Tips Barcelona + omgeving!

20-12-2016 13:55 8 berichten
Hoi allemaal,

Ik ga met mijn vriend 5 dagen naar Barcelona. Ik heb al het e.e.a op de planning zoals de bekende bezienswaardigheden . Maar wat zijn leuke plekken/wijken (buiten de bekende bezienswaardigheden) en kennen jullie ook leuke plaatsjes idbv Barcelona? Wat met het OV te bereiken is. Wij vinden het niet erg om bv 1.5 uur te reizen als we een hele dag in en mooi plaatsje kunnen rondwandelen.

Bedankt :-).
Alle reacties Link kopieren
eten bij Bodega Biarritz 1881
Ik lees mee
http://www.spottedbylocals.com/barcelona/
You can never have too many hats, gloves and shoes
Plaatsjes buiten Barcelona? Je gaat vijf dagen, dat is nog niet eens genoeg om Barcelona zelf te doen!
quote:patchouli_ schreef op 20 december 2016 @ 14:40:

Plaatsjes buiten Barcelona? Je gaat vijf dagen, dat is nog niet eens genoeg om Barcelona zelf te doen! En zijn dat 5 volle dagen (dus 7 dagen?), of gaan er ook nog de reisdagen vanaf (dag dat je aankomt, dag dat je terug vliegt)? Dus dat het maar 3 volle dagen zijn?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik zou in 5 dagen ook BCN niet uit gaan, maar als je dat toch wilt dan zijn dit wat tips:

- Tarragonna: met de trein te bereiken, leuk stadje met zowel middeleeuwse als Romeinse historische plaatsen, kan je je zeker een hele dag vermaken.

- Figueres: ook met de trein te bereiken. Stadje is vooral bekend door het Dali museum, heel leuk museum! Verder zijn er ook wel wat leuke pleintjes en straatjes, maar ik zou vooral voor het museum gaan. Museum zou ik na een halve dag wel klaar mee zijn.

- Montserrat: geen stadje maar een klooster, eerst met de trein en daarna door met een kabeltreintje. Vooral bekend om het jongetjeskoor dat er zingt. Je kunt er een wandeling doen maar ik vond het eerlijk gezegd veels te toeristisch. Maar als je er van houdt kun je je er wel een dag vermaken.

- Sitges: gay-capital van Catalunya, ook gewoon met de trein te bereiken. Ik vond het een heel schattig stadje maar door alle homo-toerisme is het wel vrij toeristisch.
Plekken om te bezoeken buiten het centrum van BCN:

- De wijk Gracia, voelt als een Spaans dorp en er zijn weinig toeristen. Leuke barretjes en straatjes.

- Montjuic: berg waar je met kabelliftje naar toe kan, bovenop een kasteel en een heel mooi uitzicht over de stad.

- Tibidabo: ook een berg, kan je met een trammetje naartoe. Bovenop de berg is een ouderwetse kermis (en ook een mooi uitzicht).

- Poble Espanyol: bij het Olympisch stadion, hier zijn in één 'dorpje' alle highlights van Spanje bijeengebracht. Een soort madurodam maar dan op normale grootte. Dus het plein van Madrid en de Andalusische straatjes etc. (natuurlijk wel in kleinere schaal dan de echte dingen maar wel gewoon op menselijke grootte zeg maar).

Wel echt op toerisme ingesteld maar niet heel populair dus meestal wel redelijk rustig. Er zitten ook veel handwerkers in de verschillende huisjes waar je hun werkplaatsen en winkels kunt bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven