Babyspullen nuttig?

26-01-2017 17:26 80 berichten
Momenteel ben ik 18 weken zwanger van ons (hopelijk) eerste kindje. We hebben ivm een moeilijk 'zwangerschapsverleden' nog niks gekocht of gepland, maar na de 20-wekenecho willen we daarmee starten.

Nu heb ik een schat van een man die het heel graag goed wil doen. Hij heeft me op aanraden van zijn "pregnancy for men boek" met 14 weken al gevraagd of ik graag samen met hem een pufcursus wilde, en vroeg of we samen naar de 9 maandenbeurs zouden gaan (om beide verzoeken heb ik vooral heel hard gelachen).

Daarnaast is Amazon zijn grootste vriend, en op basis van reviews heeft hij nu elke dag een of ander gadget dat we écht voor onze zoon moeten aanschaffen. Qua geld zou dat ook prima kunnen, maar mijn gevoel zegt bij bijna alles dat het onzin is. Vandaar dat ik van een aantal specifeke producten/diensten graag zou weten of jullie het gebruiken, en wat jullie ervan vinden.

1. Zo'n! Elektrische wipstoel die in allerlei standen beweegt en geluiden kan maken. Volgens mij kan je daar max een half jaar in. Prijs: +- 300 euro.

2. Een slaapnestje voor in het ledikant (we willen geen wiegje). Dit lijkt me wel fijn maar geen idee of het werkt.

3. Een schommelstoel op de babykamer. Zit je daar echt op?

4. Op aanraden van de VK: haptonomische begeleiding. Ik ben totaal niet spiritueel en ik kan me er vrij weinig bij voorstellen terwijl ik best zou willen leren om met meer vertrouwen in mijn zwangerschap te staan.

5. Flessen uitkookding

6. Zo'n stoom/mix apparaat voor hapjes.

Wellicht dat ik dit lijstje nog aanvul gedurende de zwangerschap. Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
1.Een elektrische wipstoel is echt een uitkomst! Zonder dat ding heb ik letterlijk nooit mijn handen vrij! Want hij is het liefst 24/7 bij mama

2.Slaapnestje wou ik kopen maar gelukkig niet gedaan want mijn zoontje sliep de eerste maanden alleen op mij en heeft maar 1 dag in zijn antieke wiegje geslapen

3.Schommelstoel heb je niet nodig als je bv gaat geven, het hele doel van bv is juist niet op te staan in de nacht!

4. Ik moet er niet aan denken, ik vond de voorlichtingsavond van de bevalling al dodelijk saai en dat was gewoon zakelijk.

5. Ik vind die uitkoker ideaal vind het zo een gedoe het uitkoken in een pan.

6. Ik heb de aventbabycook nog niet gebruikt.
1. Ja hadden wij, maar geen nieuwe tweedehands op mp €50.

Dochter vond het geweldig. Het is jammer dat ze niet meer past. Ze kon er tot ong 10 maanden in. Wij hadden er 1 met ook trilfunctie, hielp bij darmkrampjes.

3. Gewone eetkamer stoel. 1x gebruikt. Verder namen we haar bij ons in bed even.

5 ja heb ik ook. Heel weinig gebruikt. Wwet niet of ik m weer ziu kopen.

4. Lijkt me helemaal niks. Geen pufcursus of iets gehad maar heel goed begeleid door de verpleegkundige van de vlos afdeling.

6. Nee, vond het erg overbodig. Vriendin heeft hem wel en was er blij mee.
Ik zou een co-sleeper aanschaffen ipv nestje. Is toch echt wel handig om niet steeds naar het ledikant te hoeven lopen als je 's-nachts moet voeden.

En dat is gewoon in bed het fijnst ipv op een stoel; lekker warm.

Stoomapparaat ben ik wel enthousiast gaan gebruiken, maar had ik al snel geen zin meer in toen ik met een flinke hernia zat. Toen maar voor de potjes gegaan.

Uitkoker wel veel gebruikt.

Kijk vooral ook op marktplaats voor babystuff.

Tja, die haptonomische begeleiding kan je vast wel een keer vrijblijvend kennis mee maken?
Zo 'n babynestje is niet veilig trouwens. Als dat hetzelfde is als jij bedoelt met slaapnestje tenminste.

Verder gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb je verhaal wel eens voorbij zien komen. Hopelijk snel een mooie uitslag van de 20 weken echo
Wij hadden wel een schommelstoel, veel gebruikt ook, maar iedere comfortabele stoel die een beetje makkelijk schoon te maken is voldoet.

Uitkoken van kolfspullen en flesjes deed ik in een grote stoompan. Alleen in het begin. Daarna gooide ik alles na het afspoelen in een sopje.

Al die andere dingen heb ik niet gehad. Hoewel zo'n babynestje me nog wel handig geleken had aangezien zoon bij ons in bed sliep het grootste deel van de tijd.

Ken je de Ouders Natuurlijk Beurs? Die vind ik persoonlijk een stuk leuker dan de 9 maanden beurs.
1. Wipstoel is wel handig om te hebben maar zonder toeters en bellen werkt prima. Als je dan toch geld uit wil geven zou ik ook kijken naar de stokke nee Born set, die hebben wij veel gebruikt! (Wel naast een gewoon wipstoeltje, die vond ik ideaal om baby in de badkamer in te zetten als ik ging douchen).

2. Slaapnestje is niet perse super veilig maar wel knus. Wat ook werkt: Aankleedkussenhoes over een Voedingskussen, heb ik de eerste weken altijd in de box gelegd. Slapen deed baby naast/op mij in bed (zelfs de co-sleeper was te ver bij mama vandaan), in de draagzak (wel ergonomisch!) of de kinderwagen.

3. Een stoel op de babykamer is wel handig

4. Wij hebben samen bevallen gedaan: vond mijn partner wel fijn zodat hij ook iets beter wist wat te verwachten. Tijdens de bevalling wilde ik dat ik het puffen beter geoefend had want ik vond het toen erg moeilijk om tot rust te komen.

Spullen waar je vriend zich in kan verdiepen die ik wel nuttig vind: een babyfoon (al voldoet een eenvoudige ook prima, wij hadden een geleende met camera en dat voorkwam wel dat ik 20 keer in het bedje ging kijken bij de oudste :p ), kinderwagen, autostoeltje, draagzak/doek en: inlezen in wat je kan verwachten straks, daar heb je meer aan dan al die mooie spullen ???? (En misschien een nieuw koffie apparaat tegen het slaaptekort? ????)

En ik hoop dat je een fijne zwangerschap mag hebben!

5. Vaatwasser volstaat qua steriliseren tegenwoordig

6. Staafmixer werkt net zo goed, wij zijn zelf veel zoutloos gaan eten zodat restjes als babyhapje kunnen de volgende dag (losse groenten/aardappels). En af en toe kookte ik flink wat groenten die in ijsblokjes de vriezer ingingen. Nooit een potje nodig gehad zo.
1. Van schoonouders een elektrische schommelstoel gekregen. Ik vond het een onding, omdat hij zo groot was en je hem ook niet echt kunt inklappen of iets dergelijks - dus nogal aanwezig. Mijn dochter vond hem geweldig.

2. Niet gehad. Dochter had een wieg, voor zoon bed kort opgemaakt en dat werkte prima. Maar ik kan me voorstellen dat het fijn zou kunnen zijn.

3. Nooit op een stoel gezeten om kind te troosten of voeden. Voeden deed ik 's nachts in bed.

4. Kun je misschien een keer op proef gaan om te ontdekken of het wat voor je is?

5. Ik had een flessenwarmer met een stoomstand en steriliseerde speentjes e.d. daarmee, want geen magnetron. Flesjes zelf uitkoken deden we minder vaak en ging op een pannetje op het vuur. Vond ik wel meer gedoe. Als ik een magnetron had gehad, had ik waarschijnlijk ook zo'n magnetronsterilisator gekocht. Kijk als je een combi hebt wel altijd voor het voorverwarmen van de oven of de sterilisator en/of flesjes er nog in staan - je zou niet de eerste zijn waarvan hij gesmolten is en naar de nachtapotheek moet voor nieuwe flesjes...

