Aldi-vuurwerk

14-12-2016 18:19 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een totaal non-topic hoor maar vandaag was blijkbaar bij de Aldi de run op het vuurwerk begonnen.

Het schijnt echt vuurwerk te zijn, maar wat ik me afvraag is waarom de Aldi dat op 14 december al mag verkopen.

Ik dacht altijd dat vuurwerk pas vanaf de 28e ofzo verkocht mag worden.

Waarom de uitzondering voor de Aldi?

En wie kent het spul? Misschien is het geen echt vuurwerk en mag het daarom verkocht worden?

Wie oh wie verlost me
668, the neighbour of the Beast
Categorie 1 is dat dan toch? Van dat kinderspul? Kleine potjes, sterretjes, minipijltjes enzo.
Potjes idd, maar ook wel rotjes-achtige dingen en voetzoekers enzo, en van die knetterballen, grondtolletjes, dat soort werk.

Dus geen vuurwerk in de categorie sterretjes alleen, ik weet dat voor sterretjes en knalerwten andere regels gelden.
Hebben ze daar ander spul dan bij de action dan? Daar hebben ze volgens mij vergelijkbare potjes, sterretjes ed. Vuurpijlen hebben ze voor zo ver ik weet beide niet en rotjes dacht ik ook niet.
Geen idee. Ik reed net wel langs een Aldi en zag dat een groep opgeschoten jochies voor de ingang bezig was met rotjes en voetzoekers
Rotjes niet, maar wel grondtolletjes (rotje met effect), knetterballen en voetzoekers dus. Dus iig niet alleen kinder knalerwtjes enzo.

Hier de link naar het assortiment:

klik
Mijn man stond ook paraat vanochtend. We hebben twee pakketten.
quote:Damselindistress schreef op 14 december 2016 @ 18:29:

Mijn man stond ook paraat vanochtend. We hebben twee pakketten.

Ik ook hoor

Het siervuurwerkpakket en de fonteinen mix.

Ik koop meestal wel wat potjes enzo, grondvuurwerk, en dit leek mij ongeveer hetzelfde maar dan een stuk goedkoper.
Action heeft het ook. Het is volgens de Rijksoverheid niet gevaarlijk en geschikt voor besloten ruimtes binnenshuis
Ik ga mijn potjes maar eens in de woonkamer afsteken dan
quote:Damselindistress schreef op 14 december 2016 @ 18:29:

Mijn man stond ook paraat vanochtend. We hebben twee pakketten.Nu ist afwachten trouwens tot de brigade ons komt vertellen wat voor tokkies we zijn
Bedankt voor de link, ik snap ook niet dat dit dan mag. Sterretjes en die kleine potjes/fontein snap ik nog wel, maar voetzoekers en een soort rotjes?!? Dat zijn juist de dingen die in sommige buurten voor de grap overal heen gegooid worden.

Vorig jaar nog jongens uit de bosjes getrokken die in een hondenlosloop park het grappig vonden die vanuit de bosjes in de buurt van honden te mieteren. Ben zelden zo boos geweest en ik geloof zij nog nooit zo geschrokken.
quote:Marels schreef op 14 december 2016 @ 18:34:

[...]

Nu ist afwachten trouwens tot de brigade ons komt vertellen wat voor tokkies we zijn

Ik kan het hebben.
Scheelt wel dat het keurig op zolder ligt. Man wilde het al afsteken, maar kon hem op tijd tegen houden .
Belachelijk dat die kut-troep nu al verkocht mag worden, en het kost ook geen drol. Zal nog lachen worden hier En ik ben al zo bang voor dat rotspul. Bah.
quote:Marels schreef op 14 december 2016 @ 18:34:

[...]

Nu ist afwachten trouwens tot de brigade ons komt vertellen wat voor tokkies we zijn Ik vind je geen tokkelen hoor (telt vast niet aangezien ik al een pakket van de action thuis heb liggen), ik heb alleen vaak weinig vertrouwen in of kinderen verstandig met rotjes ed kunnen omgaan. Dat soort fonteinen en potjes heb ik nooit problemen mee gehad, volgens mij mag je die ook gewoon het hele jaar afsteken omdat het geen echt vuurwerk is.
quote:InterimNick91 schreef op 14 december 2016 @ 18:35:

Bedankt voor de link, ik snap ook niet dat dit dan mag. Sterretjes en die kleine potjes/fontein snap ik nog wel, maar voetzoekers en een soort rotjes?!? Dat zijn juist de dingen die in sommige buurten voor de grap overal heen gegooid worden.

