Werk & Studie alle pijlers

Ontslagen

27-12-2016 21:29 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 08-02-2017 13:26
Reden: Hoi
% gewijzigd
En nu een stukje zelfreflectie: wat doe jij dat het steeds mis gaat?
Welke verwijten heeft men jou in het verleden gemaakt? Leer van deze feedback.
quote:Zalmsnipper schreef op 27 december 2016 @ 21:31:

En nu een stukje zelfreflectie: wat doe jij dat het steeds mis gaat?

Dit.

Wat gaat er steeds mis?
zo vaak ontslagen vanwege onenigheid? Ga werken aan datgene wat dit veroorzaakt.

Snap je zelf waarom dit steeds gebeurd of ligt het probleem volgens jou bij een ander?
Sons kan je gewoon je plekje niet vinden
Misschien kun je eens een tijd via een uitzendbureau werken?

En ik zou een serieus gesprek aangaan met de huidige werkgever. Waar gaat het fout en wat kun je doen om dat te verbeteren? Je hebt toch niks meer te verliezen, dus als je geluk hebt is ie eerlijk. En dat zal dan misschien een harde dobber zijn, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wat vervelend!

Wat waren de redenen dat je met onenigheid uit elkaar ging?
Spreek je jezelf nu niet tegen? Je word ontslagen omdat je meer moest gaan werken, en je wilt dit niet? Maar je wil wel graag werken?

Waarover ging get de andere keren als je onenigheid had? En wat was jou rol hierin? Wat heb je gedaan om tot een oplossing te komen?
quote:teletubbie1234 schreef op 27 december 2016 @ 21:33:

Sons kan je gewoon je plekje niet vindenSoms is niet 4 stages, 1 afstudeerbedrijf en 5 werkgevers.
Ik vraag mij ook af wat voor onenigheid je hebt waardoor je steeds weg wordt gestuurd of zelf vertrekt? Ik denk dat zo lang je daar niet aan werkt je dit probleem blijft houden.
Lastig om te oordelen van een klein stuk tekst. Ik vind dat je voor iemand van 30 wel erg veel verschillende werkgevers hebt gehad, helemaal omdat je aangeeft dat je wegens onenigheden weg moest.

Ik denk dat het heel slim is om naar je eigen gedrag te kijken, waardoor heb jij zo regelmatig een onenigheid met je werkgever
If you can dream it, you can do it.
Hoi...
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 09:53
Reden: Herkenbaar
% gewijzigd
Ik heb ook wel eens een baan gehad waar ik niet op mijn plek was. Voor onenigheid kies je vaak zelf. In een baan waar geen enkele dialoog mogelijk was hield ik de eer aan mijzelf. Op zoek naar een andere baan maar wel die ene baan netjes afsluiten. In die tijd kon ik het niet riskeren om hem inkomen te hebben, dus dan geen discussie aan gaan. Geen onenigheid laten ontstaan. Gewoon werken en salaris vangen.
Het kan ook zijn dat j in een sector zit/zoekt die niet bij je karakter/wensen past. Ik heb noodgedwongen ergens moeten werken waar ik van te voren wist dat ik niet zou kunnen aarden, maar er moest brood op de plank komen dus dan maar even doorbijten. Het klikte niet, het werkte niet en dat lag absoluut voor een deel aan mij, terwijl ik hier in de 'juiste' sector niets van merk en het juist super gaat. Sorry, een beetje cryptisch moet ik het wel houden Ik zou kijken of dit echt hetgene is wat bij je past en of daar misschien iets fout gaat.
Wat voor soort werk doe je, TO, in welke sector? Is het iets wat bij je past?
Dus je werkgevers waren allen onrechtvaardig? Wat je zou kunnen doen, is je afvragen per situatie wat je ervan hebt geleerd en of er misschoen andere aanpakken mogelijk zijn zonder mensen tot je ontslag te drijven.

Succes
Geen allemansvriendje dus.

Mischien moet je denken aan iets als zzp-er.

En gerichter solliciteren.

Dus kijken wat voor soort mensen je wel liggen of wat voor soort teams wel leuk waren. Wat je wel een prettige leidinggevende vond.

Zelf kritisch zijn tijdens het sollicteren en je proeftijd.

Voor de time being een baan zoeken waar je bijv als bijbaantje al en leuke tijd hebt gehad, ik begrijp dat er weer meer werk is.

Dus iets in de horeca oid zoeken, bijkomen na deze achtbaan en dan rustig verder kijken.

Een vriendin van mij die ik erg hoog heb zitten heeft ook zo'n periode gehad en heeft dit ook zo gedaan.

Maar leuk voor je zelfvertrouwen is anders. Dus ik zou wel proberen aan de slag te blijven maar even bij te tanken en leuke ervaringen proberen op te doen.

Zou ik proberen.
Maar je wordt toch niet ontslagen omdat je 1x iemand niet ingewerkt krijgt? En je haalt je stage toch niet omdat je 1x naar school moet?

Daar moet veel meer achter zitten.
quote:Marjoviv schreef op 27 december 2016 @ 21:45:

Bij Mn stages was er wel een kritiek dat ik introvert overkwam, en dat ik 1 keer naar school moest om een opdracht in te leveren. Bij Mn 7 jarige bijbaan als kassamedewerker kwam er kritiek dat ik voor mezelf opkwam omdat Mn overuren niet uitbetaald werd. Mn werkgever kon het niet hebben dat ik maandenlang om Mn uitbetaling van Mn overuren vroeg. Toen had hij me op het matje geroepen en geklaagd dat ik een negatief persoon was waar niemand mee pauze wilde houden en dat hij me iets wilde doen omdat ik volgens hem bleef zeuren om Mn uitbetaling. Bij een andere baan werd ik weggestuurd omdat Mn werkgever en ik met elkaar botste. Ik moest van haar iemand inwerken en dat lukte niet, omdat die persoon niks opschreef en vervolgens ging huilen omdat ik te snel ging met Mn uitleg. Ik werd aangesproken hierop. Daarom stuurde ze me weg. In de andere sector ging het tot 3 keer toe niet goed, omdat ik niet geschikt ben voor de logistieke sector. Maar bij Mn laatste werkgever hoopte ik wel heel lang te kunnen blijven. Alleen ik werkte niet goed samen met een collega met beperkingen. Hierdoor werd ik weggestuurd.Hoe vaak vraag je zoiets dan? Dagelijks, wekelijks? En hoe vraag je dat dan? En waar? En plein public of even privé?
quote:hoelahoepla schreef op 27 december 2016 @ 21:53:

Maar je wordt toch niet ontslagen omdat je 1x iemand niet ingewerkt krijgt? En je haalt je stage toch niet omdat je 1x naar school moet?

Daar moet veel meer achter zitten.Het zou kunnen dat TO niet helder/handig gecommuniceerd heeft. Ze is misschien gewoon naar school gegaan om die opdracht in te leveren zonder dat ruim vantevoren te overleggen. Ik krijg bij deze TO het gevoel dat ze het niet rot bedoelt maar soms niet al te handig uit de hoek komt.
Hoi...
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 09:54
Reden: Herkenbaar
% gewijzigd
Nou ik kan mij wel voorstellen dat een werkgever het vervelend vind als iemand 100x vraagt om uitbetaling.

Echter zolang jij in je mail oid netjes en correct blijft en het puur feitelijk houd....dan is het enigste wat hij na die tijd kan doen is je contract niet verlengen (omdat hij van je af wilt) je ontslaan is niet mogelijk met deze reden.

Welke opleiding heb je eigenlijk gedaan? en wat ging er niet zo goed tijdens je stage...puur introvert dat kan absoluut geen reden zijn.
quote:Lavendel_Madelief schreef op 27 december 2016 @ 21:56:

[...]

Het zou kunnen dat TO niet helder/handig gecommuniceerd heeft. Ze is misschien gewoon naar school gegaan om die opdracht in te leveren zonder dat ruim vantevoren te overleggen. Ik krijg bij deze TO het gevoel dat ze het niet rot bedoelt maar soms niet al te handig uit de hoek komt.Dat kan, maar uit haar verhaal blijkt (vind ik) geen zelfreflectie. Het ligt nooit alleen maar aan de ander. Ook bij een zakelijk conflict heb je (meestal!) een eigen aandeel waar je iets over kan zeggen.
quote:sssssst schreef op 27 december 2016 @ 21:54:

[...]

Hoe vaak vraag je zoiets dan? Dagelijks, wekelijks? En hoe vraag je dat dan? En waar? En plein public of even privé?Het speelde zich een paar jaar geleden af. Ik heb het in een periode van een half jaar 3 keer gevraagd in een privé moment op werk. Ik weet in een andere situatie met dezelfde werkgever dat hij Mn andere vaste collega een opleiding en een hogere functie had beloofd maar dat hij achter haar rug om een jongere dame voor de functie had aangenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven