anti schrok bak kat
maandag 12 december 2016 om 13:20
Goeie middag,
Ik heb een vraag en misschien dat 1 van jullie een oplossing heeft.
1 van onze katten eet erg gulzig waardoor hij regelmatig moet overgeven.
Daarvoor hebben we een anti schrok bak gekocht. Dit werkt erg goed.
Echter trekt hij met zijn pootje als hij een brokje wil pakken de bak steeds verder weg. Waardoor hij zo ongeveer de helft van de keuken is rond gegaan.
Nu heb ik er al een anti slip matje onder gedaan maar dit trekt hij nog steeds mee.
Ik heb hem al vast geplakt met dubbelzijdige plakband maar deze laat naar een aantal dagen ook los.
Iemand van jullie een oplossing? Deze bak hebben we voor hem.
https://www.bol.com/nl/p/ ... x6-5-cm/9200000010745745/
Ik heb een vraag en misschien dat 1 van jullie een oplossing heeft.
1 van onze katten eet erg gulzig waardoor hij regelmatig moet overgeven.
Daarvoor hebben we een anti schrok bak gekocht. Dit werkt erg goed.
Echter trekt hij met zijn pootje als hij een brokje wil pakken de bak steeds verder weg. Waardoor hij zo ongeveer de helft van de keuken is rond gegaan.
Nu heb ik er al een anti slip matje onder gedaan maar dit trekt hij nog steeds mee.
Ik heb hem al vast geplakt met dubbelzijdige plakband maar deze laat naar een aantal dagen ook los.
Iemand van jullie een oplossing? Deze bak hebben we voor hem.
https://www.bol.com/nl/p/ ... x6-5-cm/9200000010745745/
maandag 12 december 2016 om 13:28
maandag 12 december 2016 om 13:28
Wij hebben precies hetzelfde, ook zo'n gulzige eter. Die bak die jij hebt lijkt op de onze alleen is die van ons een slag groter (voor kleine honden - het is qua formaat ook net een kleine hond haha). Maar wij vinden het juist prima dat ie de hele keuken door gaat? Het is een stenen vloer dus dat kan geen kwaad qua krassen en op deze manier moet ie toch wat meer doen voor z'n brokjes. Als je hem vast plakt dan wordt het weer makkelijker denk ik.
Dus ik heb niet echt een tip voor je, behalve misschien zo'n staande houder voor hondenbakken?
Dus ik heb niet echt een tip voor je, behalve misschien zo'n staande houder voor hondenbakken?
maandag 12 december 2016 om 13:33
Onze kater is ook een hele gulzige eter. Wij hebben hem eerst zijn voer in zo'n snoepbal gegeven. Toen hij daar te slim voor werd ( lees alsnog heel snel kon eten) hebben we een snoeptoren voor hem gekocht. Hij krijgt hier 2 x per dag zijn voer in. Ieder brokje moet hij er met zijn pootje uitvissen of er tegen aan tikken zodat het er uitvalt. Wij hebben deze : Catit Senses Feeding Maze.
maandag 12 december 2016 om 13:42
Golfballen in een gewoon voerbkje werken ook prima tegen schrokken.
Alles aan voedselverwerking is eigenlijk goed.
Qua anti-slip even weinig inspiratie... Siliconen pannenonderzetter onder een bord en bak er op? Of direct onder de bak?
Ik zou zelf het schuiven niet zo erg vinden. Kat blijft wel bezig. En een matje onder de bak voorkomt krassen.
Alles aan voedselverwerking is eigenlijk goed.
Qua anti-slip even weinig inspiratie... Siliconen pannenonderzetter onder een bord en bak er op? Of direct onder de bak?
Ik zou zelf het schuiven niet zo erg vinden. Kat blijft wel bezig. En een matje onder de bak voorkomt krassen.
maandag 12 december 2016 om 13:50
Het schuiven opzicht is ook niet echt een probleem voor ons. Echter heb ik het idee dat dan het braken alsnog regelmatig is. En indien het bakje vast staat heeft hij daar geen last van.
Ik heb anti slip matje van de action. Misschien kan ik een andere proberen.
Voertoren hebben we hier ook. Echter is onze kat zo slim om hem gewoon om te duwen. haha
Golfballen in een voerbakje zou ik nog kunnen proberen en de schrok bak in een ander voerbakje had ik ook al aan gedacht maar heb tot op heden nog geen andere bak gevonden waar deze mooi in past.
Ik heb anti slip matje van de action. Misschien kan ik een andere proberen.
Voertoren hebben we hier ook. Echter is onze kat zo slim om hem gewoon om te duwen. haha
Golfballen in een voerbakje zou ik nog kunnen proberen en de schrok bak in een ander voerbakje had ik ook al aan gedacht maar heb tot op heden nog geen andere bak gevonden waar deze mooi in past.
maandag 12 december 2016 om 14:26
quote:seashore schreef op 12 december 2016 @ 13:33:
Onze kater is ook een hele gulzige eter. Wij hebben hem eerst zijn voer in zo'n snoepbal gegeven. Toen hij daar te slim voor werd ( lees alsnog heel snel kon eten) hebben we een snoeptoren voor hem gekocht. Hij krijgt hier 2 x per dag zijn voer in. Ieder brokje moet hij er met zijn pootje uitvissen of er tegen aan tikken zodat het er uitvalt. Wij hebben deze : Catit Senses Feeding Maze.Klinkt goed, maar onze katten zijn erg groot (lees 8 kilo).. en die zouden die toren uit frustratie omver duwen of trekken. Heb je daar geen last van?
Onze kater is ook een hele gulzige eter. Wij hebben hem eerst zijn voer in zo'n snoepbal gegeven. Toen hij daar te slim voor werd ( lees alsnog heel snel kon eten) hebben we een snoeptoren voor hem gekocht. Hij krijgt hier 2 x per dag zijn voer in. Ieder brokje moet hij er met zijn pootje uitvissen of er tegen aan tikken zodat het er uitvalt. Wij hebben deze : Catit Senses Feeding Maze.Klinkt goed, maar onze katten zijn erg groot (lees 8 kilo).. en die zouden die toren uit frustratie omver duwen of trekken. Heb je daar geen last van?
maandag 12 december 2016 om 15:32
quote:zwartekater schreef op 12 december 2016 @ 14:26:
[...]
Klinkt goed, maar onze katten zijn erg groot (lees 8 kilo).. en die zouden die toren uit frustratie omver duwen of trekken. Heb je daar geen last van?Onze kater weegt ongeveer 5 kilo, een stuk lichter. Hij rommelt er wel wat mee maar de toren is nog nooit omgevallen.
[...]
Klinkt goed, maar onze katten zijn erg groot (lees 8 kilo).. en die zouden die toren uit frustratie omver duwen of trekken. Heb je daar geen last van?Onze kater weegt ongeveer 5 kilo, een stuk lichter. Hij rommelt er wel wat mee maar de toren is nog nooit omgevallen.
maandag 12 december 2016 om 15:38
Deze http://m.zooplus.nl/shop/katten/speelgo ... bak/293519 hebben wij met een dienblad. Helpt tegen het kotsen en schuift niet omdat ze het met beleid moeten doen.
Kan in de vaatwasser uit elkaar.
Die sensit toren gooide ze hier ook om:)
Kan in de vaatwasser uit elkaar.
Die sensit toren gooide ze hier ook om:)
maandag 12 december 2016 om 15:52
Weet je zeker dat het braken door te snel eten komt?
Ik heb zelf deze http://www.zooplus.nl/sho ... kspeelgoed/voerbak/274302 en los ooit nog hogere kokers gekocht en er past echt maar 1 pootje in ook bij grotere katten.
Ik heb zelf deze http://www.zooplus.nl/sho ... kspeelgoed/voerbak/274302 en los ooit nog hogere kokers gekocht en er past echt maar 1 pootje in ook bij grotere katten.
maandag 12 december 2016 om 15:55
quote:ltieltje schreef op 12 december 2016 @ 13:51:
Nyx heb je een foto? of link?Deze: http://m.zooplus.nl/shop/katten/voerbak ... tie/349066
Nyx heb je een foto? of link?Deze: http://m.zooplus.nl/shop/katten/voerbak ... tie/349066
maandag 12 december 2016 om 16:23
Ik heb het nooit laten onderzoeken. Wilde ik wel doen maar toen hebben we de anti schrok bak op advies van dieren assistenten geprobeerd en daardoor is het zo goed als over.
Als de bak op 1 vaste plek blijft staan is het braken ook over. Maar nu hij er weer mee kan gaan schuiven komt het heel af en toe nog voor.
Vandaar dat ik me afvroeg hoe jullie dat deden.
In ons vorige huis leek de kater ook wat opgejaagd door de andere kater. Nu zitten ze apart van elkaar te eten waardoor hij meer tijd heeft om rustig te eten.
Bedankt voor de tips
Als de bak op 1 vaste plek blijft staan is het braken ook over. Maar nu hij er weer mee kan gaan schuiven komt het heel af en toe nog voor.
Vandaar dat ik me afvroeg hoe jullie dat deden.
In ons vorige huis leek de kater ook wat opgejaagd door de andere kater. Nu zitten ze apart van elkaar te eten waardoor hij meer tijd heeft om rustig te eten.
Bedankt voor de tips