Vorig jaar nog jongens uit de bosjes getrokken die in een hondenlosloop park het grappig vonden die vanuit de bosjes in de buurt van honden te mieteren. Ben zelden zo boos geweest en ik geloof zij nog nooit zo geschrokken.Dit vuurwerk van categorie 1 mag het hele jaar door verkocht en afgestoken worden. Geeft niet eens een knal, dat is echt zwaarder vuurwerk. Het zijn sterretjes en trektouwtjes, knalerwten en van die fonteintjes voor op ijsjes in een restaurant.
quote:blue_lagoon schreef op 14 december 2016 @ 18:39:

Belachelijk dat die kut-troep nu al verkocht mag worden, en het kost ook geen drol. Zal nog lachen worden hier En ik ben al zo bang voor dat rotspul. Bah.Ook echt voor het vuurwerk of de idioten die het soms afsteken?
quote:InterimNick91 schreef op 14 december 2016 @ 18:39:

[...]

Ik vind je geen tokkelen hoor (telt vast niet aangezien ik al een pakket van de action thuis heb liggen), ik heb alleen vaak weinig vertrouwen in of kinderen verstandig met rotjes ed kunnen omgaan. Dat soort fonteinen en potjes heb ik nooit problemen mee gehad, volgens mij mag je die ook gewoon het hele jaar afsteken omdat het geen echt vuurwerk is.

Ik ben 31

Of ik er verstandig mee om kan gaan weet ik niet
quote:reisa1978 schreef op 14 december 2016 @ 18:40:

[...]

Dit vuurwerk van categorie 1 mag het hele jaar door verkocht en afgestoken worden. Geeft niet eens een knal, dat is echt zwaarder vuurwerk. Het zijn sterretjes en trektouwtjes, knalerwten en van die fonteintjes voor op ijsjes in een restaurant.Ik dacht ook dat dat het enige spul was dat al eerder verkocht mocht worden.
quote:InterimNick91 schreef op 14 december 2016 @ 18:40:

[...]

Ook echt voor het vuurwerk of de idioten die het soms afsteken?

Allebei, ben panisch voor alles wat knalt. Was volgens mij een van de weinige kinderen die niet van ballonnen hield en vind het nog steeds misselijke dingen.

Als het nu alleen de 31e was en alles legaal ok, maar december wordt voor mij vergald door de hele maand illegaal knalwerk. Eerder zelfs al. En de stress die erbij komt.
quote:reisa1978 schreef op 14 december 2016 @ 18:40:

[...]

Dit vuurwerk van categorie 1 mag het hele jaar door verkocht en afgestoken worden. Geeft niet eens een knal, dat is echt zwaarder vuurwerk. Het zijn sterretjes en trektouwtjes, knalerwten en van die fonteintjes voor op ijsjes in een restaurant.Wat die jongens hadden toen gaf echt wel een knal hoor en lachen dat ze deden als er een hod was die zich rot schrok. Kijk eens in de link, daar zie ik dingen die bij mij echt niet over komen als sterretjes, trektouwtjes, knalerwten en fonteintjes. Daar zou ik geen problemen mee hebben, heb ik überhaupt niet met vuurwerk zolang het niet onverstandig gebruikt word.
Omdat ik een echte Tokkie ben en omdat ik het eens moest testen om jullie van correcte informatie te kunnen voorzien heb ik 1 fonteintje afgestoken (in mijn eigen achtertuin), en ik vind het wel "echt" vuurwerk.

Het is een gewoon fonteintje zoals ik die anders ook koop bij een gewone vuurwerkboer, ongeveer een goeie meter de lucht in en met knettereffect op het eind.

Ik vind ze wel leuk en het lijkt mij dus wel echt vuurwerk.

Dan blijft nog de vraag waarom Aldi het mag verkopen al.
quote:InterimNick91 schreef op 14 december 2016 @ 18:46:

[...]

Wat die jongens hadden toen gaf echt wel een knal hoor en lachen dat ze deden als er een hod was die zich rot schrok. Kijk eens in de link, daar zie ik dingen die bij mij echt niet over komen als sterretjes, trektouwtjes, knalerwten en fonteintjes. Daar zou ik geen problemen mee hebben, heb ik überhaupt niet met vuurwerk zolang het niet onverstandig gebruikt word.Ik had de reclame al gezien en de link nu ook bekeken. Dit zijn echt allemaal dingen als sterretjes en knalerwten, mijn dochters vinden dit spul ook leuk, maar het knalt echt niet. Het ziet er imposanter uit dan het in werkelijkheid is. Er zit hier geen echte knal bij.
quote:Marels schreef op 14 december 2016 @ 18:42:

[...]

Ik ben 31

Of ik er verstandig mee om kan gaan weet ik niet

Van plan om het voor de voeten van anderen mensen of honden te gooien?

Was ook niet tegen jou persoonlijk hoor, ik ken je niet als iemand die het voor een hond zou gooien (ik schreef al meer dan 1,5 jaar hier onder een andere nick dus ik heb vaker wat van je gelezen). Maar vooral kinderen kunnen de gevaren niet overzien van hun acties. Als ze een rotje naar een hond gooien staan ze er niet bij stil dat die mogenlijk zo schrikt dat die met een noodvaart het park uit sprint en onder een auto beland of daarna helemaal niet meer het park in durft te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven