Wat te doen in de natuur?

maandag 2 januari 2017 om 22:52
Ik wil graag wat meer bewegen en buiten zijn. Nou ben ik niet sportief en een wandeling maken staat bij mij vaak gelijk aan een doel, zoals bijvoorbeeld het doen van boodschappen. Ik zou graag wat meer naar buiten willen, de natuur in. Maar wat doe je in de natuur? Alleen wandelen??
Ik woon in een natuurrijk gebied en heb genoeg opties maar geen idee!
Dus wat doen jullie buiten, in de natuur?
Ik woon in een natuurrijk gebied en heb genoeg opties maar geen idee!
Dus wat doen jullie buiten, in de natuur?

maandag 2 januari 2017 om 23:08
Wandelen, mountainbiken, fotograferen, hoofd leegmaken, energie opdoen, genieten van alles wat ik in de natuur zie, hoor en ruik, af en toe deelnemen aan natuurexcursie. In de zomer fietsen en picknickkleed mee. Na een fietstocht dan picknickkleed in het bos neergooien en lekker wat lezen.
Verder denk ik dat je het best bij je eigen interesse aan kunt sluiten. Als je van vogels houdt, ga dan bijv. wandelen of fietsen en vogels spotten, houd je van fotografie, neem je camera mee. Houd je van sociaal contact tijdens het in de natuur zijn, sluit je dan aan bij een wandelclub/nordic walkingclub o.d. Heb je direct een stok achter de deur om te gaan.
Ken ook mensen die gaan schatzoeken in de natuur (is een site voor, weet de naam niet meer)
Later toegevoegd: wat Aliva zegt; geocaching bedoel ik ook.
Verder denk ik dat je het best bij je eigen interesse aan kunt sluiten. Als je van vogels houdt, ga dan bijv. wandelen of fietsen en vogels spotten, houd je van fotografie, neem je camera mee. Houd je van sociaal contact tijdens het in de natuur zijn, sluit je dan aan bij een wandelclub/nordic walkingclub o.d. Heb je direct een stok achter de deur om te gaan.
Ken ook mensen die gaan schatzoeken in de natuur (is een site voor, weet de naam niet meer)
Later toegevoegd: wat Aliva zegt; geocaching bedoel ik ook.
maandag 2 januari 2017 om 23:11
Als je enige kennis hebt, wordt het ook interessanter. Dan blijkt kleine paadje dat nergens naartoe lijkt te gaan een weggetje naar een dassenburcht. Dan valt je op hoe mooi de vogels zich verdelen in de lagen van de bomen; sommige leven vooral laag en in de struiken, anderen meer in het midden en weer andere in de toppen. Je ziet sporen, voetsporen maar ook sporen gemaakt door het eten. Het valt je op dat de koeien met de kont in de wind staan, dat planten elkaar opzoeken, als in elkaars nabijheid groeien, dat planten die veel licht nodig hebben (vaak) lichtere bladen hebben, dat een bejaarde boom veel scheuten om zich heen heeft, dat, dat, dat.
Sorry ik ben een beetje een natuurliefhebber.
Wat je zou kunnen doen -behalve lezen- is eens deel nemen aan een excursie in de natuur. Die zijn meestal gratis en hebben ook vaak een thema, bijv sporen.
Wat je zou kunnen doen -behalve lezen- is eens deel nemen aan een excursie in de natuur. Die zijn meestal gratis en hebben ook vaak een thema, bijv sporen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
maandag 2 januari 2017 om 23:12
NS-routes doen (en afvinken). Een lange route opbreken in stukjes (zoals het Pieterpad). Naar een luisterboek luisteren. Vrijwilligen voor een organisatie die zwerfvuil opruimen. Een (leen)hond uitlaten. Opdrachten voor een fotografiecursus (of tekencursus) doen. Brandnetels plukken voor in de brandnetelthee (wel wassen wegens hondepis haha). Rolschaatsen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 2 januari 2017 om 23:13
quote:kopjekoffie70 schreef op 02 januari 2017 @ 23:11:
Als je enige kennis hebt, wordt het ook interessanter. Dan blijkt kleine paadje dat nergens naartoe lijkt te gaan een weggetje naar een dassenburcht. Dan valt je op hoe mooi de vogels zich verdelen in de lagen van de bomen; sommige leven vooral laag en in de struiken, anderen meer in het midden en weer andere in de toppen. Je ziet sporen, voetsporen maar ook sporen gemaakt door het eten. Het valt je op dat de koeien met de kont in de wind staan, dat planten elkaar opzoeken, als in elkaars nabijheid groeien, dat planten die veel licht nodig hebben (vaak) lichtere bladen hebben, dat een bejaarde boom veel scheuten om zich heen heeft, dat, dat, dat.
Wat je zou kunnen doen -behalve lezen- is eens deel nemen aan een excursie in de natuur. Die zijn meestal gratis en hebben ook vaak een thema, bijv sporen.Je kunt je kennis vergroten.
Wat je zou kunnen doen -behalve lezen- is eens deel nemen aan een excursie in de natuur. Die zijn meestal gratis en hebben ook vaak een thema, bijv sporen.Je kunt je kennis vergroten.
maandag 2 januari 2017 om 23:14
maandag 2 januari 2017 om 23:18
Je kan je ook inschrijven voor een wandeltocht over een aantal maanden (hoeft niet meteen de vierdaagse te zijn, maar wel iets dat je niet ongetrained kan doen, zeg iets van een dag tussen de 30 en 50 km), zodat je een reden hebt om te trainen. En dat dan aan iedereen vertellen dat je dat gaat doen.
(Zo doe ik dat met hardlopen, haha. Het is mijn eer te na ongetraind aan de start te verschinen. Zonder inschrijving over een aantal maanden, loop ik tóch minder, dus het is een staaltje mezelf goed kennen en zo psychlogisch dwingen drie keer per week hard te lopen).
(Zo doe ik dat met hardlopen, haha. Het is mijn eer te na ongetraind aan de start te verschinen. Zonder inschrijving over een aantal maanden, loop ik tóch minder, dus het is een staaltje mezelf goed kennen en zo psychlogisch dwingen drie keer per week hard te lopen).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

maandag 2 januari 2017 om 23:19