Borstvoedingsthee
dinsdag 24 januari 2017 om 21:06
Wie heeft er ervaring met borstvoedingsthee? Het gebruik van voedingsmiddelen om de melkproductie te stimuleren wordt steeds vaker aangemoedigd onder voedende moeders. Populaire producten zijn borstvoedingstheeën, kruidencapsules, havermout en diverse soorten noten. Borstvoedingstheeen lijken bijna onmisbaar te zijn bij het geven van borstvoeding. Het drinken van een warme drank kan voor ontspanning zorgen. Ontspanning kan een positief effect hebben op het toeschieten van de melk en dus indirect op de melkproductie.
dinsdag 24 januari 2017 om 21:11
Ik heb een maand of 3 bv-thee gedronken. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het echt geholpen heeft maar mijn productie is uiteindelijk goed op gang gekomen.
Het gaat er trouwens niet om dat je door drinken van die thee ontspant, het zijn juist de ingredienten van de thee die een positieve werking zouden hebben.
Het gaat er trouwens niet om dat je door drinken van die thee ontspant, het zijn juist de ingredienten van de thee die een positieve werking zouden hebben.
dinsdag 24 januari 2017 om 21:14
dinsdag 24 januari 2017 om 21:24
Dan zou ik echt een deskundige raadplegen. Of kolven tussen de voedingen door. Hier ook een week aan het klungelen geweest, inclusief een kind dat ook niet helemaal begreep wat de bedoeling was. Maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 24 januari 2017 om 21:29
Ik heb ook een tijdje borstvoedingthee gebruikt, maar had niet het idee dat mijn productie er meer van werd of er beter van ging lopen. Wat bij mij wel goed werkte was fenegriek. (Alleen vond ik het zoooo vies) Toen kreeg ik nog de tip witbier 0% hiervan werd mijn productie ook meer. Verder inderdaad veel drinken, voedzaam eten etc
Het is het proberen waard! Veel succes
Het is het proberen waard! Veel succes
dinsdag 24 januari 2017 om 21:36
quote:jaquelineveneberg schreef op 24 januari 2017 @ 21:18:
Productie komt niet altijd even lekker op gang, vandaar zoek ik een manier om het te stimuleren.
Hoe oud is je kindje?
Anders idd schakelen met een deskundige inschakelen.
Ik gebruikte de borstvoedingsthee van kneip. Eigenlijk alleen als m'n productie wat terugliep en ik moest werken/kolven.
Werkte bij mij wel enorm!
Productie komt niet altijd even lekker op gang, vandaar zoek ik een manier om het te stimuleren.
Hoe oud is je kindje?
Anders idd schakelen met een deskundige inschakelen.
Ik gebruikte de borstvoedingsthee van kneip. Eigenlijk alleen als m'n productie wat terugliep en ik moest werken/kolven.
Werkte bij mij wel enorm!
dinsdag 24 januari 2017 om 22:38
woensdag 25 januari 2017 om 12:16
Rond 9 maanden verandert je melkproductie. Je borsten maken dan vaak alleen nog maar melk op het moment dat je je kindje voedt. Tussendoor voelen je borsten niet meer 'vol' aan, waardoor het lijkt alsof je niet genoeg melk hebt. Bij mij was het dan ook nog zo dat ik er bijna niets meer uitgekolfd kreeg. Bij de oudste werd ik toen erg onzeker, waardoor ik stopte met BV. Bij de tweede wist ik dit inmiddels en ben ik doorgegaan, ik voed nu nog steeds 1x per dag (kind is 16 mnd).
Misschien is het beter om minder vaak te voeden en te vertrouwen dat je kind genoeg krijgt. Als hij tevreden is en goed groeit, hoef je je geen zorgen te maken.
Misschien is het beter om minder vaak te voeden en te vertrouwen dat je kind genoeg krijgt. Als hij tevreden is en goed groeit, hoef je je geen zorgen te maken.
woensdag 25 januari 2017 om 13:28
Ik heb toen ik destijds BV gaf regelmatig bv-thee gedronken. Niet bewust om de productie te verhogen, maar eerder omdat het lekker was en het me een rustmoment gaf.
Intussen geef ik al jaren geen BV meer, maar drink het nog steeds regelmatig. Ook met de hele familie, of als we bezoek hebben . Ik heb gelukkig een variant gevonden met dezelfde ingredienten, maar die als kruidenthee verkocht wordt. Dat staat toch ietsje fijner, wanneer je het theezakje nog in de pot hebt hangen die op tafel staat....
Intussen geef ik al jaren geen BV meer, maar drink het nog steeds regelmatig. Ook met de hele familie, of als we bezoek hebben . Ik heb gelukkig een variant gevonden met dezelfde ingredienten, maar die als kruidenthee verkocht wordt. Dat staat toch ietsje fijner, wanneer je het theezakje nog in de pot hebt hangen die op tafel staat....