Buikpijn dochter tips

13-01-2017 14:56 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, onze dochter van 2 jaar geeft vaak aan dat ze buikpijn heeft.

Het is niet alleen na het eten maar kan ook zomaar midden op de dag zijn en van de ene dag dunne ontlasting naar de volgende dag keiharde ontlasting. Nu eet ze over de dag natuurlijk ook wel is snoep dus ik ga nu twijfelen of dat de oorzaak heeft en ze drinkt ook drankjes met suiker (aanmaaklimonade en pakjes drinken)

Volgende week ga ik toch even urine wegbrengen bij de dokter, maar ik was benieuwd of iemand hier nog tips voor me heeft.
@phaedra_ Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo'n "doktersloper", maar de assistentevan de dokter wilde ook eerst urine testen en dan verder kijken.
@didigirl had ze dan gelijk last of kon dat ook later komen?
quote:vrouwtje1983 schreef op 13 januari 2017 @ 15:16:

@phaedra_ Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo'n "doktersloper", maar de assistentevan de dokter wilde ook eerst urine testen en dan verder kijken.

En ze weten van de onregelmatige stoelgang enz?

En al willen ze eerst urine testen, dan ga je toch niet allerlei vage tips hier opvolgen, terwijl niemand weet wat je kind mankeert?
@Phaedra_ ja dat heb ik aangegeven bij de assistente.

Ik ga alleen proberen rekening te houden met voeding en meer drinken, daar is toch niks mis mee.
quote:vrouwtje1983 schreef op 13 januari 2017 @ 15:24:

@Phaedra_ ja dat heb ik aangegeven bij de assistente.

Ik ga alleen proberen rekening te houden met voeding en meer drinken, daar is toch niks mis mee.

Misschien wel. Misschien moet je helemaal niet iets laxerends geven, misschien wel, of geen suiker of wel of geen koemelk of wel.

Ik vind het echt dom om nav een topicje op Viva te gaan lopen kloten met je dochters gezondheid.
@Phaedra, ik ga helemaal niks doen met laxerend dat heb ik ook niet gezegd en ook niet met koemelk. Ik ga haar wel proberen wat meer te laten drinken, maar dat kan geen kwaad.
quote:vrouwtje1983 schreef op 13 januari 2017 @ 15:28:

@Phaedra, ik ga helemaal niks doen met laxerend dat heb ik ook niet gezegd en ook niet met koemelk. Ik ga haar wel proberen wat meer te laten drinken, maar dat kan geen kwaad.

Teveel drinken wel.

Je zegt toch dat je ook haar voedsel aan gaat passen? En ik zie hier vooral laxerende tips voorbij komen.
Waarom geef je een kind van 2 al 2x per dag snoep?
Urine-onderzoek is redelijk standaard om eerst te doen bij kinderen met buikpijn. Dus die stap die snap ik wel. Daarnaast is het inderdaad goed als je een dagboek bijhoudt met wat je kind eet en de ontlasting. Maar los daarvan zou ik ook op korte termijn even naar de buik laten luisteren door de arts. Die kan heel makkelijk onderzoeken of er misschien sprake is van obstipatie. Als dat het geval is, dan kan de arts bepalen of Roosvicee laxo de aangewezen behandeling is, of dat er beter een poedertje met vezels voorgeschreven kan worden.

Hier trouwens ook een kind met buikpijn, wat aan lactose bleek te liggen. Het kan dus ook gewoon zoiets simpels zijn als obstipatie of lactose-intolerantie, voordat je meteen aan darmziektes gaat denken. Maar leg de ziekte van je man wel even voor aan de huisarts. Dat kan soms wel reden zijn om er wat zorgvuldiger naar te kijken.
Ik vind trouwens dat je je kind wel erg veel suiker geeft. Appelsap is een bekende veroorzaker van buikpijn, maar misschien dat andere sapjes ook niet zo lekker vallen, dat weet ik niet. Sowieso is het voor de gezondheid van je kind beter als je limonade beperkt tot... ik geloof dat het advies inmiddels eens per week is. En af en toe een snoepje is niet erg, maar je kunt je afvragen hoe nodig het is voor een kind van 2 om elke dag een snoepje te krijgen.
@Phaedra_ ja meer vezels dat wel.

@chrissiefur geen idee.. Het is er zo ingeslopen denk ik dus dat wil ik graag minderen.

@beeldig thanks voor je reactie, ik wacht even dat urineonderzoek af en dan misschien verder kijken
@beeldig, appelsap drinkt heel weinig, maar wel van die pakjes van wicky bijvoorbeeld en aanmaaklimode van Carvan.

Dat snoepen moet ik echt gaan minderen.
Ze kan ook overloop diarree hebben omdat ze verstopt zit. Ik zou ze sowieso meer water laten drinken en minderen met de suiker.
quote:Phaedra_ schreef op 13 januari 2017 @ 15:29:

[...]

Teveel drinken wel.

Je zegt toch dat je ook haar voedsel aan gaat passen? En ik zie hier vooral laxerende tips voorbij komen.

Eens.

Je nieren zitten ook in je buik en als die om wat voor reden ook slechter werken kan teveel drinken echt wel kwaad.

Weet je, het is goed dat je op de assistente vaart en nu dingen bijhoud. Echter zou ik nu niks aanpassen aan de voeding er zijn 1000 allergien, 100 oorzaken voor diarree, 100 voor obstipatie en dan nog een hoop voor andere buikklachten. Je weet niet wat er is dus waarom iets aanpassen?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@ neweve je hebt gelijk hoor, maar denk dat ik vooral rot vind dat ze buikpijn heeft en dus daarom er te snel iets aan wil doen, maar ik denk wel dat ze dus echt te weinig drinkt.
quote:neweve schreef op 13 januari 2017 @ 15:39:

[...]

Eens.

Je nieren zitten ook in je buik en als die om wat voor reden ook slechter werken kan teveel drinken echt wel kwaad.

Weet je, het is goed dat je op de assistente vaart en nu dingen bijhoud. Echter zou ik nu niks aanpassen aan de voeding er zijn 1000 allergien, 100 oorzaken voor diarree, 100 voor obstipatie en dan nog een hoop voor andere buikklachten. Je weet niet wat er is dus waarom iets aanpassen?

+1

zou ook niets aanpassen... als je nu vanalles aanpast, en de klachten minderen, dan weet je ook de oorzaak niet meer... even een week, of tot je de uitslag hebt van urine, alles bijhouden wat je "normaal" geeft aan je dochter, dat zal het duidelijkste beeld scheppen
quote:vrouwtje1983 schreef op 13 januari 2017 @ 15:38:

@beeldig, appelsap drinkt heel weinig, maar wel van die pakjes van wicky bijvoorbeeld en aanmaaklimode van Carvan.

Dat snoepen moet ik echt gaan minderen.

Goed om te minderen! Ik zou ook minderen met de siroop en wicky. Dat is echt nog niet nodig. Ik ben absoluut niet van de suikerpolitie (ik heb zelf 2 basisschool kinderen die ook absoluut weleens snoep eten en een pakje drinken nemen, maar die zijn wel een stuk ouder, dus daar krijgt je dochter op latere leeftijd vast nog meer dan genoeg van).

Het hoeft ook niet perse aan suiker te liggen hoor. Er zijn zoals al eerder genoemd vast nog 100 redenen voor buikpijn. Mijn zoontje had een hele periode spanningsbuikpijn. Alles wat hij meemaakte op de kleuterschool vond hij enorm spannend en dat uitte zich in buikpijn.

Succes!
quote:didigirl schreef op 13 januari 2017 @ 15:14:

Mijn dochter had ook altijd veel buikpijn.

Bleek door melkproducten te komen, van zodra we dat schrapten was het probleem opgelost.

Duurt wel paar weken voor je het met zekerheid kan zeggen dat het daar aan ligt.

Nu is ze 10 en weet ze dat als ze bv chocomelk drinkt de buikpijn weer terugkomt.

Als ze probiotica slikt dan kan ze er redelijk goed tegen, dus dan durft ze nog wel eens een glas chocomelk drinken.Er bestaan verschillende merken van plantaardige chocomelk. Oatly is bij mijn dochter favoriet
TO, de klachten klinken bekend. Mijn dochter had ook direct na een maaltijd buikpijn, door de dag buikpijn als ze moest poepen en het niet lukte, dunne ontlasting, of harde ontlasting. In het ziekenhuis is lactose intolerantie vastgesteld door middel van een ademtest. Sindsdien gaat het een stuk beter, nu ik alleen plantaardige producten of lactosevrije producten gebruik.
een kind van ongeveer 2 moet, dacht ik ongeveer een liter drinken. ( en ja de melk die ze drinken hoort daar ook bij)

Jullie hebben ook gelijk als jullie zeggen dat ze best minder mag snoepen, maar zijn jullie vergeten wat een tirannen 2-jarige kunnen zijn? Ik zeg hier niet mee dat ze de kleine maar moet laten doen. Maar op die leeftijd moet je je gevechten kiezen! Als ze niet veel drinkt, is het meer laten drinken al een gevecht. Als je dan ook nog de al zoetere dranken ook wil omzetten in water is het gevecht nog groter. Laat dan ineens gelijk het snoep weg, en die dreumes weet met zijn eigen geen blijf ( want ze krijgt ineens veeeeeel minder suiker binnen dan ze gewoon is, en ja dat is bikkelen in het begin) dus zoek je gevecht.

Als je iets wil proberen in haar eten, ik denk dan aan gluten of lactose. Dan 1 per 1. En even volhouden. Als je naar de dokter gaat moet je dan wel vertellen wat je al allemaal gedaan hebt natuurlijk.

Het aanleggen van een dagboekje met haar eet - drank - toilet patroon vind ik ook best een goed idee trouwens.

Maar als ze al even klaagt van buikpijn, ga gewoon naar dokter, het bespaart je een hoop tijd en wellicht ook buikpijn voor de dochter
quote:neweve schreef op 13 januari 2017 @ 15:39:

[...]

Eens.

Je nieren moeten zo'n beetje gestopt zijn voor je een vochtbeperking krijgt, maar dan zit je al aan de dialyse en dan is je kind al van drinken alleen zo ontzettend aangekomen (en had het ook al zoveel andere klachten) dat je al lang bij de arts had gezeten en al lang had ontdekt dat de nieren niet werkten. Bovendien komen nierziektes zo weinig voor, dat ik bij een kind van 2 dat te weinig drinkt rustig durf te stellen dat het gewoon méér moet drinken. Ik weet niet uit mijn hoofd wat de aanbevolen vochtintake voor een kind van die leeftijd is (het voedingscentrum weet dat wel), maar ik zou absoluut wél meer laten drinken, ook als ze nog niet door een arts gezien is.

En niet zo bang maken, zo'n vaart loopt dat allemaal niet. (En als wel, nogmaals, dan zijn er voldoende alarmsymptomen voorbij gekomen voordat er sprake zou zijn van een vochtbeperking.)
quote:meaki schreef op 13 januari 2017 @ 16:04:

[...]

Er bestaan verschillende merken van plantaardige chocomelk. Oatly is bij mijn dochter favoriet Bij lactose-intolerantie kun je bij incidenteel melkgebruik ook disolut lactase-capsules geven (bij kinderen die nog geen tabletten kunnen slikken, kun je de capsule opendraaien en de werking is ook beter dan die van kerutabs). Of zelf chocomel maken van lactosevrije melk. Dat is allemaal natuurlijk verschrikkelijk off-topic hier, maar ik wilde je de tip niet onthouden.
Vervang in ieder geval al die limonade door water of thee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Beeldig schreef op 13 januari 2017 @ 16:23:

[...]

Bij lactose-intolerantie kun je bij incidenteel melkgebruik ook disolut lactase-capsules geven (bij kinderen die nog geen tabletten kunnen slikken, kun je de capsule opendraaien en de werking is ook beter dan die van kerutabs). Of zelf chocomel maken van lactosevrije melk. Dat is allemaal natuurlijk verschrikkelijk off-topic hier, maar ik wilde je de tip niet onthouden. Dank je voor de tip, en ik heb ook zeker nagedacht over die lactase-capsules, maar voorlopig besloten om niet die capsules te geven. Ze krijgt al dagelijks andere medicijnen nog, waarvan ook een capsule die ik opendraai, omdat ze die nog niet in zijn geheel kan doorslikken. Als ze wat ouder is en capsules kan doorslikken, dan mag ze het van mij proberen. Tot nu toe ervaart ze gelukkig geen gemis in wat ze kan eten en drinken, vanwege de alternatieven die te krijgen zijn of die ik zelf maak
Bedankt allemaal voor jullie reacties!!!!

Ik ga vast aan de slag met dat drinken (proberen meer water en thee)

Voor de rest wacht ik even de urinetest af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven