Stedentrip met puber.

15-01-2017 21:59 70 berichten
Wat zijn dé steden die leuk zijn om met een puber te bezichtigen en waarom?

Al gezien: Londen, Parijs, Berlijn, New York, Washington, Glasgow, Edinburgh.
quote:Nouschi schreef op 15 januari 2017 @ 22:15:

Ik had ook heel leuke tips voor Boedapest gehad...En die ga je nu natuurlijk nooit meer delen.
quote:Pruttie schreef op 15 januari 2017 @ 22:15:

[...]

Dan is Turijn leuk. Wij zijn naar het Egyptisch museum, een automuseum en filmmuseum geweest. Ik vond de mensen, afgezien van mijn AirBNB hosts wel minder vriendelijk dan in bijv. Lissabon, vond het echt zo'n hipsterstad. Maar als je daar langs kunt kijken (en geen probleem hebt met het feit dat Italianen niet kunnen rijden), is het echt leuk.Dank je.
Alle reacties Link kopieren
Venetië, Milaan?

Madrid, Lissabon?

Stockholm, Oslo?
quote:Nouschi schreef op 15 januari 2017 @ 22:15:

Ik had ook heel leuke tips voor Boedapest gehad...

Ik voor Istanbul, maar vermoed dat TO iets anders in gedachte heeft...

Zo zonde, prachtige stad, ontzettend vriendelijke mensen, zó verwoest...
quote:Phaedra_ schreef op 15 januari 2017 @ 22:11:

[...]

Graag!

Kunst

Techniek

Geschiedenis

de ruines onder het paleis zijn heel leuk, dat is namelijk 3 keer ofzo afgebrand en onder het paleis kun je in de ruines rondlopen met een leuke maar informatieve tour (denen zijn echt heel goed in educatief toerisme met humor). de paleisruimtes zelf zijn ook heel mooi.

louisiana, een eindje buiten kopenhagen met de trein is een van de mooiste moderne kunst musea waar ik ooit ben geweest. in het centrum van kopenhagen heb je nog het contemporary art museum wat erg tof is, en dat ligt naast papiroen, een toffe loods vol met streetfood tentjes waar je lekker kunt eten

christiania is tof, een soort vrijstaatje met allemaal krakers en hippies midden in de stad

je kunt ook een eindje met de trein naar helsingor, waar het kasteel staat van hamlet

de oude karlsberg brouwerij is ook leuk.

en als je er dan toch bent moet je ook wel een boottochtje doen. ze hebben een hele fijne hop on hop off boottocht. dan kom je bijvoorbeeld langs the little mermaid, die heel saai en klein is, maar waar een prachtige beeldentuin naast ligt die wel de moeite waard is.
Rome, Florence, kopenhagen
quote:mamaonbekend schreef op 15 januari 2017 @ 22:19:

Venetië, Milaan?

Madrid, Lissabon?

Stockholm, Oslo?Vraag je nou aan mij welke steden jij leuk vindt?
Stockholm, Oslo, Helsinki, Reykjavik.
quote:Pinda-Kaas schreef op 15 januari 2017 @ 22:21:

[...]

de ruines onder het paleis zijn heel leuk, dat is namelijk 3 keer ofzo afgebrand en onder het paleis kun je in de ruines rondlopen met een leuke maar informatieve tour (denen zijn echt heel goed in educatief toerisme met humor). de paleisruimtes zelf zijn ook heel mooi.

louisiana, een eindje buiten kopenhagen met de trein is een van de mooiste moderne kunst musea waar ik ooit ben geweest. in het centrum van kopenhagen heb je nog het contemporary art museum wat erg tof is, en dat ligt naast papiroen, een toffe loods vol met streetfood tentjes waar je lekker kunt eten

christiania is tof, een soort vrijstaatje met allemaal krakers en hippies midden in de stad

je kunt ook een eindje met de trein naar helsingor, waar het kasteel staat van hamlet

de oude karlsberg brouwerij is ook leuk.

en als je er dan toch bent moet je ook wel een boottochtje doen. ze hebben een hele fijne hop on hop off boottocht. dan kom je bijvoorbeeld langs the little mermaid, die heel saai en klein is, maar waar een prachtige beeldentuin naast ligt die wel de moeite waard is.

Dat klinkt echt heel leuk. Dank je!

Ik wil dit jaar meerdere stedentrips doen, dus alle tips zijn welkom.
quote:Phaedra_ schreef op 15 januari 2017 @ 22:25:

[...]

Dat klinkt echt heel leuk. Dank je!

Ik wil dit jaar meerdere stedentrips doen, dus alle tips zijn welkom.ja kopenhagen is echt heel erg leuk, ik ben er al 3 keer geweest en heb er nog geen genoeg van!

[...]

Graag!

Kunst

Techniek

GeschiedenisIn Stockholm: nobelmuseet, museum bij het koninklijk paleis en er zijn nog een aantal andere musea die met geschiedenis en techniek te maken hebben.
Kopenhagen is idd heel mooi. Hett museum in Louisiana is alleen al door de ligging prachtig. De weg erheen is ook heel mooi.

Vergeet het zeemeerminnetje niet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Pruttie schreef op 15 januari 2017 @ 22:01:

Turijn! Wel duur (wij zaten ergens en bestelden een bon-bon. Die waren 3,- per stuk. Ik huil nog steeds als ik er aan denk), maar de musea zijn erg leuk.

Lissabon is ook leuk, maar minder cultureel denk ik. Wel goedkoop!Lissabon is geweldig!! En zeker wel cultureel. Verder is het ocenario fantastisch.

[...]

Graag!

Kunst

Techniek

GeschiedenisFlorence dus
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik zei ook niet dat Lissabon niet cultureel was, maar dat ik Turijn cultureler vond. En ik vond Lissabon geweldig! Leuker dan Turijn zelfs. Maar dat kwam misschien omdat ik de Portugezen leuker vond dan Italianen in Turijn.
Berlijn!
Warshau
Las Vegas..absurde gekke stad, lekker warm :-)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik vind Kopenhagen ook erg leuk om te shoppen. Veel winkeltjes met beginnende designers.

Voor kunst en geschiedenis is Wenen perfect. Echt zoveel mooie musea!

Sarajevo staat op mijn wishlist vanwege de geschiedenis.
quote:schorpioentje28 schreef op 15 januari 2017 @ 22:39:

Las Vegas..absurde gekke stad, lekker warm :-)

Daar is het kind al geweest.

Lekker warm is wel een pre
quote:Philae2 schreef op 15 januari 2017 @ 22:38:

Warshau

Die ga ik ook zonder het kind doen.

Ik heb echt zo'n belachelijk druk jaar voor de boeg
Ik zou gewoon nog een keer naar NY gaan.
Nice, Sevilla

Edit: ik zie Barcelona niet in je lijstje.
quote:sushilala schreef op 15 januari 2017 @ 22:42:

Ik zou gewoon nog een keer naar NY gaan.Wel aanlokkelijk, maar te lang zitten voor nu.
Barcelona, Edinburgh, Stockholm, Berlijn, Praag.

Madrid en Rome vind ik wat minder.

Las te laat: geen Edinburgh en Berlijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven