Menorca, wie is er geweest ??
maandag 12 januari 2009 om 23:30
jaja, nooit gedacht maar toch is het moment aangebroken, ik ga me verdiepen in "buggy-eiland Menorca"...
Eind april/begin mei staan er 2 weken te roepen in mijn agenda om gevuld te worden, bij voorkeur met zon en strand.
Echter, mijn aversie tegen vliegtuigen en het feit dat er nu twee kleine kinderen (3 en 5) zonder veel zitvlees mee op vakantie gaan, heeft me doen besluiten dat de vliegtijd ECHT niet al te lang moet zijn.
Dusseh, ervaringen zijn welkom !
Wat was er leuk ? Wat niet ? En niet geheel onbelangrijk, welk seizoen is goed ? Heb al wat zitten googlen maar ervaringsdeskundigen zijn van harte uitgenodigd om hun kennis te verspreiden !
Eind april/begin mei staan er 2 weken te roepen in mijn agenda om gevuld te worden, bij voorkeur met zon en strand.
Echter, mijn aversie tegen vliegtuigen en het feit dat er nu twee kleine kinderen (3 en 5) zonder veel zitvlees mee op vakantie gaan, heeft me doen besluiten dat de vliegtijd ECHT niet al te lang moet zijn.
Dusseh, ervaringen zijn welkom !
Wat was er leuk ? Wat niet ? En niet geheel onbelangrijk, welk seizoen is goed ? Heb al wat zitten googlen maar ervaringsdeskundigen zijn van harte uitgenodigd om hun kennis te verspreiden !
dinsdag 13 januari 2009 om 00:24
Ikke ikke! Eind '07 met toen anderhalf jaar oude dochter. Prima naar onze zin gehad. Het is wel de moeite om wat extra tijd te besteden aan zoeken naar een leuk plaatsje en accomodatie. Wij zaten op advies van 'n kennis die er bekend is in Calla 'n Bosch, en dat vonden we ook toen we eenmaal wat andere plaatsjes hadden gezien, een goede keus. Naam appartement zou ik moeten opzoeken, maar we hadden speciaal gezicht naar iets aan het strand (en wat was ik blij dat ik zo uit m'n appartementje de zee in kon wandelen ipv bepakt en bezakt in de hitte een eind sjouwen of een eind sukkelen in zo'n hotelbusje). Aan het strand en in en om het hotel was het prima uit te houden. Zwembad, speeltuintje, animatieteam (dochter was er nog wat te klein voor, maar ondanks mijn aanvankelijke aversie moet ik bekennen dat het voor iets grotere kinderen gewoon hartstikke leuk is - voor de papa's en mama's ook trouwens ).... Maar als je wat wil ondernemen is er genoeg te doen. De hoofdstad en de tweede stad zijn absoluut een dagtochtje waard. Kan met de bus, maar voor een redelijk bedrag huur je ook 3 dagen een auto. Dan kun je ook naar prachtige, afgelegen strandjes, geinige oude monumenten (stonehenge varianten) en mooie wandelpaden. Qua "echt" entertainment (pretparken etc) is er geloof ik niet veel, maar daar heb ik eerlijk gezegd ook niet naar gezocht. Alles en iedereen is zeer kindvriendelijk, restaurants zijn helemaal op kleintjes ingesteld (houd er rekening mee dat je koters vaker een lolly toegestopt krijgen dan je lief is ). Qua periode: hoogseizoen kan het heel erg druk zijn heb ik gehoord, weet niet zeker of ik het dan net zo leuk had gevonden. Maar wij waren eind september. Risico is dat je kans hebt op slecht weer (in ons geval 2 dagen, de rest gelukkig prachtig), maar grote voordeel is dat het heerlijk rustig is. April/mei, wat jij van plan bent, is denk ik ook een goede periode qua drukte. Probeer of je ergens kunt checken wat het weer in die tijd doet (garanties heb je nooit, maar toch...).
dinsdag 13 januari 2009 om 08:56
ben er in het hoogseizoen geweest en ook dat was prima, zaten net als bovenstaande forummer in cala'n bosch.
Kinderen hebben zich een week lang in het zwembad vermaakt. eten deden we buiten de deur en dat was goed betaalbaar vonden wij. Was eens een heerlijke afwisseling van alle verregende vakanties van de jaren ervoor!
Kinderen hebben zich een week lang in het zwembad vermaakt. eten deden we buiten de deur en dat was goed betaalbaar vonden wij. Was eens een heerlijke afwisseling van alle verregende vakanties van de jaren ervoor!