40+

01-12-2016 00:51 70 berichten
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, we gaan ervoor. 2 kinderen, maar de wens voor een 3e is er altijd geweest.

Er was altijd iets waardoor ik twijfelde. Maar door het lezen van een andere topic laat ik de pil waar hij is, bij de apotheek
quote:tasje76 schreef op 01 december 2016 @ 17:16:

Succes TO.. Go for iT!

Hier 40,5 en net weer zwanger van onze 2de....Dank je, en gefeliciteerd!!
Ik ben 40 en heb de wens voor een 3e kindje altijd gehad.

Door allerlei omstandigheden is het er nooit van gekomen, ik twijfel altijd. Wat als.. we hebben 2 gezonde kinderen., een goed inkomen. Maar ja dat kan zo anders zijn..
Alle reacties Link kopieren
Die twijfel heb ik ook altijd gehad, potato. Uiteindelijk na 4 jaar de knoop doorgehakt en er voor gegaan. Het was een heerlijke zwangerschap; de oudste konden al heel veel zelf en ik had overdag alle tijd om zwanger te zijn, want de oudste twee zaten op school.

ik zou mijn jongste voor geen goud willen missen, maar soms vraag ik me af of ik er goed aan heb gedaan. De jongste (nu 2) zit midden in zijn peutertijd en dat is zeer bewerkelijk zoals je wel zult weten. Ik ben sons zo bang dat ik daardoor de oudste twee tekort doe. Naar de bios gaan met z'n allen gaat nu nog niet, daardoor zijn dat soort spontane dingen niet echt mogelijk. We regelen dan dus oppas voor de jongste. Maar die merkt ook weer dat wij weg gaan en wil dan mee. Ik voel me dan weer schuldig naar de jongste.

Met drie kinderen ben je toch minder flexibel in het regelen van dat soort dingen als oppas dan met twee. En ik besef me dat het een fase van 2 jaar is en dat het daarna allemaal weer anders zal zijn, maar toch zou dat voor mij nu echt een overweging zijn.
quote:OmeHenk schreef op 01 december 2016 @ 16:46:

[...]

Ik heb dat een alleenstaande ook horen zeggen over kinderen die ze midden dertig heeft gekregen. Het echte probleem was dat ze ze met de verkeerde man had gekregen waar ze dan ook van gescheiden was.

Om spijt van je kinderen te hebben en moe te zijn, hoef je echt geen 40+ voor te zijn.

En de meeste down-kinderen hebben een moeder onder de 35 of misschien wel jonger.Het gaat ook niet om de leeftijd, maar weer terug maar de luiertijd. Dat is zwaar na twee grote kinderen. Mijn vriendin is bv pas 33, haar oudste is al 16, en de middelste 12, en dan nu weer een baby. Dat valt haar dus zwaar tegen.
quote:beetjegek schreef op 03 december 2016 @ 14:12:

[...]

Het gaat ook niet om de leeftijd, maar weer terug maar de luiertijd. Dat is zwaar na twee grote kinderen. Mijn vriendin is bv pas 33, haar oudste is al 16, en de middelste 12, en dan nu weer een baby. Dat valt haar dus zwaar tegen.

Dat gaat hier ook heftig worden. Maar ik heb geen roze wolk, dat scheelt veel.

Ik heb het beeld dat hoe hoger de verwachtingen, hoe zwaarder een kind valt.
quote:savoije schreef op 02 december 2016 @ 13:32:

Ik heb toch wel even zitten zoeken op het net, maar er zijn weinig forums waar geschreven wordt over 40+ zwangerschappen, maar hier heeft iemand een topic geopend. Ik ben net van de schok bekomen, wordt in januari 43 en ben zwanger. We hebben 1 kindje wat we met veel pijn en moeite na bijna 5 jaar met behulp van xci is geboren, hij is nu ruim 3,5 jaar, en omdat we dachten dat ik niet spontaan zwanger zou kunnen worden, gebruikten we geen voorbehoedsmiddelen. Dus de schok was enorm, ook het ongeloof maar geloof me er was ook heel veel blijdschap. We hebben met 6 weken al een echo gehad, en we zagen een kloppend hartje. Nu 5 december weer een echo, ik probeer me nog niet te veel te hechtten, maar geniet nu al volop. Spannend, en wat is het welkom.Van harte gefeliciteerd! Veel succes!!
quote:jules schreef op 03 december 2016 @ 09:00:

Die twijfel heb ik ook altijd gehad, potato. Uiteindelijk na 4 jaar de knoop doorgehakt en er voor gegaan. Het was een heerlijke zwangerschap; de oudste konden al heel veel zelf en ik had overdag alle tijd om zwanger te zijn, want de oudste twee zaten op school.

ik zou mijn jongste voor geen goud willen missen, maar soms vraag ik me af of ik er goed aan heb gedaan. De jongste (nu 2) zit midden in zijn peutertijd en dat is zeer bewerkelijk zoals je wel zult weten. Ik ben sons zo bang dat ik daardoor de oudste twee tekort doe. Naar de bios gaan met z'n allen gaat nu nog niet, daardoor zijn dat soort spontane dingen niet echt mogelijk. We regelen dan dus oppas voor de jongste. Maar die merkt ook weer dat wij weg gaan en wil dan mee. Ik voel me dan weer schuldig naar de jongste.

Met drie kinderen ben je toch minder flexibel in het regelen van dat soort dingen als oppas dan met twee. En ik besef me dat het een fase van 2 jaar is en dat het daarna allemaal weer anders zal zijn, maar toch zou dat voor mij nu echt een overweging zijn.Dat is toch eenvoudig op te lossen....1 ouder blijft thuis de ander gaat met de oudste 2 naar de film? Bios is nou ook weer niet het belangrijkste......
--
quote:tinnifin schreef op 03 december 2016 @ 17:08:

[...]

Dat is toch eenvoudig op te lossen....1 ouder blijft thuis de ander gaat met de oudste 2 naar de film? Bios is nou ook weer niet het belangrijkste......Die hadden wij al afgetikt idd. Vakantie vind ik meer uitdaging. En hoe betrek je ze goed bij elkaars leven.
Vakantie? Buiten en zwemmen? Camping met veel animatie en/of vriendjes?

Centerparcs.

Ik zou me op de oudste 2 richting, en nr 3 moet dan inschikken.
--
quote:tinnifin schreef op 03 december 2016 @ 20:06:

Vakantie? Buiten en zwemmen? Camping met veel animatie en/of vriendjes?

Centerparcs.

Denk ik ook.

Rondreizen is nu wel weer wrs een poos uitgesteld.
quote:tinnifin schreef op 03 december 2016 @ 17:08:

[...]

Dat is toch eenvoudig op te lossen....1 ouder blijft thuis de ander gaat met de oudste 2 naar de film? Bios is nou ook weer niet het belangrijkste......Maar dan moeten dus beide ouders thuis zijn en alle andere dingen ook passen (sport en andere verenigingen). Even op woensdagmiddag kan dus niet zonder iets te regelen. Bios is niet het belangrijkste, maar wel een voorbeeld van wanneer je in een spagaat kunt zitten.
Bioscoop is natuurlijk ook slechts een voorbeeld. Het gaat om het passen en meten. Bv mee naar een skatebaan met een peuter en twee kinderen die het nog moeten leren: niet handig. Efteling en achtbanen: twee kinderen met ouder in achtbaan (+ bijbehorende rij), 1 kind met ouder wachten.

Allemaal echt niet gigantisch belangrijk in onze ogen, maar toch wel in de ogen van mijn kinderen.
quote:tinnifin schreef op 03 december 2016 @ 20:06:

Heb jij zelf zo'n gezinssamenstelling? Ik denk namelijk dat je je dan zult beseffen dat nummer 3 echt niet zomaar zal inschikken.

Onze jongste wil juist ook wat de oudste doen. Hij vindt het vreselijk als hij dan niet mee kan of mag. Bv in een zwembad. Hij wil ook van de grote glijbanen, maar dat mag hij nog niet. Hij is dan heel erg verdrietig.
quote:jules schreef op 03 december 2016 @ 23:32:

[...]

Heb jij zelf zo'n gezinssamenstelling? Ik denk namelijk dat je je dan zult beseffen dat nummer 3 echt niet zomaar zal inschikken.

Onze jongste wil juist ook wat de oudste doen. Hij vindt het vreselijk als hij dan niet mee kan of mag. Bv in een zwembad. Hij wil ook van de grote glijbanen, maar dat mag hij nog niet. Hij is dan heel erg verdrietig.Ik heb vier kinderen , geen 3. Tussen nr 1 en 4 zit 10 jr verschil.en ik doe het alleen sinds 6 jr , dus ben er aan gewend alles op te lossen. Voor mij zou een partner al enorme luxe zijn.
anoniem_205517 wijzigde dit bericht op 04-12-2016 10:38
Reden: Spelfout
% gewijzigd
--
quote:tinnifin schreef op 04 december 2016 @ 10:36:

[...]

Ik heb vier kinderen , geen 3. Tussen nr 1 en 4 zit 10 jr verschil.en ik doe het alleen sinds 6 jr , dus ben er aan gewend alles op te lossen. Voor mij zou een partner al enorme luxe zijn.

Okay, sorrie, daar had ik natuurlijk niet bij stil gestaan. Ik kan me voorstellen dat je dat dan al als een enorme luxe kan ervaren. Er wordt hier op het vf alleen erg vaak 'over iets meegepraat' vanuit een situatie die niet hetzelfde is.

En het is hier ook geen kommer en kwel hoor. Over het algemeen is iedereen hier gewoon erg blij met elkaar. Misschien zit het vooral in mij. Maar soms loopt het leven zoals het loopt en kun je bepaalde keuzes beter niet meer maken.
quote:tinnifin schreef op 04 december 2016 @ 10:36:

[...]

Ik heb vier kinderen , geen 3. Tussen nr 1 en 4 zit 10 jr verschil.en ik doe het alleen sinds 6 jr , dus ben er aan gewend alles op te lossen. Voor mij zou een partner al enorme luxe zijn.

Ik ben een tijd alleen geweest met 1 kind. Word je erg praktisch van, laat staan in je eentje met 4! Het romantische beeld van alles samen doen ben je dan wel van bevrijd.

Knap tinnifin!
Nou, ik ben 45 en zou dolgraag nog een tweede willen. Helaas is de relatiestatus niet zodanig dat dat nog een optie zou zijn. Maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat je na je 40ste nog een kind zou krijgen!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:jules schreef op 04 december 2016 @ 10:47:

[...]

Okay, sorrie, daar had ik natuurlijk niet bij stil gestaan. Ik kan me voorstellen dat je dat dan al als een enorme luxe kan ervaren. Er wordt hier op het vf alleen erg vaak 'over iets meegepraat' vanuit een situatie die niet hetzelfde is.

En het is hier ook geen kommer en kwel hoor. Over het algemeen is iedereen hier gewoon erg blij met elkaar. Misschien zit het vooral in mij. Maar soms loopt het leven zoals het loopt en kun je bepaalde keuzes beter niet meer maken.

Ik heb een nieuwe liefde en zou er nog wel 1 bij willen. Praktische zaken houden me niet tegen daarin, wel emotionele.dus viel mij op dat hier vooral over praktische bezwaren ging.

En ja, het zijn wrs je eigen verwachtingen,

Klein leven is de kunst....
--
Dat laatste, daar heb je helemaal gelijk in.

En de praktische bezwaren die ik noem, zijn vooral een bezwaar op emotioneel vlak: het teleurstellen van de oude of de jonge kinderen.
Is ook makkelijker gezegd dan gedaan

Ik worstel er nog mee soms

Jouw post inspireert me dan kuist weer om te kijken naar de dingen die echt belangrijk zijn voir mijn gezin en de kinderen. Wat is teleurstellen en wat is tekortdoen.

Ik zie aan de andere kant ook dat mijn kinderen door klein leven bepaalde dingen heel ontwikkelen.
--

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven