen ken jij.Ja allemaal heeele rare mensen
quote:hebjehaarookweer schreef op 01 december 2016 @ 08:45:

[...]

Ach, dat vind ik oprecht naar om te horen. Hoop dat het over een tijdje weer makkelijker voor jaar wordt.Oh het kindje merkt er niks van want ze is er dol op, en sowieso is ze heel lief voor haar kinderen, maar als ze overnieuw mocht kiezen zou ze het niet doen. Moet er ook bij zeggen dat ze alleenstaand is en geen werk heeft. Dus tja, dan is je wereldje erg klein.
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 16:34:

[...]

Ja allemaal heeele rare mensen Dat zeg ik.
quote:Maccaron schreef op 01 december 2016 @ 16:37:

[...]

Dat zeg ik.en jij bent heel normaal. Dat weet iedereen.
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 16:39:

[...]

en jij bent heel normaal. Dat weet iedereen.Dat zei ik dan weer niet. Dat zeg jij.
quote:Maccaron schreef op 01 december 2016 @ 16:40:

[...]

Dat zei ik dan weer niet. Dat zeg jij.Vermoeiend ben je iig wel.
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 16:41:

[...]

Vermoeiend ben je iig wel.Ken je in ieder geval nu ook andere mensen ipv alleen maar raar.
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 16:37:

[...]

Oh het kindje merkt er niks van want ze is er dol op, en sowieso is ze heel lief voor haar kinderen, maar als ze overnieuw mocht kiezen zou ze het niet doen. Moet er ook bij zeggen dat ze alleenstaand is en geen werk heeft. Dus tja, dan is je wereldje erg klein.

Ik heb dat een alleenstaande ook horen zeggen over kinderen die ze midden dertig heeft gekregen. Het echte probleem was dat ze ze met de verkeerde man had gekregen waar ze dan ook van gescheiden was.

Om spijt van je kinderen te hebben en moe te zijn, hoef je echt geen 40+ voor te zijn.

En de meeste down-kinderen hebben een moeder onder de 35 of misschien wel jonger.
Ik denk ook dat spijt niet perse samen gaat met de leeftijd van de moeder.
Succes TO.. Go for iT!

Hier 40,5 en net weer zwanger van onze 2de....
quote:tasje76 schreef op 01 december 2016 @ 17:16:

Succes TO.. Go for iT!

Hier 40,5 en net weer zwanger van onze 2de....heerlijk! van harte!
--
Ik heb toch wel even zitten zoeken op het net, maar er zijn weinig forums waar geschreven wordt over 40+ zwangerschappen, maar hier heeft iemand een topic geopend. Ik ben net van de schok bekomen, wordt in januari 43 en ben zwanger. We hebben 1 kindje wat we met veel pijn en moeite na bijna 5 jaar met behulp van xci is geboren, hij is nu ruim 3,5 jaar, en omdat we dachten dat ik niet spontaan zwanger zou kunnen worden, gebruikten we geen voorbehoedsmiddelen. Dus de schok was enorm, ook het ongeloof maar geloof me er was ook heel veel blijdschap. We hebben met 6 weken al een echo gehad, en we zagen een kloppend hartje. Nu 5 december weer een echo, ik probeer me nog niet te veel te hechtten, maar geniet nu al volop. Spannend, en wat is het welkom.
quote:savoije schreef op 02 december 2016 @ 13:32:

Ik heb toch wel even zitten zoeken op het net, maar er zijn weinig forums waar geschreven wordt over 40+ zwangerschappen, maar hier heeft iemand een topic geopend. Ik ben net van de schok bekomen, wordt in januari 43 en ben zwanger. We hebben 1 kindje wat we met veel pijn en moeite na bijna 5 jaar met behulp van xci is geboren, hij is nu ruim 3,5 jaar, en omdat we dachten dat ik niet spontaan zwanger zou kunnen worden, gebruikten we geen voorbehoedsmiddelen. Dus de schok was enorm, ook het ongeloof maar geloof me er was ook heel veel blijdschap. We hebben met 6 weken al een echo gehad, en we zagen een kloppend hartje. Nu 5 december weer een echo, ik probeer me nog niet te veel te hechtten, maar geniet nu al volop. Spannend, en wat is het welkom.Van harte! Heerlijk van genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven