Tips voor Nijmegen

07-01-2009 23:31 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan een weekendje naar Nijmegen.

Hebben jullie nog leuke tips qua eetcafe's en leuke kroegen voor de zaterdagavond? Andere leuke tips naast winkelen?

Alvast dank !
Tja, als je me verteld waar je van houdt, kan ik misschien helpen?
Hoi

in Nijmegen zitten veel leuke zaakjes, om te eten ben ik wel te spreken over de Hemel http://www.restaurantdehemel.nl/, De Dromaai http://www.dedromaai.nl/, pizzeria Pinocchio en popo catepetl (mexicaan) http://www.popocatepetl.nl. Aan de waalkade zitten ook een hoop leuke restaurantjes.

Andere leuke tip (als je ervan houdt) het muZieum, dat is een museum dat gewijd is aan zien en niet zien. Je kunt er een ronleiding krijgen van 1 uur en dan ervaar je hoe het is om blind te zijn, je gaat een ruimte in waarin je niets ziet en wordt onder begeleiding van een gids die zelf blind of slechtziend is rondgeleid. Je komt langs de dingen waar blinden en slechtzienden dagelijks mee te maken hebben. Best wel heftig maar ook leuk om eens te doen. Het is wel belangrijk om van tevoren te reserveren!! http://www.muzieum.nl/

Veel plezier!
Eetcafé de Plak aan plein 1966 (geloof ik) vond ik ook altijd erg goed. En verder de Lux om wat te drinken 's avonds of een filmpje te pakken.
Loungecafé Sterre

Italiaans/Roemeens restaurant Terra Rossa

Chocolademelk drinken in de Blauwe Hand

leuke eettentjes verder in de Van Welderenstraat en de Lange Hezelstraat (daar o.a. een goede Italiaan)

Eetcafé de Plak is idd leuk, is in de Bloemerstraat, vlakbij Plein '44 (scheelt maar 22 jaar, Lolalila )
Everytime you make a typo, the errorists win.
Pinoccio vind ik zelf niet zo, erg standaard, je hebt wel supersnel je pizza.

Ik heb er nog niet gegeten, maar heb gehoord dat ze bij een gala diner van een studievereniging van 50 man iedereen tegelijkertijd en op tijd prima eten gaven.

Appels en Peren (www.appelsenperen.nl)

Chique eten in een prachtig historisch pand in de leukste straat van het centrum van nijmegen de Lange Hezelstraat.: 't lemke (www.hetlemke.nl)

En Mosterd maar nog steeds leuk en echt havanna aan de waal: collectief eetcafé de Plak, bekend om het kaasgehakt. (de winst gaat naar lokale goede doelen) (http://www.cafedeplak.nl/)

Lolalila het is plein '44 van 1944 toen de binnenstad platgebombardeerd is.
Appels en peren is idd leuk. Vriend eet daar vaak met collega's.

Ook leuk: tapasrestaurant de Ontmoeting

en restaurant Vurrukkuluk
ja,jammie de ontmoeting!

en sanadome is ook in nijmegen,heerlijk baderen!oke is geen eten,haha.
Sanadome is wel leuk, maar als je een 'echte' sauna gewend bent, is het wat minder.
ja,dat klopt,maar ik ben niet zo een held!maar voor mij een ideale dag die 2 gecombineerd!
Om te doen naast winkelen is een rondleiding in brouwerij de hemel wel de moeite waard. www.brouwerijdehemel.nl

Het valkhofmuseum is ook leuk, alleen jammer dat de speciale tentoonstelling over luxe en decadentie net afgelopen is.

Als je in Nijmegen Oost komt: café Jos, het beste café van nederland met 16 bieren van het fust, meer dan honderd op fles, heel veel soorten whiskey. Ze noemen zichzelf dan ook meesterschenkerij.
Ja, brouwerij de Hemel! Lekker bier daar!

Ja, café Jos!

Ja, het Valkhof! Luxe en decadentie was mooi he (ben er 4 keer geweest...)

Wat is Nijmegen toch leuk...
Jeetje wat veel tips zo snel, heel erg bedankt. Wat apart dat Muzieum! Kennen jullie ook Cafe de Waagh? En kunnen jullie nog een leuke (dans) kroeg aanraden voor na het eten?
JA! Brouwerij de Hemel heeft een plekje in mijn hart. Die rondleiding kan maar beter zo snel mogelijk voorbij zijn want dan is het eerder tijd voor; Bier! Vergeet vooral de kaasjes met biermosterd niet, MMMMMMMMM. Hemels. Ik kocht altijd meteen 3 potten tegelijk.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:infojunk schreef op 08 januari 2009 @ 00:02:

Chocolademelk drinken in de Blauwe Hand

leuke eettentjes verder in de Van Welderenstraat en de Lange Hezelstraat (daar o.a. een goede Italiaan)

Jaaaa, die chocolademelk, doen!

En idd een leuke pasta-Italiaan, in de Lange Hezelstraat!

Oh, en de Blonde Pater (op de hoek van de Houtstraat en de Lange Hezelstraat) is ook zeker een aanrader, vooral qua ontbijt!
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
quote:Very Cherry schreef op 08 januari 2009 @ 00:23:

JA! Brouwerij de Hemel heeft een plekje in mijn hart. Die rondleiding kan maar beter zo snel mogelijk voorbij zijn want dan is het eerder tijd voor; Bier! Vergeet vooral de kaasjes met biermosterd niet, MMMMMMMMM. Hemels. Ik kocht altijd meteen 3 potten tegelijk.Mmmmm, inderdaad!
quote:borderwalk schreef op 08 januari 2009 @ 00:18:

Om te doen naast winkelen is een rondleiding in brouwerij de hemel wel de moeite waard. www.brouwerijdehemel.nl

Het valkhofmuseum is ook leuk, alleen jammer dat de speciale tentoonstelling over luxe en decadentie net afgelopen is.

Als je in Nijmegen Oost komt: café Jos, het beste café van nederland met 16 bieren van het fust, meer dan honderd op fles, heel veel soorten whiskey. Ze noemen zichzelf dan ook meesterschenkerij.Oh, ik krijg spontaan heimwee. Café Jos!!!
Ik vind de Plak persoonlijk een iets te hoog gebreide sandalen sfeertje hebben maar inderdaad is het eten heerlijk. Bestaat de Halve Maan nog? Leuke kroeg om lekker te borrelen en een spelletje te doen. Zo ook de Fuik. En dansen gaan we in Extase!
De Extase? Lijkt me niet echt de meest sfeervolle plek om te gaan dansen...

Ik ga zelf vaak naar de Billabong, wel een beetje een rans & sjans tent, maar ze hebben er vaak leuke muziek met voor ieder wat wils! Nadeel is dat het pas om een uur of half één druk wordt. Daarnaast hebben ze in de Boogie Wonderland ook wel leuke muziek (veel eighties, nineties) Soms worden er volgens mij ook wel leuke feestjes in de Inferno gegeven, dat is wat meer disco achtig. Ik kom er zelf bijna nooit, omdat ik van vrienden hoor dat er vooral Nijmeegse Annie's naartoe gaan, maar ze ze hebben er wel een leuke dansvloer! :-)

Ik zou zeker naar de LUX gaan! Onlangs is het helemaal verbouwd, waardoor het grand café gedeelte nog sfeervoller is geworden. De films (filmhuis) vind ik ook vaak erg goed. Lunchen is errug lekker bij de Blonde Pater (ook hele goede/lekkere koffie) en voor de lekkerste warme choco moet je inderdaad in het oudste café van Nijmegen zijn: de Blauwe Hand.

In café de Muis kan je lekker goedkoop (beetje bourgondisch) eten. Ga je voor wat meer sfeervol en ietsje duurder, dan zou ik naar Appels en Peren, of Humphrey's gaan. Hou je van mexicaans, dan zou ik eerder naar Don Pablo (bij Kelfkensbos) gaan, nog lekkerder dan de popocatepetl! Veel plezier!
quote:Very Cherry schreef op 08 januari 2009 @ 00:29:

Bestaat de Halve Maan nog? Leuke kroeg om lekker te borrelen en een spelletje te doen. !Je bedoelt de Nieuwe Maan ;) Maar die bestaat nog!
Eten in Liberty op het Kelfkensbos is niet goedkoop maar heel erg lekker. Wel even reserveren, want het zit snel vol. (maar dat is niet echt een eetcafe...)

"Vandaag" daar in de buurt wel, en is ook wel leuk. Bestaat nog niet zo lang.

Op dit moment wordt er geschaatst in de Ooijpolder, als je iets actiefs wil doen!
quote:sayang_melati schreef op 08 januari 2009 @ 01:16:

De Extase? Lijkt me niet echt de meest sfeervolle plek om te gaan dansen...Sorry ...

Ik zei ook niet "dan gaan jullie dansen", ik zei "dan gaan we dansen".
quote:ellendeling schreef op 08 januari 2009 @ 07:54:

[...]Je bedoelt de Nieuwe Maan ;) Maar die bestaat nog!Ja! De Nieuwe maan! Daar kwam ik later in mijn bed ook achter
bij brouwerij de hemel kun je lekker eten, maar nog leuker is restaurant Plaats 1 in hetzelfde gebouw. Verder om te eten inderdaad de ontmoeting, maar stukje verderop in dezelfde straat zit Koks en Co ook erg leuk en als je richting Waal loopt Weet je wel. Superlekker voor zowel lunch als diner.
anoniem_36499 wijzigde dit bericht op 08-01-2009 10:02
Reden: blijft moeilijk dat typen zonder fouten
% gewijzigd
En De Bok? Bestaat die nog?

Bass café? IK vond het daar altijd erg gezellig.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven