Billy en Lilly kleding

30-01-2017 13:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er bekend met dat merk? Mijn dochter draagt nu nog 86, maar in de zomer zal dat al wel echt 92 zijn. Moet ik dan nog 86/92 bestellen of al 98/104? Wat is dat toch met die dubbele maten, pfff. Mogen ze van mij afschaffen, haha.
Ik ken het merk niet, maar Hema werkt ook met dubbele maten en mijn zoontje heeft nu maat 86/92 en dat zal hij van de zomer nog hebben. 98/104 is echt een stuk groter en ze groeien nu minder hard dan in de babytijd.

Voor zomerkleding (vooral korte broeken) bestel ik meestal een of twee maten te klein want anders komt het echt tot ver over zijn knieën, bij meerdere merken.
Daar is toch gewoon geen peil op te trekken?

Mijn jongste groeit gewoon heel raar, hangt lang in een maat en schiet er dan ineens 2 omhoog binnen een paar maanden. Oudste heeft dat ook wel eens gehad. eerst netjes volgens een groeischema en dan hop 2 maten verder om daar heel lang in te hangen. Ik zou pas kleding kopen als je het ook echt aan gaat doen en kan passen.
Hier nu 74/80 aan en van gewone maten 80. Nog geen idee of de 74/80 veel eerder te klein is dan de 80. Hopelijk valt het mee
Ik vind een groeitabel altijd handig om in te schatten welke maat dochter over een paar maanden zal hebben. Verder niet bekend met t merk dus geen idee of t breed/smal valt en ook afhankelijk van hoe je eigen kind is natuurlijk wat je het beste kunt nemen aan maat.
Billy & Lilly valt klein, als de kleinste maat van de 2 (en soms nog kleiner). Mijn zoon met (afgelopen zomer) maat 80 droeg toen Billy & Lilly shirts maat 86/92. Mijn zoon met maat 104 draagt een Billy & Lilly borgvest maat 110/116, en dat is echt niets te groot..
Billy en jilly valt idd klein.zou voor maatje groter gaan
Ik vind het een erg leuk merk. Wat wij er tot nu toe van hadden viel ook klein en een longsleeve die ook nog eens smal viel. Maar het is en blijft een gok als je zover vooruit koopt, qua groei en hoe een kledingstuk valt. Ik doe dat alleen met kleding die het grootste deel van het jaar kan, zoals een longsleeve of spijkerbroek.
Valt klein.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Zou nu nog niks voor een ander seizoen kopen. Voor mijn kinderen koop ik alleen kleding in de maat die ze op dat moment hebben.

Mijn oudste heeft bijvoorbeeld maat 68 en 74 echt maar 2 weken gehad, mijn middelste heeft daar juist weer lang ingezeten en heeft maat 80 overgeslagen zo snel ging het, mijn jongste heeft maar 3 weken in maat 62 gepast terwijl mijn oudste maat 62 heeft gehad tot hij 9 maanden oud was.
quote:Fee-de-Goede schreef op 30 januari 2017 @ 13:11:

Daar is toch gewoon geen peil op te trekken?

Mijn jongste groeit gewoon heel raar, hangt lang in een maat en schiet er dan ineens 2 omhoog binnen een paar maanden. Oudste heeft dat ook wel eens gehad. eerst netjes volgens een groeischema en dan hop 2 maten verder om daar heel lang in te hangen. Ik zou pas kleding kopen als je het ook echt aan gaat doen en kan passen.Hier heb ik dat probleem nog nooit gehad. Ze groeit zo volgens haar lijn, dat ik echt wel voor de zomer al kan kopen. Erg handig, haha. Eigenlijk nog nooit mis gegaan.
quote:liekje81 schreef op 30 januari 2017 @ 14:40:

[...]

Hier heb ik dat probleem nog nooit gehad. Ze groeit zo volgens haar laan, dat ik echt wel voor de zomer al kan kopen. Erg handig, haha.

Dat zegt toch niks over de toekomst. Maar goed als jij denk dat je het kan gokken, Doen.

Ik koop liever pas wat als ik zeker weet dat ze het aan kunnen. Zonde van de ongedragen spullen en geld.
Meerderen zeggen klein. Dus als ik 98/104 koop en ze zit in 92, is dat dus te groot. Met andere woorden, zomerkleding kan ik daar maar niet kopen
quote:Fee-de-Goede schreef op 30 januari 2017 @ 14:42:

[...]

Dat zegt toch niks over de toekomst. Maar goed als jij denk dat je het kan gokken, Doen.

Ik koop liever pas wat als ik zeker weet dat ze het aan kunnen. Zonde van de ongedragen spullen en geld. Nee, geen garanties natuurlijk, haha. Maar na 2 jaar goed zitten, durf ik het voor de zomer wel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven