Werk & Studie alle pijlers

studiekeuze

07-12-2016 16:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een tussenjaar en moet me straks in gaan schrijven bij een school. Ik heb me vorig jaar aangemeld, maar ben niet aangenomen. Ik wil als sinds groep 7 ongeveer fotograaf worden. Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik mij in ga schrijven voor de opleiding fotografie (en film). Ik twijfel omdat: ik soms verlegen kan zijn, het technische niet echt leuk vind, het misschien te zwaar is , ik niet zeker weet of ik dit nog steeds zo leuk vind als eerst en het is mbo (ik heb havo gedaan). Ik ben alleen heel erg bang dat als ik me niet inschrijf voor deze studie ik spijt krijg, omdat ik dit al heel lang wil. Ik vind interieur nu ook heel erg leuk, alleen kan hier niet echt leuke studie's in de omgeving vinden. Wat vinden jullie dat ik moet doen?
quote:marijeeee schreef op 07 december 2016 @ 17:27:

[...]

Ik had me laat aangemeld en mijn eigenschappen passen er niet helemaal bij (uitslag test)

Oh? Een soort beroepskeuze dus? Wat gek, nooit eerder gehoord. Heb je helemaal geen portfolio hoeven laten zien?

Was dat bij de fotovakschool in Apeldoorn trouwens? (Al meen ik dat dat HBO is?)
Fotovakschool is ook MBO sinds een aantal jaar.
quote:hoelahoepla schreef op 07 december 2016 @ 17:56:

[...]

Oh? Een soort beroepskeuze dus? Wat gek, nooit eerder gehoord. Heb je helemaal geen portfolio hoeven laten zien?

Was dat bij de fotovakschool in Apeldoorn trouwens? (Al meen ik dat dat HBO is?)

grafisch lyceum rotterdam!

Ja ik moest op school een test maken, ik moest allemaal vragen beantwoorden. Ik moest ook een opdracht inleveren.
nou dit is gewoon kansloos, sorry hoor TO. Als je het leuk vind moet je het nml gewoon doen, maar verwacht niet dat je later rond komt.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:marijeeee schreef op 07 december 2016 @ 18:01:

[...]

grafisch lyceum rotterdam!

Ja ik moest op school een test maken, ik moest allemaal vragen beantwoorden. Ik moest ook een opdracht inleveren.Een beeldende opdracht neem ik aan? Wat kreeg je daar voor feedback op? Als je dit jaar niks hebt gedaan/ ontwikkelt is de kans natuurlijk klein dat ne nu wel aangenomen wordt. Ik geloof zéker dat er een boterham te verdienen is met fotografie, maar ook dat het vooral zit in talent, héél hard werken en ondernemerschap. Dat moet je ook maar net kunnen en willen.
quote:eefkewentelteefje schreef op 07 december 2016 @ 17:55:

Het MBO hoeft trouwens niet automatisch te betekenen dat het makkelijk is. Zelf doe ik HBO en een vriendin van mij MBO. Als ik zie wat zij moet kunnen en uit haar hoofd moet stampen, dat zou ik nooit kunnen.

ik doe uni, mijn broertje mbo en ik heb echt diep respect voor al dat stampwerk. Ik ben daar zo slecht in
Kun je een dagje meelopen? Wat ik heb begrepen is dat je vooral heel veel leert over de techniek en photoshoppen enzo. Echt fotografen is volgens mij maar een klein deel.
quote:hoelahoepla schreef op 07 december 2016 @ 18:31:

[...]

Een beeldende opdracht neem ik aan? Wat kreeg je daar voor feedback op? Als je dit jaar niks hebt gedaan/ ontwikkelt is de kans natuurlijk klein dat ne nu wel aangenomen wordt. Ik geloof zéker dat er een boterham te verdienen is met fotografie, maar ook dat het vooral zit in talent, héél hard werken en ondernemerschap. Dat moet je ook maar net kunnen en willen.Ja ik moest foto's maken (een verhaal met 6 foto's), deze waren voldoende!
quote:LaFolie schreef op 07 december 2016 @ 17:19:

Ik zou het echt afraden. Natuurlijk is het leuk als dit je passie is, maar de kans dat je er later mee kan rondkomen is echt heel erg klein. In het allerbeste geval kun je nog ergens les gaan geven om de eindjes aan elkaar te knopen. En dat zijn dan echt de fotografen die het 'maken' in de fotografiewereld. En zonder jouw te willen kwetsen, klink jij niet alsof je er echt 100% voor wil gaan. Inclusief techniek.+1
Veritas vos liberabit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven