Wat een uitvinding!
zondag 8 januari 2017 om 15:58
Moest er net aan denken...misschien een beetje raar, maar ik blijf de wasmachine een geweldig iets vinden... kleding of linnengoed er vuil in stoppen, wat wasmiddel erbij, deurtje dicht, knop indrukken en een uur of wat later komt het er schoon uit!
En mijn toilet. Het is zo vanzelfsprekend maar ben zo blij met het gemak. En hoe makkelijk het schoon te houden is.
Met welke uitvinding ben jij een blij ei?
En mijn toilet. Het is zo vanzelfsprekend maar ben zo blij met het gemak. En hoe makkelijk het schoon te houden is.
Met welke uitvinding ben jij een blij ei?
zondag 8 januari 2017 om 17:31
zondag 8 januari 2017 om 17:34
Uitvinding:
Het begrip uitvinding is uit een drietal elementen opgebouwd, zoals ook vermeld in de Memorie van Toelichting (MvT) bij de Rijksoctrooiwet uit 1910.
Een uitvinding duidt op een ‘weten’, een ‘kunnen’ en een ‘vooruitgang’.
De uitvinding is:
Een nieuwe technische truc
Een nieuwe oplossing voor een technisch probleem, welke oplossing zichtbaar is gemaakt, geconcretiseerd, in een voortbrengsel of werkwijze.
Het begrip uitvinding is uit een drietal elementen opgebouwd, zoals ook vermeld in de Memorie van Toelichting (MvT) bij de Rijksoctrooiwet uit 1910.
Een uitvinding duidt op een ‘weten’, een ‘kunnen’ en een ‘vooruitgang’.
De uitvinding is:
Een nieuwe technische truc
Een nieuwe oplossing voor een technisch probleem, welke oplossing zichtbaar is gemaakt, geconcretiseerd, in een voortbrengsel of werkwijze.
zondag 8 januari 2017 om 17:34
zondag 8 januari 2017 om 17:35
Ontdekking:
Nu we onderscheid weten te maken tussen innovatie en uitvinding is het begrip ontdekking gemakkelijk te definiëren. Bij een ontdekking gaat het om het verkrijgen van een nieuw inzicht. Het duidt dus enkel op een ‘Weten’. De ontdekking van Amerika door Columbus was een inzicht dat daar land was. Columbus vond het land zelf niet Uit.
Nu we onderscheid weten te maken tussen innovatie en uitvinding is het begrip ontdekking gemakkelijk te definiëren. Bij een ontdekking gaat het om het verkrijgen van een nieuw inzicht. Het duidt dus enkel op een ‘Weten’. De ontdekking van Amerika door Columbus was een inzicht dat daar land was. Columbus vond het land zelf niet Uit.
zondag 8 januari 2017 om 17:37
zondag 8 januari 2017 om 17:56
zondag 8 januari 2017 om 18:06
quote:blueeyes*3 schreef op 08 januari 2017 @ 17:42:
Oven. Heel blij mee. Ik heb een aantal jaar zonder oven en zonder magnetron gedaan, dus mijn huidige oven waardeer ik zeer!
En luisterboeken. En kleurboeken voor volwassenen en kleurpotloden.
O, en dingen als zeep, ook erg blij mee!Jaaa oven!
Oven. Heel blij mee. Ik heb een aantal jaar zonder oven en zonder magnetron gedaan, dus mijn huidige oven waardeer ik zeer!
En luisterboeken. En kleurboeken voor volwassenen en kleurpotloden.
O, en dingen als zeep, ook erg blij mee!Jaaa oven!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''