6. Ik heb de babycook gehad voor mijn jongste en ik vond hem superhandig. Heel veel gebruikt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Even een korte reactie: voor haptonomie hoef je niet spiritueel te zijn, daar heeft het niets mee te maken. Ik heb zelf haptonomie gehad en had daar veel aan. Als je meer wil weten mag je me een pb sturen.

De rest lijkt me overbodig. Flessen worden in de vaatwasser prima schoon en kan je eventueel ook uitkoken in een pan op het vuur. Een stoel op de babykamer vond ik wel handig, maar dat kan ook een gewone stoel zijn.
Noem me lief nu ik nog leef!
Ga toch op pufcursus en naar de 9 maanden beurs! Lekker antropologie bedrijven ;). Je vriend vind het leuk en ik denk dat je er best de humor van in kan zien toch?

1. Zo'n! Elektrische wipstoel die in allerlei standen beweegt en geluiden kan maken. Volgens mij kan je daar max een half jaar in. Prijs: +- 300 euro.

Inderdaad, onzin. Sta in de weg. Pas aanschaffen bij huilbaby in uiterste nood.

2. Een slaapnestje voor in het ledikant (we willen geen wiegje). Dit lijkt me wel fijn maar geen idee of het werkt.

Als je borstvoeding gaat geven is een voedingskussen fijn de eerste tijd. Ook handig bij slapen tijdens laatste maanden zwanger en.... Je kan er een nestje van vouwen.

Kies liever een comfortabele stoel voor jezelf. Hoeft geen schommelstoel te zijn, maar een waar je in kan voeden en wiegen kan fijn zijn. Niet noodzakelijk hoor.

4. Op aanraden van de VK: haptonomische begeleiding. Ik ben totaal niet spiritueel en ik kan me er vrij weinig bij voorstellen terwijl ik best zou willen leren om met meer vertrouwen in mijn zwangerschap te staan.

Haptonomie is leren in je lichaam te voelen waar je emotie zit. Bijv. Je keel knijpt dicht bij angst, of juist je buik krampt. Als je je lichaam goed kent kun je ook goed ontspannen. Er is werkelijk niks spiritueel aan hoor, ik vind het een aanrader.

5. Flessen uitkookding

Nee. Gewoon in de pan uitkoken.

Is een idee, maar een kleine snelkookpan is veelzijdiger en potjes zijn ook echt oke af en toe.

Mijn aanraders:

Wasbare luiers en billendoekjes. En anders een diaper champ vuilnisbak.

Een droger.

Een co-sleeper

Ergonomische draagzak of mooie draagdoek

Goede autostoel

Lily padz borstcompressen.

Ook handig: je verdiepen in kolven als je borstvoeding gaat geven. Kolven kan met de hand en een jampotje al, maar misschien wil je hier toch een handkolf of elektrische kolf voor gebruiken. Je kan op youtube filmpjes vinden hoe je met de hand kolft. Vaak een beetje hippie enzo, maar ik ben wel een paar keer uit de brand geholpen met die technieken.

Fijn dat je vriend zo meeleeft, probeer dus zeker wat mee te gaan met zijn enthousiasme hierin.
Zou eerder investeren in boek over borstvoeding van stefan kleintjes. Een draagdoek/zak. Co-sleeper. Een abonnement op 'kiind'-magazine. En lees eens over Rapley. Geen staafmixding nodig!!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat ontzettend leuk en lief dat je vriend zo meeleeft!

Ik denk vooral dat je niet te veel moet kopen voordat jullie zoontje geboren is. Uiteraard wel de echt noodzakelijke dingen maar een aantal van de dingen die je opnoemt kun je ook nog aanschaffen zodra hij er is en het je op dat moment handig lijkt.

Een schommelstoel staat hier in de kamer van zoontje. Met een lekker warm en dik deken er overheen zit hij fijn. Ik vond hem alleen niet zo praktisch met voeden, ik kon er niet echt een lekkere houding in vinden. Nu zoon ouder is en we hem gebruiken om in voor te lezen voor het slapen gaan vind ik hem wel heel prettig. Zoon vindt het heerlijk om lekker heen en weer te schommelen.

De Philips stomer/blender vond ik heel fijn. Vind het echt een ideaal apparaat die we heel erg vaak gebruikt hebben. Overigens mag je pas vanaf 4 a 6 maand beginnen met hapjes, dus nog tijd genoeg om je daar verder in te verdiepen!

Van de andere genoemde dingen heb ik niks gehad.

Fijne zwangerschap gewenst nog en veel plezier met alle voorpret
Enige wat ik handig vind wn nog steeds gebruik is het stoompureerbabyhapjes apparaat... gebruik die echt heel veel... maar ook dat is heel persoonlijk dus zou echt niet alles van je lijstje aanschaffen....
Baby is hier inmiddels 10 maanden en ik heb geen van deze dingen gebruikt.

Wipstoel, wij hadden een simpele maar ze heeft er niet vaak in gezeten. Denk dat ze zo'n bewegende wel fijn had gevonden (nu mocht mama steeds met de wagen wiebelen) maar ik vond het de prijs niet waard. Draagzak hielp ook goed tegen krampjes en algehele malaise.

Slaapnestje en schommelstoel geen ervaring mee. Ik gaf borstvoeding en ze lag in de co-sleeper (aanrader!) naast me. Hoefde 's nachts amper wakker te worden, heeft me heel wat slapeloze uren bespaard. De babykamer was de eerste maanden alleen maar 'opslag' voor babyspullen Nu staat er een bankje waar ik me (met haar en een dekentje) op kan installeren als ze een periode slechte nachten heeft.

Flessenuitkookding, stoomapparaat, e.d. zijn dingen die je altijd aan kan schaffen als je ze mist. Ik had een flessenweigeraar die liever hele boontjes dan gepureerd voedsel at. Was bij ons dus totaal overbodig geweest.

Ik heb afgezien van een borstvoedingsavond bij de verloskundige en een informatie avond in het ziekenhuis geen cursussen of andere zwangerschapsgerelateerde hobby's gedaan... Maar kan me goed voorstellen dat het fijn is als je onzeker bent.

Veel geluk met deze zwangerschap en jullie kleintje straks!
Ergonomische drager of doek, co-sleeper, en je borsten, meer heb je niet nodig. Dus een goede voedingsbh is ook wel een aanrader.
quote:Lemon_tree schreef op 26 januari 2017 @ 19:53:

Dus een goede voedingsbh is ook wel een aanrader.Ik kon niks met die gekke voedingsbh's. Uiteindelijk gewoon een kort topje aangetrokken dat makkelijk omlaag kon. Maar dat is persoonlijk. De meeste hebben idd baat bij een voedingsbh. Die kun je trouwens pas aanschaffen na de bevalling anders is de maat weer anders.
Een wipstoel met verschillende standjes én trilfunctie ???

Ik heb hem niet gemist, in elk geval.

Misschien dat ik hem alsnog wil hebben, voor mezelf ???
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
1 een luna leaf, een schommelstoeltje voor baby, mogen ze vanaf de geboorte in tot 60kg. 179,-

Wilde ik heel graag hebben en gaat voor nr 2 zeker komen!

2 lijkt me niks.

3 sinds dochter op haar eigen kamertje slaapt zit ik in de schommelstoel voor de laatste fles. Zit er ook veel als ze huilt of gewoon naar buiten kijken.

4,5 en 6 geen van allen en lijkt me onzin.

Flesjes uitkoken doe je na 3maanden niet meer dagelijks, tenzij je m goedkoop op mp kan krijgen zou ik het niet doen.

Koken voor dochter, ik heb 2mini pannetjes waar ik haar eten in klaar maak. Wil ik stomen dan zet ik er een minivergiet op. Zelfde resultaat maar dan goedkoper.
Voor mij absolute musthaves waar ik veel aan heb gehad, de co sleeper.

En een draagdoek, deze gebruik ik met 8 maanden nog dagelijks als dochter niet kan/ wil slapen overdag of zoals nu dat ze ziek is.
Zwangerschapshaptonomie hebben wij gedaan en dat vond ik heel fijn. Er is niks spiritueels aan hoor! En net als jullie verloskundige denk ik dat het een hele goede manier is om meer vertrouwen in je lijf en kindje te krijgen. Waar het om gaat is dat je meer leert voelen. Dingen die aan bod komen zijn het contact leggen met je kindje in de buik, massagetechnieken die je man kan doen tijdens zwangerschap en bevalling, bevallingshoudingen, omgaan met weeën, hoe je man kan ondersteunen tijdens de bevalling en nog veel meer, maar ben ook veel alweer vergeten. Al met al voelde wij ons wel goed voorbereidt.

Verder is een stoel in de babykamer fijn, maar niet persee een schommelstoel.

De andere spullen niet gehad en ook niet gemist.
Ik zou vooral niets van te voren kopen, afgezien van de noodzakelijke dingen (bed, kleding, luiers etc. De rest heb je zo bijgekocht, mocht je het missen. En wil/kan je de deur niet uit, dan bestel je het online en heb je het een dag later in huis.
1. Voor 300 euro zou ik hem niet kopen. Een wipstoeltje is wel handig, dat hij kan bewegen is grappig maar niet noodzakelijk. Leuk om als kraamkado te vragen.

2. Slaapnest tot 5 maanden dagelijks heel veel gebruikt, op de bank. Ideaal, baby dicht bij je. Waarom wil je geen wieg? Zon mini baby in een ledikant lijkt me voor de baby niet fijn.

3. Hebben we niet want baby bij ons op de kamer. Voor later wel leuk als voorleesstoel denk ik.

4. Gewone cursus gedaan, was wel nuttig.

5. Niet in huis, we gebruiken een pan als we al uitkoken.

6. Wil ik binnenkort wel denk ik maar haal hem dan wel van marktplaats.

Aanrader: co-sleeper, zachte grote hydrofieldoeken

Nee, dat zou ik niet doen. heb mijn gewone simpele wipstoel al nauwelijks gebruikt. Dochter 2 wipte zich met 4,5 maand al bijna uit de wipstoel. Oudste vond de wipstoel vreselijk. Hadden trouwens wel een met trilfunctie (ding van 30 euro). Beide dochters vonden dat niks.

volgens mij worden die ivm veiligheid afgeraden. In elk geval eerst even uitzoeken

Wij gebruikten een wieg. Voor de baby kun je het ledikant trouwens wat 'intiemer' maken door matrozenopmaak en evt een hemeltje (wel een die je goed kan vastmaken op een manier dat de baby deze niet al na een paar maanden het bed in kan trekken.

Ik vind het heerlijk, maar een gewone fijne stoel is net zo prima.

geen idee, je kan het natuurlijk gewoon proberen

5. Flessen uitkookding

was handig voor de kraamhulp die elke dag wilde uitkoken. Aangezien het RIVM inmiddels aangeeft dat de vaatwasser of met de hand wassen ook voldoet daarna niet meer gebruikt.

Kost wel weinig en tweedehands al helemaal bijna niks.

Ik zou het doen. Ik heb een staafmixer en spijt dat ik dit niet heb gekocht. Als ik het bij anderen zie, ziet het er heel handig uit.

Kan trouwens prima via marktplaats
Grappig dat iedereen zegt: 'ik heb zo'n stoel niet nodig want sliep samen met mijn kind/gaf borstvoeding'.

Bij ons thuis (gaat over broertje) werd de stoel heel veel gebruikt om hem in slaap te wiegen, maar niet 's nachts en ook niet om te voeden. Juist overdag. Hij vond het heerlijk, op schoot in die stoel. Dan sliep hij overdag nog eens
Slaapnestje nooit gehad en ook niet gemist. Kinderen sliepen overdag vaak in de wandelwagenbak (maar ik had baby's die niet heel veel sliepen overdag) of in de draagdoek of gewoon op schoot . 's Nachts in ledikant onder een wat zwaardere deken (zo'n ouderwetse wollen).
1 3 5 6 JAAAA!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven