borstvoeding tips!
vrijdag 20 januari 2017 om 02:45
Hallo allemaal, ik heb een vraag en ik vroeg me ofF of juist me kunnen helpen. Het gaat om het volgende..
Ik heb een zoontje van 4,5 maand. Hij krijgt bv, maar sinds anderhalve week ook fruit (dat gaat echt super) en sinds 2 weken gaat hij voor 2,5 dag naar het kdv.
Hij drinkt om de 4 uur. Hij dronk altijd dmv een tepelhoedje. Hij drinkt tussen de 180-200cc op het kdv ik weet dat het veel is, maar met minder neemt hij geen genoegen.. als ik opwerk kolf, kolf ik in twee beurten één voeding. Sinds een week drinkt hij zonder tepelhoedje, en dan is hij binnen een kwartier klaar met drinken. En tijdens het drinken, na een minuut of vijf begint hij onrustig te worden. Het lijkt dan wel of er niks meer uit komt. Hij drinkt mijn borsten echt goed leeg, maar na 3uur heeft hij dan weer honger..Soms ook nog eerder. Hij heeft wel plasluiers, de ene keer is het voller dan de andere keer.
Ik ben bang dat mijn productie achteruit gaat. En ik wil nog zo graag bv geven. De dagen dat ik thuis ben, kolf ik ook regelmatig, ik kolf dan wel minder dan dat ik op werk kolf.
Wie heeft tips voor mij?
Alvast bedankt
Ik heb een zoontje van 4,5 maand. Hij krijgt bv, maar sinds anderhalve week ook fruit (dat gaat echt super) en sinds 2 weken gaat hij voor 2,5 dag naar het kdv.
Hij drinkt om de 4 uur. Hij dronk altijd dmv een tepelhoedje. Hij drinkt tussen de 180-200cc op het kdv ik weet dat het veel is, maar met minder neemt hij geen genoegen.. als ik opwerk kolf, kolf ik in twee beurten één voeding. Sinds een week drinkt hij zonder tepelhoedje, en dan is hij binnen een kwartier klaar met drinken. En tijdens het drinken, na een minuut of vijf begint hij onrustig te worden. Het lijkt dan wel of er niks meer uit komt. Hij drinkt mijn borsten echt goed leeg, maar na 3uur heeft hij dan weer honger..Soms ook nog eerder. Hij heeft wel plasluiers, de ene keer is het voller dan de andere keer.
Ik ben bang dat mijn productie achteruit gaat. En ik wil nog zo graag bv geven. De dagen dat ik thuis ben, kolf ik ook regelmatig, ik kolf dan wel minder dan dat ik op werk kolf.
Wie heeft tips voor mij?
Alvast bedankt
vrijdag 20 januari 2017 om 07:07
Ik had dat ook wel een beetje rond die termijn. Schijnt erbij te horen. Gewoon veel aan leggen en niet gaan bijvoeden met kv want dan help je je productie wel om zeep.
Eventueel kdv een papfles met bv laten geven als je iets minder kolft?
Geef je nog nachtvoedingen?
Eventueel kdv een papfles met bv laten geven als je iets minder kolft?
Geef je nog nachtvoedingen?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
vrijdag 20 januari 2017 om 07:21
Wanneer en hoe vaak en hoeveel fruit krijgt ie? Als dat voor de borstvoeding is, dan kan het zijn dat ie minder drinkt, omdat ie al fruit op heeft. Daardoor kan je productie teruglopen. Het fruit is nog niet noodzakelijk, ook al is het wel leuk. Maar die toevoeging aan zijn dieet kan er wel voor zorgen dat ie minder behoefte heeft aan bv.
Verder, kan ook 4 maandendip zijn; vaker (korter) aanleggen IPV extra kolven. Baby krijgt productie eerder omhoog dan een paar extra kolfbeurten.
Verder, kan ook 4 maandendip zijn; vaker (korter) aanleggen IPV extra kolven. Baby krijgt productie eerder omhoog dan een paar extra kolfbeurten.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
vrijdag 20 januari 2017 om 07:22
Als je te weinig melk hebt zal de baby vaker komen, dat kan zelfs om het uur zijn (clusteren). Dit duurt 1 of 2 dagen en dan gaat je productie weer omhoog en zal je kindje weer normaal drinken. De baby dus vaker aanleggen en voorzichtig zijn met het aanbieden van vast voedsel. Vast voedsel en ander drinken kan namelijk een negatief effect hebben op je productie, vooral als je er al zo vroeg mee begint.
Sowieso is iedere 4 uur voeden helemaal niet zo vaak. als er meer als 4 uur tussen voedingen zit gata je productie ook omlaag. Het werkt dus misschien ook beter als je gewoon om de drie uur (zoals je zoontje vraagt) aan te leggen.
Sowieso is iedere 4 uur voeden helemaal niet zo vaak. als er meer als 4 uur tussen voedingen zit gata je productie ook omlaag. Het werkt dus misschien ook beter als je gewoon om de drie uur (zoals je zoontje vraagt) aan te leggen.
vrijdag 20 januari 2017 om 08:06
vrijdag 20 januari 2017 om 08:30
Hier hetzelfde met 4 maanden. Aanleggen, aanleggen, aanleggen is de beste manier om het te verhelpen. Ga je kleine juist niet extra bijvoeden met pap ed want dan zal hij minder vaak/snel komen voor een voeding waardoor je productie niet geboost wordt.
Verder: veel drinken, fenegriek en gezegende distel tabletten of thee. Worst case kun je bij je huisarts vragen om een receptje voor domperidon.
Verder: veel drinken, fenegriek en gezegende distel tabletten of thee. Worst case kun je bij je huisarts vragen om een receptje voor domperidon.
vrijdag 20 januari 2017 om 08:55
vrijdag 20 januari 2017 om 09:08
Als kindjes ouder worden gaan ze vaak ook onrustiger drinken. Hun wereld wordt groter en ze hebben meer afleiding. Dat zou ik in mijn achterhoofd houden bij alle andere tips die hier al gegeven zijn. Verder idd gewoon vaker laten drinken, dat gaat ook weer voorbij. Hier meisje van 7mnd dat ook nog weleens afwisseld tussen meer en minder drinken.
vrijdag 20 januari 2017 om 11:06
vrijdag 20 januari 2017 om 13:47
Hoi allemaal
Heel erg bedankt voor jullie adviezen!
Ik leg hem ook aan, wanneer hij eerder komt.. vannacht was het weer anders dan anders. Hij had om 19.30 gedronken.. daarna kwam hij om 23.30.. en daarna weer om 1.30 en daarna pas rond half 7.. maar hij is ook heel erg verkouden, misschien dat het ook daarmee te maken heeft..
Oh ik geef zijn fruithap nadat hij gedronken heeft, want het is nog niet noodzakelijk dat hij het eet.. ik vind het belangrijk dat hij melk drinkt.. dus als hij een paar hapjes gegeten heeft en niet meer wil, vind ik het goed.
Maar is het normaal dat wanneer je zonder tepelhoedje laat drinken, dat je kindje dan sneller drinkt.. want naar mijn gevoel is dit begonnen toen ik zonder tepelhoedje ging voeden.. hij was opeens binnen 10 min klaar.. en mijn borsten voelen dan ook leeg. Voor de zekerheid kolf ik dan nog na.. soms komt er iets uit, maar soms ook helemaal niet..
Heel erg bedankt voor jullie adviezen!
Ik leg hem ook aan, wanneer hij eerder komt.. vannacht was het weer anders dan anders. Hij had om 19.30 gedronken.. daarna kwam hij om 23.30.. en daarna weer om 1.30 en daarna pas rond half 7.. maar hij is ook heel erg verkouden, misschien dat het ook daarmee te maken heeft..
Oh ik geef zijn fruithap nadat hij gedronken heeft, want het is nog niet noodzakelijk dat hij het eet.. ik vind het belangrijk dat hij melk drinkt.. dus als hij een paar hapjes gegeten heeft en niet meer wil, vind ik het goed.
Maar is het normaal dat wanneer je zonder tepelhoedje laat drinken, dat je kindje dan sneller drinkt.. want naar mijn gevoel is dit begonnen toen ik zonder tepelhoedje ging voeden.. hij was opeens binnen 10 min klaar.. en mijn borsten voelen dan ook leeg. Voor de zekerheid kolf ik dan nog na.. soms komt er iets uit, maar soms ook helemaal niet..