Inlogproblemen Macbook iTunes

09-01-2017 21:02 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Sorry, lang verhaal geworden met alle edits omdat ik het allemaal nog een keer heb gedaan en aanvullende info heb. Frustratie hier!)

Na een week zelf emmeren kom ik er niet uit, wellicht heeft iemand van jullie hetzelfde meegemaakt:

Ik kreeg 2x een melding dat er vanuit een random vreemd land een poging gedaan werd om in te loggen op m'n iTunes, na de 2e keer heb ik besloten mijn wachtwoord aan te passen voor de zekerheid, dit heb ik op mijn mobiel gedaan waar ik ook de melding op krijg. (Zo'n pop up 'uw ID wordt gebuikt in ***(land)' en dan moet je kiezen toe toestaan of niet toestaan, ik heb uiteraard gekozen voor 'niet toestaan beide keren')

Hierna heb ik op mijn telefoon ingelogd met mijn nieuwe wachtwoord in iTunes, niks aan het handje.

Vervolgens kreeg ik op mijn laptop de melding dat ik mijn wachtwoord moest gaan ingeven voor iTunes, logisch want die had ik aangepast.

Wanneer ik dit doe, met precies hetzelfde wachtwoord dat ik heb ingesteld en heb gebruikt op mijn telefoon (die dus werkt, ik weet 100% zeker dat ik de juiste ingeef) krijg ik de melding dat ik te vaak mijn wachtwoord verkeerd heb ingegeven en dat er een Apple id-verificatiecode naar mijn telefoon is verzonden en ik die moet gebruiken. Ik krijg dit smsje ook, ik kan daar alleen niks mee? Ik probeer dan opnieuw mn wachtwoord in te geven maar er komt nergens een vakje oid waar ik die code kan invoeren? Het smsje bevat alleen de tekst 'Je Apple id-verificatiecode is: ******' en bevat dus geen link om op te klikken of hem in te geven oid.

(Kleine aanvulling *edit*: Wanneer het smsje met de code binnenkomt, is het eerst een pop up, deze zegt 'Voer op uw apparaat in het wachtwoordveld uw wachtwoord gevolgd door deze code in: ****(code)' Maar als ik mijn wachtwoord weer invul en op doorgaan klik (omdat je zou denken dat je dan de code moet invullen zegt hij 'Wachtwoord vergeten? Uw wachtwoord is meer dan een maal onjuist ingevoerd. Voor uw bescherming dient u het op te halen voordat u verder gaat met het gebruik van de iTunes Store.' Ik ben hem niet vergeten! Snap er niks van haha)

Ik heb voor het weekend al eens een 'herstel' iets gedaan voor mn account (even kwijt hoe dit precies heet) maar daar heb ik verder niks meer van ontvangen.

Nog een edit aangezien ik dit nu weer aan het doen ben: als ik wachtwoord herstel wil doen, kom ik op een pagina waar ik m'n email invul, een random code moet overtypen en m'n vertrouwde telefoonnummer ingeef krijg ik een smsje met een code, die vul ik in en dan krijg ik de melding dat het wordt verwerkt en ik op iforgot.apple.com de status van m'n herstel kan bekijken, als ik daar inlog krijg ik alleen hetzelfde cirkeltje zegmaar...)

Zojuist heb ik op de website van Apple ingelogd met m'n apple id ( wat ook weer aangeeft dat m'n wachtwoord gewoon klopt.. ) om te kijken of ik daar nog iets kon vinden, maar daar heb ik ook niet heel veel aan.

Nu heb ik echt geen idee meer wat ik moet doen. Iemand ervaring? Niet geschoten is altijd mis.. Anders ga ik ze van de week maar even bellen, zijn nu helaas niet telefonisch meer te bereiken.

Krijg nu om de zoveel tijd een pop up van iTunes en iCloud dat ik m'n wachtwoord moet ingeven.. Redelijk irritant haha.

Thanks voor het meedenken!
Internagelaktisch
Heb je de laptop al een keer helemaal afgesloten en opnieuw opgestart?
quote:Aragog schreef op 09 januari 2017 @ 21:46:

Heb je de laptop al een keer helemaal afgesloten en opnieuw opgestart?Yep! Die gaat elke avond echt uit en gaat in de ochtend weer aan.
Internagelaktisch
Noujjaaaaa, ik heb het! Na nog een hele tijd klooien.

Voor de mensen die hier ooit op zoeken en dit topic tegenkomen omdat ze hetzelfde probleem hebben...

Je moet je wachtwoord ingeven INCL de code.

Dus stel je wachtwoord is Viva123 en de code die je op je telefoon oid krijgt is 123 456, dan voer je ALS WACHTWOORD in: Viva123123456. Heel onduidelijk zeg... Maar goed! Ik denk ik probeer het gewoon.. En alles werkt weer!

Slotje aub!
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven