Help

30-01-2017 18:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Oke ik heb mijn stopweek 1 dag verlengt.. Paar dagen later gevreeen, alleen kan ik nu zwanger worden doordat ik mij pil 1 dag later heb ingenomen ???
Wat zegt de bijsluiter van je pil?
De bijsluiter lezen is zeker erg lastig.
Kan
Ja, tuurlijk. Doe eens gek en lees je bijsluiter voor je zoiets doet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sommige mensen zouden geen seks mogen hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je stopweek zomaar verlengen kan natuurlijk niet. Niet als je veilig wilt zijn. Je bent nu dus in de 1e week van je strip een pil vergeten dus dan ben je 7 dagen niet veilig dacht ik. Staat waarschijnlijk inderdaad gewoon in je bijsluiter. Dus ja, je zou nu zwanger kunnen zijn lijkt mij!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik zou maar even een testje doen. Dat kan tegenwoordig ook via internet, wist je dat al? (HIER) Dat is toch een stuk fijner (en anoniemer!) dan naar de drogist of action.
Zes taalfouten in een OP van één zin. Knap.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Bijsluiter lezen en als je twijfelt even de dokters assistente bellen.
Het zou theoretisch gezien kunnen. De eerste dag van je menstruatie is dag 1 en ongeveer rond dag 12-14 vind de eisprong plaats.

Een spermacel leeft ongeveer 3 dagen. In de theorie zou je dus zwanger kunnen zijn als je op dag 9 onveilig seks hebt gehad (2 dagen na start nieuwe pilstrip). In de praktijk kan je dag van ovulatie verschillen en sommige spermacellen leven langer/korter.

Oftewel: wacht je menstruatie af en doe over 3 weken een zwangerschapstest.

Voor nu kun je helaas waarschijnlijk niets doen (als het minder dan 73u geleden is kan je nog een anticonceptiepil halen).

Maar hopen dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden
Kan zeker. Je bent het meest vruchtbaar in je eerste week na de stopweek. Als je daar een pil niet neemt, ben je onbeschermd, voor zeker de hele eerste week. En als je je stopweek een week verlengt, heb je dus 1 pil niet genomen.

Dus oliedom, hoe kom je erop dat je gewoon je stopweek kunt verlengen? Alle appthekers en artsen lullen maar een uur in de ruimte met hun stopweek?!
quote:Zinerva schreef op 30 januari 2017 @ 18:56:

Bijsluiter lezen en als je twijfelt even de dokters assistente bellen.Meestal lees je die VOOR je iets gaat slikken.
quote:SilverShadow schreef op 30 januari 2017 @ 19:04:

[...]

Meestal lees je die VOOR je iets gaat slikken.Ja maar dat heeft TO niet gedaan anders had ze hier geen topic geopend
quote:Zinerva schreef op 30 januari 2017 @ 19:08:

[...]

Ja maar dat heeft TO niet gedaan anders had ze hier geen topic geopendWie weet steekt ze er wat van op
quote:SilverShadow schreef op 30 januari 2017 @ 19:10:

[...]

Wie weet steekt ze er wat van opIk hoop het, nu is het een beetje laat om er achter te komen of de pil niet gewerkt heeft.
quote:SilverShadow schreef op 30 januari 2017 @ 19:04:

[...]

Meestal lees je die VOOR je iets gaat slikken.

ja of toch op zn minst, in dit geval, voor je onbeschermde seks hebt na een vergeten pil

dat verbaast me elke keer weer, die verkeerde volgorde van events
quote:Perzina schreef op 30 januari 2017 @ 19:02:

Dus oliedom, hoe kom je erop dat je gewoon je stopweek kunt verlengen? Alle appthekers en artsen lullen maar een uur in de ruimte met hun stopweek?!

'ja, als je m kan overslaan/inkorten kun je m ook wel verlengen toch?'

(ik zweer het, dit is ooit eens aan me gevraagd)
Jammer genoeg dacht ik dat je de stopweek kon verlengen, omdat als ik mijn pil door slik dan kan ik ondertussen stoppen en me stopweek inplannen met de huisarts overgehad dan ben ik alsnog veilig. Vandaar dat ik dacht dat je de stopweek met een dag kon verlengen..
quote:Filee schreef op 30 januari 2017 @ 18:37:

De bijsluiter lezen is zeker erg lastig.Zo te zien aan de spelling heeft TO in elk geval moeite met schrijven.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:eoraptor schreef op 30 januari 2017 @ 18:59:

Het zou theoretisch gezien kunnen. De eerste dag van je menstruatie is dag 1 en ongeveer rond dag 12-14 vind de eisprong plaats.

Een spermacel leeft ongeveer 3 dagen. In de theorie zou je dus zwanger kunnen zijn als je op dag 9 onveilig seks hebt gehad (2 dagen na start nieuwe pilstrip). In de praktijk kan je dag van ovulatie verschillen en sommige spermacellen leven langer/korter.

Oftewel: wacht je menstruatie af en doe over 3 weken een zwangerschapstest.

Voor nu kun je helaas waarschijnlijk niets doen (als het minder dan 73u geleden is kan je nog een anticonceptiepil halen).

Maar hopen dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden
anoniem_328769 wijzigde dit bericht op 30-01-2017 19:32
Reden: Ik heb na 6 dagen gevreeen , inplaats van 7 dan zou ik veilig geweest zijn kwam ik dus achter net...
% gewijzigd
Ik gok op een drieling.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:anoniemanoniem schreef op 30 januari 2017 @ 19:19:

Jammer genoeg dacht ik dat je de stopweek kon verlengen, omdat als ik mijn pil door slik dan kan ik ondertussen stoppen en me stopweek inplannen met de huisarts overgehad dan ben ik alsnog veilig. Vandaar dat ik dacht dat je de stopweek met een dag kon verlengen..ja, echt logisch is dat niet, sorry
quote:anoniemanoniem schreef op 30 januari 2017 @ 19:19:

Jammer genoeg dacht ik dat je de stopweek kon verlengen, omdat als ik mijn pil door slik dan kan ik ondertussen stoppen en me stopweek inplannen met de huisarts overgehad dan ben ik alsnog veilig. Vandaar dat ik dacht dat je de stopweek met een dag kon verlengen..Deze redenatie is wel apart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven