paniek?!

02-01-2017 20:26 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik post even mijn verhaal hier omdat ik graag jullie mening/antwoorden hoor...

Sinds 3 maanden geleden ben ik gestopt met de pil na 10 jaar. dit omdat ik wilde kijken of alles in mijn lichaam 'nog werkte' en omdat ik het wel welletjes vond en van plan was na 10 jaar te stoppen met de pil. na precies een maand ben ik netjes ongesteld geworden.

Na deze maand 'pil-loos' ben ik weer voor een maand begonnen aan de pil omdat ik merkte dat ik teveel afviel en dit niet wilde. uiteindelijk na 1 maand pil geslikt te hebben dus weer gestopt. Ik weet het, ik heb er een aardig rommeltje van gemaakt zo en dat was ik niet van plan!

nu komt het. na ongesteld te zijn geweest zonder pil, en dus nu een maand zonder pil in het leven sta, heb ik sex gehad met mijn vriend gisteren. volgens een app die ik heb is er vandaag een verhoogde kans op zwangerschap vanwege de eisprong, en duurt het nog 14 dagen tot mijn ongesteldheid, echter is het zo dat ik sinds een dag of 2 weer een lichte bloeding heb. ik weet niet precies of dit een tussentijdse bloeding is of een nieuwe menstruatie (lijkt mij niet, ben pas ongesteld geweest?) maar gisteren sex gehad en je raadt het al, condoom is gescheurd.

is er een grote kans dat ik zwanger kan zijn? ik bedoel, ik heb 10 jaar de pil geslikt en ben pas de afgelopen 2 maanden ietwat roekeloos bezig geweest met stoppen/verder slikken, maar ik hoor om me heen dat vrouwen pas na 2 jaar gestopt te zijn met de pil zwanger worden. en aangezien ik 10 jaar op rij de pil slikte, lijkt me dit geen reden tot paniek!?

of.. toch maar zsm huisarts bellen?

alvast bedankt voor de reacties!
Ja, je kunt zwanger zijn. Maar dat wil je vast niet horen.
Jawel hoor... ik bedoelde meer van, is er een grote kans nu zo vanwege die eisprong e.d. of zal het niks zijn omdat ik ook weer bloedingen heb... dus niet naar de huisarts.
Ligt eraan: als een zwangerschap geen probleem is, rustig afwachten. Als een zwangerschap ongewenst is: naar de huisarts.

Een MAP kan binnen 72 uur maar neemt na de eerste 24 snel in betrouwbaarheid af. Het is dus in theorie nog een optie maar dat kun je het beste met je HA overleggen. Even bellen dan dus.
Ja, je kunt zwanger zijn. Of je een reden tot paniek wilt en moet hebben als je naar eigen zeggen roekeloos bent geweest, vraag ik me af.

Ik zou een (ziekenhuis)apotheek zoeken die nu nog open is en een MAP halen, als het niet gewenst zou zijn. Anders heb je voor 1,50 bij de Action twee zwangerschapstesten.
Tuurlijk kan je zwanger worden. Zo gauw je stopt met de pil ben je weer vruchtbaar.

Het kan ook veel langer duren maar dat is bij iedereen anders. Ik zou over 2 weken even een testje doen, huisarts bellen heeft niet zoveel zin.
Dat is het dus... ik weet niet of het paniek zou zijn of iets waar ik blij mee kan zijn. Ik zou het niet gepland hebben in ieder geval
Even niet om lullig te zijn: maar weet hij het ook? Hebben jullie ooit besproken "wat als..."?

Anders lijkt dit mij een goed tijdstip daarvoor en niet over 2 weken
Nou, als je al 10 jaar de pil slikt en pas de laatste twee maanden aan het kloten bent met de pil kun je vast niet zwanger zijn. Tijdens het slikken van de pil kun je immers ook niet zwanger worden als je slechts één keer de pil vergeet.
Is het ook zo dat je rond de eisprong meer vruchtbaar bent dan op 'gewone' dagen? Reden dat ik dit vraag is omdat ik dan idd wel een test zou moeten doen.

Ook vind ik die tussentijdse bloeding raar. want als dit namelijk een gewone ongesteldheid zou zijn weer, dan wel 2 weken te vroeg, dan is die eisprong niet meer van toepassing en dus kleinere kans om zwanger te zijn...
Dat je zolang de pil hebt geslikt zegt niets, zodra je stopt met anticonceptie kun je direct zwanger worden. Idd nu een keuze maken, of nu een MAP halen of het afwachten. Je hebt een redelijke kans dat je zwanger wordt. Of die bloeding een ongesteldheid is of niet is ook lastig te zeggen wanneer je nog zo kort gestopt bent.

Bij ons is het afgelopen maand ook mis gegaan (onveilig) en wij hebben toen bewust ervoor gekozen geen MAP te halen. Het is maar net of je het ziet zitten om zwanger te worden. Helaas heb je nu niet zoveel tijd om te twijfelen, dat is lastig. Succes met je keuze!!
En ja hij weet er ook van ja, hebben het er zeker over gehad!
Ik wil je niet paniekeriger maken ofzo...maar ik was 18 jaar aan de pil en vrijwel direct na het stoppen ermee zwanger. Dus dat je lang aan de pil geweest bent zegt niet direct wat. Verder zou ik even nagaan wat je wilt en zo nodig handelen door een morningafter pil te gaan halen of het met een huisarts te bespreken.
Ok Vlammetje, dankjewel voor je antwoord! Ik wacht het ook nog even af dan. jij ook succes!
quote:S-Groot schreef op 02 januari 2017 @ 20:38:

Nou, als je al 10 jaar de pil slikt en pas de laatste twee maanden aan het kloten bent met de pil kun je vast niet zwanger zijn. Tijdens het slikken van de pil kun je immers ook niet zwanger worden als je slechts één keer de pil vergeet.Volgens mij is dat niet waar hoor! Ligt eraan welke pil je vergeet. In welke week. Is bij iedereen anders.
Bedankt Daantje! Ik moet nog 4/5 dagen wachten voor ik weet hoe het ervoor staat. Toch best spannend..
MAP = morning after pil. Ga even langs de huisarts! Hij/zij kan met je meedenken en gepast advies geven!!
Want jij hebt ook rond de eisprong dus onveilig sex gehad , en je kan pas na de menstruatie een test doen? ik wil morgen al een test halen maar dat gaat niet betrouwbaar zijn natuurlijk...
Ik weet niet hoe lang de MAP precies werkt, maar morgenochtend gelijk halen of direct een overtijdbehandeling doen want je bent hardstikke vruchtbaar!!!
Bloed kan innesteling zijn. Beetje snel maar toch.
@Honingbijtje, dankjewel voor je reactie!!

ga morgen gelijk een MAP halen ja... wat is een overtijdbehandeling!? sorry maar ik heb hier echt 0 ervaring mee zoals je ziet !
quote:Daantje189 schreef op 02 januari 2017 @ 20:43:

Want jij hebt ook rond de eisprong dus onveilig sex gehad , en je kan pas na de menstruatie een test doen? ik wil morgen al een test halen maar dat gaat niet betrouwbaar zijn natuurlijk...Ehhhh dit meen je toch niet? De bevruchting heeft dan nog amper plaatsgevonden.
quote:vivapimpelmees schreef op 02 januari 2017 @ 20:49:

[...]

Ehhhh dit meen je toch niet? De bevruchting heeft dan nog amper plaatsgevonden.ik bedoelde, je kan pas een test doen na een week of 2, omdat je het anders misschien te snel doet?
quote:Daantje189 schreef op 02 januari 2017 @ 20:38:

Is het ook zo dat je rond de eisprong meer vruchtbaar bent dan op 'gewone' dagen? Reden dat ik dit vraag is omdat ik dan idd wel een test zou moeten doen.

Ook vind ik die tussentijdse bloeding raar. want als dit namelijk een gewone ongesteldheid zou zijn weer, dan wel 2 weken te vroeg, dan is die eisprong niet meer van toepassing en dus kleinere kans om zwanger te zijn...Euh...
Ik niet eens rond de eisprong, best een tijdje daarvoor al. Dus de kans is niet groot maar aanwezig.

Ik wil pas een test doen als ik niet ongesteld word. Ik moet vrijdag ongesteld worden en als dat niet gebeurt ga ik zaterdag testen. Je test niet na je menstruatie maar als je geen menstruatie krijgt of vanaf de dag dat je ongesteld moet worden. Paar dagen daarvoor kan soms ook maar dat verschilt per persoon. Nu al testen heeft geen enkele zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven