Tips douchen met gipsen arm.

03-12-2016 08:15 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Mijn zoon van 13 heeft donderdag met de keeperstraining zijn duim gebroken.

Hij zit tot zijn elleboog in het gips.

4 tot 6 weken.

Ik heb nog niet eerder een gipsen kind gehad maar jullie vast wel.

Nu wil hij vast en zeker ook douchen en ik weet dat daar speciale zakken voor zijn maar ik dacht mischien hebben jullie een goedkopere tip.

Oja en hij is 13 dus hij wil liever niet dat ik daar gezellig naast kom staan om zijn arm hoog en droog te houden haha
Ik woon in Flevoland

Maar ik ga wel even kijken. Gaat goedkomen

Thx allemaal voor jullie ideeën en ervaringen.
quote:sugarmiss schreef op 03 december 2016 @ 09:27:

Zo'n zak kopen bij d er blok km er of d de apotheek. Zie hierboven dat dit masr 16 euro kost. Als je da as t serieus geen geld voor hebt dan toch edns een keer zorgen dat je je financiën op orde krijgt.Juist door voor dit soort dingen goedkopere alternatieven te zoeken houd je je financiën op orde
Bij mijn zoon destijds en later ook bij mijn moeder trouwens, werd door de gipsmeester echt aangeraden om gewoon huishoudfolie strak om je arm te wikkelen en dan een plastic zak eromheen en die met postelastieken ofzo vastzetten. Was volgens hen een betere manier dan zo'n dure zak.

Enne...beterschap voor je zoon natuurlijk!

Andere praktische vraag: hoe doe je het nu in deze koude tijd met de jas? Kan hij die goed aan en ook dicht krijgen? Mijn zoon brak in het voorjaar zijn arm en dat heb ik toen opgelost door een bodywarmer te kopen. En het was gelukkig niet koud toen, maar helemaal niks aan kon nog niet, zeker 's morgens niet.

Maar nu.....met deze vrieskou.....brrrr....
Ja dat gaan we nog even bekijken. Hij heeft net een nieuwe jas die gelukkig wat ruim is dus hopenlijk kan zijn arm erin.

Hij gaat nu ook lopend naar school want hij mag niet fietsen met 1 arm hadden ze gezegt.

Verder is hij geen koukleum dat scheelt maar goed hij zal toch aan zijn klasgenoten moeten vragen of die zijn jas dicht willen doen.

Ja het is allemaal niet handig maar goed je doet er niks aan.
quote:Energylight schreef op 03 december 2016 @ 09:32:

[...]

Hahaha die heb ik verder prima op orde maar het is ook december dus dat is een dure maand. Vandaar even wat minder.Goed idee hoor! Dertig jaar geleden bestonden die zakken niet, en toen lukte douchen ook.
quote:spinnekop schreef op 03 december 2016 @ 08:35:

Gewoon zo'n zak halen bij de apotheek. Lijkt me een misplaatste bezuinigingDit dus je gaat toch niet 6 week lopen klooien met een vuilniszak en tape
quote:hallekie schreef op 03 december 2016 @ 08:34:

Niet douchen, maar haren laten wassen bij de kapper en verder aan de wastafel wassen.

Zo'n hoes kopen bij de blokker.

In plaats van onder de douche, in bad gaan.Voor het geld dat haren wassen bij de kapper kost heb je ook een zak schat ik zo in.
quote:Energylight schreef op 03 december 2016 @ 08:24:

Goeie tips.

Ik ga eerst wel even de vuilniszak proberen.

Dat moet lukken.

Even tape halen vanmiddag.

Ik zou een paar centen uitgeven aan een goede gipshoes. Ik neem aan dat hij iedere dag onder de douche gaat? Bij de apotheek hebben ze goede van Sealskin. Of loop een binnen bij een thuiszorg/hulpmiddelenwinkel.

Deze heeft een duim zodat hij zelf nog een beetje uit de voeten kan met wassen.

http://www.uwthuiszorgwinkel.nl/gipshoes-heel-arm.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De dierenarts heeft handschoenen tot de schouder voor onderzoek bij koeien en paarden. Deze zijn erg sterk en erg lek dicht, wel even dichtplakken aan de bovenkant. Mijn moeder mocht ze gratis ophalen toen ze ze nodig had, misschien kun je dat bij een dierenarts in de buurt proberen?
Bij de Blokker kun je ook speciale zakken kopen die je om je gipsen arm kan doen. Is misschien voordeliger dan bij de apotheek.
Er staan ook een paar van die zakken op Marktplaats.
quote:Energylight schreef op 03 december 2016 @ 08:24:

Goeie tips.

Ik ga eerst wel even de vuilniszak proberen.

Dat moet lukken.

Even tape halen vanmiddag.Dat werkt niet die lekken heb 7 weken gips gehad afgelopen jaar na enkel operatie die gopszakken sluiten vacuüm af komt geen druppel in
Wij deden pedaalemmerzakken met leukoplor. Zak om arm, zak op bovenarm dichtmaken (tape om de zak heen), dan omvouwen om de door de tape gecreerde band en dat nog een keer vastmaken aan de arm met leukoplor. Ging prima. Handigste is wel om de arm niet te gebruiken tijdens het douchen, en gewoon te laten hangen.
Joh gewoon klooien met tape en zakken tot je die 10€ daar aan kwijt bent met nat gips toe
quote:OoieMeeuwTor schreef op 03 december 2016 @ 10:54:

De dierenarts heeft handschoenen tot de schouder voor onderzoek bij koeien en paarden. Deze zijn erg sterk en erg lek dicht, wel even dichtplakken aan de bovenkant. Mijn moeder mocht ze gratis ophalen toen ze ze nodig had, misschien kun je dat bij een dierenarts in de buurt proberen?Dit! Zoon heeft arm gebroken paar maanden geleden en schoonbroer heeft die handschoenen liggen. Werkte echt perfect. Ik knipte een stukje af en dan met een elastiek dichtmaken.
Nieuw gipsen omdat het nat wordt

Is duurder dan die hele douche zak
Heb je toevallig een bad? Hier ging kind met gipsen arm gewoon in bad. Pedaalemmerzak om de arm geknoopt tegen de spetters en we lieten de gipsen-arm-met-zak gewoon dan gewoon over de badrand uit bad hangen. Ging prima 4 wkn lang, geen behoefte aan gehad om speciaal iets te kopen ervoor.
Ik zit met 2 gebroken enkels waarvan 1 in het gips. Hoes in het ziekenhuis gekocht en is meer dan de moeite waard . 1kadootje inruilen voor zo een hoes? Echt hoor, je wilt niet 6 weken klooien met zakken en tape.
Nou dan als ik dinsdag vrij ben mischien toch even zoeken naar zo'n zak
Vuilniszak om de arm en bovenin strak vasttapen.
Heb er net 1 besteld. Viel mee 13, 95 Inc vk

Nog even kloten met de zak dan zal die dinsdag wel binnen zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven